تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
اثرات افزایش صادرات بخشهای کشاورزی و صنعت بر اقتصاد ایران: تحلیلی در چارچوب ماتریس حسابداری اجتماعی

چکیده: 
در مطالعه حاضر اثرات متقابل افزایش صادرات بخشهای کشاورزی و صنعت و همچنین آثار اقتصادی و اجتماعی سیاست توسعه صادرات در این دو بخش بر کل اقتصاد کشور با استفاده از ماتریس حسابداری اجتماعی (SAM) بررسی و تحلیل گردیده است. آثار سیاست های مذکور در قالب چند سناریو از جمله افزایش 25 درصد صادرات هر یک از بخشهای کشاورزی و صنعت، افزایش 50 درصد صادرات زیر بخش باغبانی، 25 درصد صادرات سایر زیربخش‌های کشاورزی و افزایش 1000 میلیون ریال صادرات هر یک از دو بخش یاد شده ارزیابی گردیده است. 
نتایج حاصل از شبیه سازی ها نشان می‌دهد که سیاست توسعه صادرات بخش کشاورزی در مقایسه با سیاست تأکید بر افزایش صادرات بخش صنعت می‌تواند منجر به رشد سریعتر اقتصادی در کشور شود. بر اساس نتیاج به دست آمده، تعقیب این سیاست علاوه بر آنکه موجبات رشد بیشتر بخشهای اقتصادی کشور را فراهم می سازد، باعث توزیع بهتر درآمد در کشور نیز می‌شود. نتایج این مطالعه گویای این واقعیت است که بخش کشاورزی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با سایر بخشهای اقتصادی کشور و به دلیل بهره گیری قابل ملاحظه از سایر بخشهای اقتصادی می تواند نقش بسیار مؤثری در به حرکت درآوردن اقتصاد کشور ایفا کند.
 
کلید واژه: ماتریس حسابداری اجتماعی، توسعه صادرات، رشد اقتصادی، توزیع درآمد، ایران

تاریخ ثبت: 1395/07/27
تعداد مطالعه: 346
تعداد دریافت: 3
حجم فایل : 639.55 KB
گروه: حسابداری مسئولیت های اجتماعی
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

naeem pazhohesh |   1395/11/08 10:43:50   |
0     0
سیاست توسعه صادرات بخش کشاورزی در مقایسه با سیاست تأکید بر افزایش صادرات بخش صنعت می‌تواند منجر به رشد سریعتر اقتصادی در کشور شود. بر اساس نتیاج به دست آمده، تعقیب این سیاست علاوه بر آنکه موجبات رشد بیشتر بخشهای اقتصادی کشور را فراهم می سازد، باعث توزیع بهتر درآمد در کشور نیز می‌شود. نتایج مطالعه گویای این واقعیت است که بخش کشاورزی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با سایر بخشهای اقتصادی کشور و به دلیل بهره گیری قابل ملاحظه از سایر بخشهای اقتصادی می تواند نقش بسیار مؤثری در به حرکت درآوردن اقتصاد کشور ایفا کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics