تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
معیارهای ارزیابی عملکرد و مراکز سود و سرمایه گذاری
تاریخ ثبت: 1394/12/20
تعداد مطالعه: 523
تعداد دریافت: 12
حجم فایل : 285.00 KB
گروه: مسائل جاری حسابداری
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

مهدیه محمدنیا |   1396/04/06 18:34:12   |
0     0
معیارهای اندازه گیری عملکرد را باتوجه به مفاهیم حسابداری واقتصادی می توان به دودسته حسابداری واقتصادی تقسیم کرد.درمعیارهای حسابداری عملکردشرکت باتوجه به داده های حسابداری ارزیابی می شود درحالیکه درمعیارهای اقتصادی ، عملکردشرکت باتوجه به قدرت کسب سود دارائی های موجودوسرمایه گذاری بالقوه وباعنایت به نرخ بازده ونرخ هزینه سرمایه ارزیابی می گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/06 18:34:58   |
0     0
معیارهای حسابداری ارزیابی عملکرد مالی شرکت عبارتنداز:
1- سود
2- رشدسود
3- سودتقسیمی
4- جریان های نقدی
5- سودهرسهم
6- نسبت های مالی شامل:ROA ،ROE،P/E،نسبت ارزش بازاربه ارزش دفتری سهام،نسبت Qتوبین
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/06 18:35:38   |
0     0
معیارهای اقتصادی ارزیابی عملکردشرکت عبارتنداز:
1- ارزش افزوده اقتصادی EVA
2- ارزش افزوده بازار MVA
3- ارزش افزوده تعدیل شده REVA
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/06 18:36:13   |
0     0
معیارهای حسابداری به دودسته تقسیم می شوند:
1- معیارهای مبتنی براطلاعات حسابداری
2- معیارهای مبتنی براطلاعات حسابداری واطلاعات بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید مجتبی موسوی بفرویی |   1396/11/15 09:52:07   |
0     0
ذخائر:
شرکت هامعمولا هرسال برای حساب بدهکاران ، موجودی های کالا وبدهی های برآوردی،ذخیره درنظرمی گیرند.میزان ذخائرونحوه تعیین آن برمیزان سود تاثیراساسی خواهدداشت .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1397/11/10 00:36:36   |
0     0
افزایش حجم سرمایه‏گذاری شرکت، به خودی خود باعث بهبود وضع مالی سهامداران نمی‏شود ؛ اعتباردهندگان و مالکان از بازده دارائیها می‏توانند در موارد زیر استفاده نمایند:

1- ارزیابی توانایی شرکت در تحصیل نرخ مناسبی از بازدهی - اعتبار دهندگان و مالکان می‏توانند نرخ بازده دارایی یک شرکت را با سایر شرکتها یا متوسط صنعت مقایسه نمایند. نرخ بازده دارایی اطلاعاتی را درباره سلامتی مالی شرکت فراهم می‏نماید.

2- جمع‏آوری اطلاعاتی درباره اثربخشی مدیریت - نرخ بازده دارایی تحت یک دوره زمانی در تعیین اینکه آیا یک واحد اقتصادی دارای مدیر لایقی است، کمک می‏کند.

3- طرح سودهای آینده - عرضه کنندگان بالقوه سرمایه شرکت، سرمایه‏گذاری حال و آینده و بازده مورد انتظار از آن را مورد ارزیابی قرار می‏دهند.

اما بازده دارایی بیشتر از اندازه‏گیری عملکرد شرکت می‏تواند مورد استفاده قرار گیرد. مدیران می‏توانند از این نرخ در سطوح مختلف جهت کمک در تصمیم‏گیریهایشان جهت حداکثر کردن سود و ارزش افزوده به شرکت استفاده کنند. مدیران از این نرخ در موارد زیر استفاده می‏نمایند:

1- اندازه‏گیری عملکرد هر بخش مجزا از شرکت وقتی که هر بخش به عنوان یک مرکز سرمایه‏گذاری رفتار می‏شود - در یک مرکز سرمایه‏گذاری، هر مدیری هم سود و هم سرمایه‏گذاریها را کنترل می‏کند. نرخ بازده دارایی ابزار بنیادی جهت ارزیابی هم سودآوری و هم عملکرد می‏باشد.

2- ارزیابی پیشنهادهای مخارج سرمایه - بودجه‏بندی سرمایه‏ای طرح‏ریزی بلندمدتی است برای مواردی همچون احیا (تجدید)، جایگذاری یا توسعه تسهیلات.

3- کمک در پایه‏گذاری اهداف مدیریت - بودجه‏بندی، طرحهای مدیریت را کمی می‏کند. اثربخش‏ترین نگرشها به هدف‏گذاری، از فرایند بودجه‏ای استفاده می‏کند که هر مدیری در ایجاد آن اهداف و استانداردها و در برقرار کردن بودجه‏های عملیاتی که با این اهداف و استانداردها مواجه می‏شوند سهیم است. آغاز و پایان هر فرایند بودجه‏بندی با هدف ROA می‏باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics