تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرمایه‌گذاری عبارت است از تبدیل وجوه ­مالی به یک یا چند دارایی با ریسک و بازده متناسب که برای مدتی در زمان آینده نگه داری می‌شود. واژه سرمایه‌گذاری می‌تواند دامنه وسیعی از فعالیت‌ها را شامل شود. خرید دارایی‌های ثابت یا اوراق بهادار هم انواع مهمی از سرمایه‌گذاری هستند.

 

سرمایه‌گذاری راهی برای کسب سود و درنتیجه حفظ و افزایش پول و ثروت است. به‌طور خلاصه سرمایه‌گذاری عبارت است از هرگونه فدا کردن ارزشی در حال حاضر به امید به دست آوردن ارزشی در زمان آینده، به عبارت ساده‌تر سرمایه‌گذاری در حال حاضر ارزش مشخصی را فدا می‌کند تا در قبال آن در آینده ارزش خاصی که موردنظرش است را به دست آورد.

 

سرمایه‌گذاری عبارت است از تبدیل وجوه ­مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری می‌شود. واژه سرمایه‌گذاری دامنه وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود. این واژه می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت، سهام عادی، برگه‌های اختیار خرید و اختیار فروش سهام، اوراق قابل‌تبدیل و دارایی‌های مشهود از قبیل طلا، اشیاء قیمتی، زمین و... باشد.

 

سرمایه‌گذاری برحسب موضوع که به سرمایه‌گذاری واقعی و مالی و سرمایه‌گذاری از نظر زمانی که به کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود. در فرآیند سرمایه‌گذاری پس‌انداز کردن مازاد درآمد نسبت به هزینه شخص، نخستین گامی است که باید در این راه برداشته شود.

گام بعدی شناخت و آگاهی از ریسک است. یک سرمایه‌گذار باید بتواند میزان بازده و ریسک قابل‌قبول را محاسبه و پیش‌بینی کند. در مرحله بعد آگاهی و شناخت انواع اوراق بهادار موجود در بازار است.

پس‌ازاین مرحله لازم است که سرمایه‌گذار میزان ریسک و بازده اوراق بهادار شرکت‌هایی را محاسبه نماید که مایل به سرمایه‌گذاری در آنها می‌باشد.

 

یکی دیگر از ارکان فرآیند سرمایه‌گذاری دسترسی به سیستم اطلاعاتی در این زمینه از طریق روزنامه‌های تخصصی، سایت‌های مالی و... است. شناخت ساختار بازار اوراق بهادار بخش دیگری از فرآیند سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذار باید بداند که این اوراق چگونه معامله می‌شوند و شیوه دادوستد و ایجاد رابطه با کارگزار چگونه است. آخرین گام در فرآیند سرمایه‌گذاری انتخاب مجموعه‌ای از اوراق بهاداری است که از دیدگاه سرمایه‌گذار دارای بازده و ریسک قابل‌قبول می‌باشد.

 

برای دریافت مقاله فارسی به صورت پی دی اف روی دانلود کلیک کنید.

 

منبع

شورورزی، محمدرضا؛ آزادوار، ایمان(1389)تجزیه وتحلیل میان فرصت های سرمایه گذاری و عملکرد شرکت ها؛مجله حسابداری مدیریت

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

رویـــا اسماعیلی |   1395/01/15 11:04:29   |
0     0
مدیرعامل گروه مشاوران مردیث ویتنی: «نسبت به پول نمی توان احساس خاصی داشت. پول فقط وسیله ای برای خرید چیزهایی است که لازم یا دوست دارید.»
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics