تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گروهی قورباغه از بیشه ای عبور می کردند. دو قورباغه از بین آنها درون چاله ای عمیق افتادند. وقتی که قورباغه های دیگر دیدند که چاله خیلی عمیق است گفتند : شما حتما" خواهید مرد. دو قورباغه سعی کردند از چاله بیرون بپرند. قورباغه ها مرتب فریاد می زدند: بایستید شما خواهید مرد.

 

سرانجام یکی از قورباغه ها به آنچه که قورباغه های دیگر می گفتند اعتنا کرد و ناامید دست از تلاش کشید و به زمین افتاد و مرد .

 

قورباغه دیگر به سختی و با تمام توان به تلاش خود ادامه داد. دوباره فریاد زدند: به خودت زحمت نده، دیگر نپر، تو خواهی مرد.

 

اما قورباغه به پریدن ادامه داد وسرانجام توانست از آنجا خارج شود، وقتی او از چاله خارج شد قورباغه های دیگر گفتند: «نمی شنیدی که ما چه می گفتیم؟»

 

قورباغه به آنها توضیح داد که ناشنواست. او فکر می کرد آنها تمام مدت او را تشویق می کردند .

 

دو نتیجه از یک داستان:

 

1 - قدرت زندگی و مرگ در زبان و کلام ماست . یک واژه دلگرم کننده به کسی که ناامید است می تواند موجب پیشرفت او شود و کمک کند در طول روز سرزنده باشد .

 

2 - یک واژه مخرب می تواند فرد ناامید را نابود کند. مواظب آنچه که می گویید باشید. با کسانی که بر سر راه شما قرار می گیرند از زندگی بگویید. کلمات قدرتمند هستند!!

 

بیشتر اوقات درک این موضوع که «چگونه یک کلمه دلگرم کننده و شوق انگیز می تواند راهی به این طولانی را طی کند» برای انسان ها سخت است .

 

همه انسان ها می توانند حرف بزنند و روح دیگران را جذب خود کنند و لحظات سخت را سپری کنند، اما فقط یک فرد ویژه و یک انسان خاص است که چنین زمان هایی را صرف تشویق دیگران می کند.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics