تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سازمان

چکیده: 
نوشتار حاضر، به بررسی این موضوع که چگونه می توان با مدیریت سرمایه فکری به عملکرد مالی بهینه دست یافت، می پردازد. در واقع پاسخهایی که سازمانها به محیط امروزی کسب و کار نشان داده اند، نشان می دهد که آنها باید بر منابع نامشهودی تکیه داشته باشند که قبلا کمتر مورد توجه بوده اند. این پژوهش در گروه صنعتی «سدید» انجام شده است و میزان مدیریت سرمایه فکری با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد مورد سنجش قرار گرفته است. عملکرد مالی سازمان نیز به وسیله سودآوری توصیف شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین مدیریت سرمایه فکری و عملکرد مالی سازمان همبستگی مثبتی وجود دارد؛ به صورت جزئی تر می توان گفت که وفاداری و تعهد، رضایت کارمندان و همسویی ارزشهای کارمندان با سازمان، مدیریت دانش، فرهنگ بالای سازمانی و رضایت مشتری از عوامل نامشهودی هستند که سبب عملکرد مالی بهینه سازمان می شوند.
 
کلید واژه: سرمایه فکری، سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری، سرمایه ارتباطی، عملکرد مالی

تاریخ ثبت: 1395/07/28
تعداد مطالعه: 358
تعداد دریافت: 6
حجم فایل : 270.18 KB
گروه: سرمایه فکری
دریافت فایل:

 

 

 

 

 

 

 
 

 

سید هادی نبی زاده |   1397/10/03 15:27:37   |
0     0
در قرن بیستم ارزشمندترین دارایی یک شرکت، تجهیزات تولید محصولاتش بود. با این حال، ارزشمندترین دارایی یک مجموعه (تجاری یا غیرتجاری) در قرن بیست و یکم، متخصصانش و خلاقیت آن‎ها است.

جمله بالا متعلق به پیتر دراکر، استاد مسلم دنیای مدیریت است. مشاهدات ریزبینانه دراکر، به طور واضح به واقعیات و مشکلات صنایع در اقتصاد دانش‌محور امروزی اشاره دارد. تمام دارایی‌های ناملموس یک مجموعه مانند ثبت اختراع، قانون حق تکثیر، مالکیت فکری، برندها، علائم تجاری و تحقیق و توسعه، توسط انسان‌ها خلق می‌شوند؛ و انسان‌ها ضروری‌ترین بخشِ سود و ارزش سهام یک مجموعه هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

 
هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics