تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تاریخ 4000 ساله حسابداری بخش 2

تاریخ 4000 ساله حسابداری بخش 2

مروری بر زمینه های گسترش حسابداری در چنین دنیایی حسابداری متولد شد. لیتلتون، این دنیا را محل تلاقی مجموعه ای از رویداد های تاریخی می داند. بخشی از این رویدادها به توانایی بشر در بیان مقاصدش مربوط می شود. هنر نگارش، توسعه مفاهیم ریاضی و گسترش استفاده ار پول  به عنوان مخرج مشترک از آن توانایی هاست. 

تاریخ 4000 ساله حسابداری بخش 1

تاریخ 4000 ساله حسابداری بخش 1

حسابداری زاده رنسانس ایتالیاست. همان نیروها که به تجدید حیات روح انسانی در ایتالیا راهبر شدند، حسابداری را نیز آفریدند. حتی برخی بر آن باورند که اگر حسابداری دو طرفه ابداع نشده بود، آن نیروها از عهده ی سامان دادن دنیای کنونی بر نمی آمدند.

شکل گیری حسابداری در باستان

شکل گیری حسابداری در باستان

حسابداری در جهان نزدیک به ۶۰۰۰ سال قدمت دارد و تاریخ نخستین مدارک کشف شده حسابداری به ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. پیشینه حسابداری در ایران نیز به نخستین تمدن هایی بر می گردد که در این سرزمین پا گرفت، و مدارک حسابداری بدست آمده با ۲۵ قرن قدمت، گواه بر پیشرفت این دانش در ایران باستان است.

تاریخچه سیستم های حسابداری در ایران

تاریخچه سیستم های حسابداری در ایران

تاریخچه سیستم های حسابداری در ایران را می توان در ادوار زیر مورد مطالعه قرار داد: قبل از اسلام، بعد از اسلام تا دوران قاجاریه، از دوران قاجاریه تا انقلاب مشروطیت، از انقلاب مشروطیت تا اوایل دهه 40، از اوایل دهه 40 تاکنون

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics