تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
بررسی تطبیق مفاهیم حسابداری واحدهای انتفاعی و دولتی
تاریخ ثبت: 1395/06/29
تعداد مطالعه: 504
تعداد دریافت: 38
حجم فایل : 659.60 KB
گروه: حسابداری دولتی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

محسن یوسف زاده |   1395/10/16 12:56:18   |
1     0
تفاوت های با اهمیت موجود در حسابداری سازمان های دولتی عمدتاً در حسابداری فعالیت های غیرانتفاعی و فعالیت های انتفاعی است‘ لذا توجه کافی به ویژگی های محیطی این قبیل فعالیت ها و مبانی نظری حسابداری مبتنی بر ویژگی های مذکور‘ تفاوت های اساسی مورد نظر را آشکار می سازد. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته از جمله کشور امریکا دو نوع چارچوب نظری در حسابداری مؤسسات بازرگانی بر پایه چارچوب نظری مبتنی بر تصمیم گیری و اصول پذیرفته شده حسابداری مؤسسات غیرانتفاعی بر اساس چارچوب نظری مبتنی بر مسؤولیت پاسخگویی تدوین یافته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدحسن ابوترابی |   1395/10/30 21:42:39   |
1     0
در حال حاضر در کشورهای پیشرفته از جمله کشور امریکا دو نوع چارچوب نظری در حسابداری مؤسسات بازرگانی بر پایه چارچوب نظری مبتنی بر تصمیم گیری و اصول پذیرفته شده حسابداری مؤسسات غیرانتفاعی بر اساس چارچوب نظری مبتنی بر مسؤولیت پاسخگویی تدوین یافته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/09/27 21:53:21   |
1     0
حسابداری واحدهای دولتی و غیرانتفاعی با حسابداری واحدهای انتفاعی تفاوت های قابل ملاحظه ای دارد. سازمان های دولتی و غیرانتفاعی دو دسته فعالیت شامل فعالیت های انتفاعی (از نوع بازرگانی) و فعالیت های غیر انتفاعی (از نوع بازرگانی) انجام می دهند. تفاوت های بنیادی موجود در حسابداری واحدهای انتفاعی و غیرانتفاعی ناشی از ویژگی های محیطی این قبیل فعالیت ها می باشد. اهداف حسابداری و گزارشگری مالی سازمان های انتفاعی و غیرانتفاعی بر حسب مورد تحت تأثیر ویژگی های محیطی این دو نوع فعالیت قرار گرفته و به همین دلیل مبانی نظری حسابداری مورد استفاده آنها از یکدیگر متمایز است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/11/03 22:23:07   |
0     0
در ایران به دلایل گوناگون مفاهیم بنیادی حسابداری موسسات غیر انتفاعی از جمله سازمان های دولتی در پرده ای از ابهام باقی مانده است. این مشکل عمدتاً به این علت بوجود آمده است که در دانشگاهها و موسسات آموزشی به جنبه های نظری حسابداری غیر انتفاعی کمتر اهمیت داده شده است.
به همین دلیل برای روشن شدن مفاهیم حسابداری دولتی، مقایسه چارچوب نظری حسابداری واحدهای انتفاعی با موسسات غیر انتفاعی ضروری بنظر میرسد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پریناز پارسی مهر |   1397/11/03 22:24:05   |
0     0
واحدهای انتفاعی سرمایه لازم برای فعالیت های تولیدی وبازرگانی خود رانه تنها از طریق موسسات بزرگ وکوچک مالی بلکه از طریق انتشار وفروش سهام و اوراق قرضه به عموم مردم افزایش می دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه رستمی |   1397/11/05 20:07:20   |
0     0
همانطور که از نام موسسه انتفاعی مشخص است در این نوع موسسه نفع مالی از فعالیت موسسه کسب و درآمدزایی صورت می گیرد . موسسه انتفاعی با هدف کسب و کار و نفع مالی تشکیل می گردد . اما موسسه غیرانتفاعی با هدف جذب درآمد و کسب و کار ثبت نمی شود بلکه هدف موسسه غیرتجاری خدمات عام المنفعه یا اجتماعی است برای مثال موسسه غیرانتفاعی می توان به موسسات خیریه که معرف حضور همه می باشند اشاره کرد که با هدف امور خیریه و کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد تاسیس می گردند و یا موسسه ای که با اهداف خدمات امور اجتماعی و عام المنفعه ثبت می گردند که معمولا به آنها انجمن NGO گفته می شود . این نوع موسسها با مجوزات خاص از نهادهای دولتی و با اساسنامه متخصص خود که مورد تایید نهادی است که این نوع موسسه ها را تاید صلاحیت می نمایند در این نوع موسسه ها به هیچ عنوان منفعت مالی از فعالیت های موسسه کسب نمی گردد و هزینه ها و امور جاریه موسسه توسط حمایت کننده های مالی موسسه که اکثرا از خیرین هستند تامین می گردد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه رستمی |   1397/11/05 20:08:19   |
0     0
حسابداری واحدهای دولتی و غیرانتفاعی با حسابداری واحدهای انتفاعی تفاوت های قابل ملاحظه ای دارد. سازمان های دولتی و غیرانتفاعی دو دسته فعالیت شامل فعالیت های انتفاعی (از نوع بازرگانی) و فعالیت های غیر انتفاعی (از نوع بازرگانی) انجام می دهند. تفاوت های بنیادی موجود در حسابداری واحدهای انتفاعی و غیرانتفاعی ناشی از ویژگی های محیطی این قبیل فعالیت ها می باشد. اهداف حسابداری و گزارشگری مالی سازمان های انتفاعی و غیرانتفاعی بر حسب مورد تحت تأثیر ویژگی های محیطی این دو نوع فعالیت قرار گرفته و به همین دلیل مبانی نظری حسابداری مورد استفاده آنها از یکدیگر متمایز است. بنابراین تفاوت های با اهمیت موجود در حسابداری سازمان های مورد بحث عمدتاً در حسابداری فعالیت های غیرانتفاعی و فعالیت های انتفاعی است‘ لذا توجه کافی به ویژگی های محیطی این قبیل فعالیت ها و مبانی نظری حسابداری مبتنی بر ویژگی های مذکور‘ تفاوت های اساسی مورد نظر را آشکار می سازد. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته از جمله کشور امریکا دو نوع چارچوب نظری در حسابداری مؤسسات بازرگانی بر پایه چارچوب نظری مبتنی بر تصمیم گیری و اصول پذیرفته شده حسابداری مؤسسات غیرانتفاعی بر اساس چارچوب نظری مبتنی بر مسؤولیت پاسخگویی تدوین یافته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد نیکوکاران |   1397/11/07 18:35:42   |
0     0
حسابداری واحد های دولتی غیرانتفاعی با حسابداری واحد های انتفاعی تفاوت دارد. سازمان های دولتی در دو دسته 1/فعالیت های انتفاعی 2/ فعالیت های غیر انتفاعی انجام میدهند.تفاوت ها ناشی از ویژگی های محیطی فعالیت ها میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics