تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
حسابداری منابع انسانی
تاریخ ثبت: 1394/12/20
تعداد مطالعه: 563
تعداد دریافت: 16
حجم فایل : 326.00 KB
گروه: مسائل جاری حسابداری
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

سید یوسف حسینی |   1395/10/05 12:50:16   |
1     5
کارائی و اثر بخشی مدیریت هر سازمان بسته به چگونگی تهیه ، توسعه و تخصیص منابع و نگهداری و بکارگیری آنها دارد و از آنجا که منابع انسانی نیز در زمره منابع و به عنوان منبع شماره یک سازمان به شمار می رود لذا توجه به آن و همچنین بکارگیری سیستم حسابداری منابع جهت ثبت ارزش آن قابل توجه است . در عین حال ایراداتی نیز بر حسابداری منابع انسانی وارد شده است که از آن جمله - چرا به انسان به مثابه یک دارایی بی جان رفتار میشود؟ وهمچنین در ارتباط به HRA نظرات و مشکلاتی مطرح می باشد که از آن جمله آیا جایز است کارکنان به عنوان دارایی در صورتهای مالی گزارش شوند؟ چگونگی استهلاک اینگونه مخارج و همچنین نحوه ثبت وحذف آنها مطرح است . که در این رابطه اندازه گیریها و روشهای متعددی پیشنهاد شده است . در رابطه با تاثیر ارائه اطلاعات حسابداری منابع انسانی بر رفتار استفاده کنندگان در ایران تاثیر معنی داری (از نظر آماری ) وجود داردولی با این حال بدلیل عدم آگاهی و همچنین عدم معرفی آن تا کنون اقدام موثری صورت نگرفته است . لذا توصیه می شود که می بایستی سازمانها را ملزم نمود که به این مهم توجه کنند - با تشکر از حوصله شما
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
قاسم الفونه |   1395/12/02 19:14:29   |
0     0
واحد مدیریت منابع انسانی قرار است کمک کند تا سازمان در افق زمانی بلند مدت با کمترین هزینه حداکثر کارایی را از کارکنان برای حرکت در راستای اهداف استراتژیک سازمان کسب نماید .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه نیک روش |   1396/02/05 14:18:32   |
0     0
حسابداری منابع انسانیHUMAN RESOURCEACCOUNTIG (HRA
تعریف حسابداری منابع انسانی:
کمیته جامعه حسابداری امریکا در مورد حسابداری منابع انسانی این تعریف را ارائه داده است :
«حسابداری منابع انسانی فرآیند شناسائی و اندازه گیری داده های مربوط به منابع انسانی و انتقال این اطلاعات به طرفهای ذینفع است»
آقای ام ان بیکر , حسابداری منابع انسانی را اینگونه تعریف می کند :
«حسابداری منابع انسانی اصطلاحی است که حرفه حسابداری از آن استفاده می کند تا مقدار هزینه و ارزش کارکنان را برای سازمانی که در آن کار می کنند, تعیین نماید .»
- حسابداری منابع انسانی در واقع کاربرد مفاهیم و روش های حسابداری در محدوده مدیریت انسانی است.این حسابداری معیار سنجش و گزینش و هزینه یابی و ارزش گذاری نیروی انسانی است.
- فرآیند ارزیابی افراد یک واحد تجاری در قالب ارقام پولی و تجدید نظر در این گونه ارزیابی ها در طی زمان می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه محمدنیا |   1396/04/06 18:48:11   |
0     0
تعریف حسابداری منابع انسانی:
فرایند شناسایی واندازه گیری داده های مرتبط با منابع انسانی و ارائه آن به گروههای علاقه مند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sudabe bakhshi |   1396/11/01 16:34:18   |
0     0
فلم هولتز پنج مرحله را در توسعه حسابداری منابع انسانی ذکر می کند:

مرحله اول سالهای ۱۹۶۶-۱۹۶۰: در این دوره مفهوم حسابداری منابع انسانی استنتاجی از نظریه ی اقتصادی “سرمایه انسانی” و متأثر از مکتب “منابع انسانی نوین” و روانشناسی سازمانهای متمرکز و تأثیر نقش رهبری در سازمان بود.

مرحله دوم سالهای ۱۹۷۱-۱۹۶۶: تحقیقات فنی و عملی در این دوره به الگوهایی برای اندازه گیری دقیق و تعیین هویت استفاده کنندگان بالقوه این روش و استفاده تجربی حسابداری منابع انسانی در سازمان های واقعی معطوف گشت.

مرحله سوم سالهای ۱۹۷۶-۱۹۷۱:‌ این دوره را می توان دوره توجه پژوهشگران و سازمان ها به حسابداری منابع انسانی دانست. سازمان های کوچک تلاش بیشتری برای به کار بردن حسابداری منابع انسانی داشتند. برآوردها و نتیجه گیری های به عمل آمده بر اساس تأثیرات بالقوه اطلاعات حسابداری منابع انسانی بر مدیریت اجرایی و تصمیمات سرمایه گذاران بود.

مرحله چهارم سالهای ۱۹۸۰-۱۹۷۶: این دوره، دوره ی عدم توجه کافی محققان حسابداری و مؤسسه های بازرگانی به حسابداری منابع انسانی بوده است.

مرحله پنجم از سال ۱۹۸۰ تا کنون: که دوره توجه دوباره به حسابداری منابع انسانی است. این موضوع به کمک مطالعات جدید و در قالب کوشش برخی از سازمان های بزرگ برای استفاده از حسابداری منابع انسانی نشان داده شده است.

در سال ۱۹۸۰ تفکر نوینی در زمینه منابع انسانی در علم مدیریت به وجود آمد و پس از شناور شدن نرخ ارز و از میان رفتن ارتباط سنتی طلا و دلار، موضوع نیروی انسانی به عنوان پشتوانه تولید و پول کشورها به صورت یک اصل بدیهی مطرح شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید مجتبی موسوی بفرویی |   1396/11/15 09:58:45   |
0     0
معیارهای اندازه گیری سرمایه انسانی :
· معیار های مالی مانند فروش وعملکرد مالی
· معیارهای بازده کالاوخدمات تولید شده ،خدمات ارائه شده به مشتری،تعداد خطاها،رضایت مشتری،کیفیت خدمات
معیارهای تاخیر زمانی ، غیبت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1397/11/09 23:41:04   |
0     0
سه دلیل اساسی برای ارزیابی داراییهای منـــابع انسانی و گـــزارشگری سرمایهگذاری در داراییهای انسانی وجود دارد:
۱-تهیه اطلاعات مربوط به وضعیت مالی شــــامل صورتهای مالی به منظور آگاهی سرمایهگذاران، کارکنان و وامدهندگان
۲- تعیین مشارکت سرمایه و کار در عملکرد کلی سازمان
۳- ارایه مبنایی بر اساس انگیزههای اقتصادی بیشتر برای ادارهی سازمان و تهیه اطلاعات گسترده برای انجام وظایف کارمندی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics