تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

‌قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت‌ مستثنی هستند، در تاریخ 1364/11/06 به تصویب رسید. در ادامه به جزئیاتی از این قانون پرداخته می شود:

 

‌قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت‌مستثنی هستند

‌ماده واحده - مصرف اعتبارات جاری و عمرانی که به نحوی از انحاء از قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عموی دولت و یا آیین‌نامه‌معاملات دولتی مستثنی بوده و تابع مقررات خاص گردیده است (‌به استثنای هزینه‌های جنگی که با رعایت تبصره 9 و 45 قانون بودجه سال 1364‌انجام می‌گیرد) تحت ضوابط زیر مجاز می‌باشد:


‌الف - مبادله موافقتنامه دستگاه ها با وزارت برنامه و بودجه در مورد هر یک از برنامه‌ها و طرحها و فعالیتها و پروژه‌ها الزامی است و دستگاههای‌اجرایی مکلف به رعایت موارد مندرج در موافقتنامه‌های مذکور می‌باشند.


ب - مسئولیت تشخیص و تعهد و تسجیل و صدور حواله در مورد دستگاههای اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی حسب مورد به عهده وزیر یا‌بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط و یا مقامات مجاز از طرف آنها خواهد بود.


ج - وجوه لازم برای انجام هزینه از محل اعتبارات مندرج در بودجه سالیانه در مورد دستگاههای اجرایی که دارای ذیحساب هستند، با درخواست‌وجه از طرف ذیحساب و در مورد دستگاههایی که طبق قانون فاقد ذیحساب هستند، با درخواست وجه از طرف مسئول امور مالی که توسط دستگاه‌ذیربط به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده و یا خواهد شد توسط خزانه به حساب بانکی دستگاه مربوط که از طرف خزانه در تهران در بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در شهرستانها در یکی از شعب بانک ملی ایران افتتاح شده و یا خواهد شد واریز می‌گردد. حسابهای مذکور با حداقل‌دو امضای مجاز که یکی از آنها حسب مورد امضای ذیحساب یا مسئول امور مالی مربوط خواهد بود قابل استفاده می‌باشد.


د - نصاب و نحوه انجام معاملات با رعایت صرفه و صلاح دولت به شرح زیر می‌باشد:

1 - معاملات تا مبلغ یک میلیون ریال به مسئولیت مأمور خرید.

 2 - معاملات از 1.000.000 ریال تا 5.000.000 ریال با تأیید مأمور خرید یا واحد تدارکاتی حسب مورد تصویب بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا‌مقام مجاز از طرف او.

 3 - معاملات بیش از پنج میلیون ریال به تأیید و مسئولیت وزیر ذیربط یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط یا مقامات مجاز از طرف ایشان.

 

 ه - میزان پیش پرداخت که از 40 درصد تجاوز نخواهد کرد و تنخواه‌گردان و سپرده حسن انجام کار و همچنین نوع و میزان تضمینی که می‌بایست‌در قبال پیش‌پرداخت و یا حسن انجام کار اخذ گردد به تشخیص و مسئولیت بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف او خواهد بود.

 

 ‌و - کلیه اسناد هزینه‌های انجام شده باید متکی به مدارک زیر باشد:

1 - تنظیم قرارداد و یا گرفتن فاکتور الزامی است، مگر در مواردی اضطراری که نیاز به تأمین کالا از قبل قابل پیش‌بینی نباشد و خرید به اندازه رفع‌اضطرار صورت گیرد و دولت و مؤسسات وابسته به شهرداریها و بانکها و نهادهای انقلاب اسلامی در تولید و توزیع آن به نحوی از انحاء مداخله و یا‌مباشرت نداشته باشند.

 ‌تشخیص موارد اضطراری و تعیین میزان آن به عهده وزیر و یا بالاترین مقام دستگاههای فوق یا مقام مجاز از طرف آنها خواهد بود.

 

2 - در مورد خریدهای داخلی فاکتور خرید یا صورت مجلس خرید با رعایت مفاد بند (1) فوق، رسید انبار یا صورت مجلس تحویل کالا.

3 - در مورد خریدهای خارجی اعلامیه بانک و در موارد جزیی صورتحساب فروشنده مدارک ترخیص کالا از گمرک و رسید انبار یا صورت مجلس‌تحویل کالا.

4 - در مورد پرداخت حقوق و دستمزد و مزایا و هر نوع پرداخت پرسنلی دیگر، گواهی انجام کار از طرف مقامات مجاز و امضای گیرنده وجه و یا‌گواهی بانک دایر بر واریز وجه به حساب بانکی ذینفع.

5 - مصرف اعتبار هزینه‌های خارج از کشور با امضای وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط و امضای مسئول امور مالی آن دستگاه به هزینه‌قطعی منظور خواهد شد.

6 - در مورد کارهایی که به پیمانکار محول می‌شود قرارداد مربوط و تأییدیه تحویل کالا و یا انجام خدمت موضوع قرارداد توسط بالاترین مقام‌دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف او.

 

‌ز - دستگاههای اجرایی مکلفند حساب این قبیل اعتبارات را نگهداری و در مواعدی که از طرف دیوان محاسبات کشور تعیین و اعلام می‌شود به‌دیوان مزبور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه نمایند و دیوان محاسبات کشور حساب مذکور و اسناد مربوط را رسیدگی خواهد کرد.

ح - اموالی که از محل اعتبارات موضوع این قانون خریداری می‌شود، اموال دولتی محسوب می‌گردد.


ط - تعریف اصلاحاتی که در این قانون بکار رفته است، تابع تعاریف مندرج در قوانین و مقررات مربوط می‌باشد.


ی - وزراء و استانداران و رؤسای دستگاههای اجرایی و کمیته انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات قم، نهضت سوادآموزی،‌بنیاد شهید، بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی، امور امداد امام و هر مؤسسه و نهاد دیگری که از درآمدهای عمومی استفاده نمایند مکلفند فهرست‌هزینه‌ها و عملیاتی را که در وزارتخانه‌ها مؤسسات دولتی و نهادهای انقلابی زیر نظر آنها به موجب مجوزهای قانونی خاص خارج از مقررات قانون‌محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی و یا از محل اعتبار ماده (17) انجام می‌شود همراه با گزارش توجیهی هر چهار ماه یک بار از طریق نخست‌وزیر به کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیونهای مربوط مجلس شورای اسلامی ارسال دارند.

ک - ذیحسابیها و مسئولان کلیه دستگاههای اجرایی موظفند تا پایان فروردین ماه هر سال، مانده وجوه استفاده نشده و مانده تنخواه‌گردان مشمول‌این قانون را به خزانه واریز نمایند.

‌وزارت امور اقتصادی و دارایی در خاتمه مهلت مذکور در فوق فهرست وجوه استفاده نشده موضوع این قانون را به اطلاع وزارت برنامه و بودجه و‌دیوان محاسبات کشور خواهد رساند.

ل - تخلف از این قانون تصرف غیر مجاز در اموال دولتی محسوب می‌گردد و در صورتی که موجب تضییع مالی از دولت شده باشد، متخلف به‌پرداخت معادل میزان مورد تخلف طبق موازین شرعی و تعزیر مطابق نظر حاکم شرع محکوم خواهد شد.


م - آیین‌نامه اجرایی این قانون با رعایت مراتب فوق حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب این قانون حسب مورد نیاز، بنا به پیشنهاد وزیر و‌یا وزرای مربوط و تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت برنامه و بودجه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه یکشنبه ششم بهمن ماه هزار و سیصد و شصت و چهار تصویب و در تاریخ 1364.11.9 به تأیید شورای‌محترم نگهبان رسیده است.

‌رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی

 

‌آیین‌نامه اجرایی بند (م) قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات‌عمومی دولت مستثنی هستند


1365.02.21 - 4130 - 1365.02.28 - 118
‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1365.2.21 بنا به پیشنهاد برادران وزیر تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت برنامه و بودجه آیین‌نامه اجرایی بند م قانون‌نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند (‌مصوب 1364.11.6) را به‌شرح زیر تصویب نمودند.

 1 ـ کلیه اعتبارات مشمول قانون مذکور از مشمول قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی بوده و منحصراً تابع قانون نامبرده و این‌آیین‌نامه می‌باشد.

 

2 ـ مبالغی که به عنوان کمک توسط مقامات مجاز مذکور در بند ب قانون فوق اختصاص می‌یابد پس از پرداخت به هزینه قطعی منظور می‌گردد.

 

3 ـ تنخواه گردن موضوع بند ه‍ قانون فوق بنا به تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات مجاز از طرف ایشان به اشخاص یا واحدهایی پرداخت می‌شود‌که به نحوی از انحای مسئولیت انجام هزینه و تدارکات در دستگاه اجرایی به عهده دارند، مسئولیت عدم واریز به موقع تنخواه گردان فوق به عهده دریافت کننده‌تنخواه گردان می‌باشد. 


4 ـ در موارد اضطراری مذکور در قسمت (1) بند 2 قانون فوق که از طرف فروشنده فاکتور ارایه و یا قرار داد منعقد نمی‌گردد و همچنین در مورد تهیه و تنظیم‌صورت مجلس خرید و تحویل کالا و خدمات به ترتیب زیر عمل می‌گردد. 
‌الف ـ تشخیص موارد اضطراری به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرای و یا مقامات مجاز از طرف ایشان می‌باشد. 
ب ـ تشخیص دخالت یا مباشرت دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی مذکور در قسمت (1) بند 1 قانون فوق در تولید و توزیع کالاها و خدمات با بالاترین مقام‌دستگاه اجرایی و یا مقامات مجاز از طرف ایشان می‌باشد.

 ج ـ گزارش خرید و تحویل کالا و خدمات برحسب مورد با رعایت موارد مذکور در بند د قانون فوق توسط مأمور خرید و یا مسئول واحد تدارکات تنظیم و‌گواهی شده و به وسیله مقامات مذکور در بند ب قانون فوق به عنوان صورت مجلس خرید و تحویل کالا و خدمات تأیید و امضا می‌شود. چنانچه تحویل گیرنده‌کالا غیر از واحد تدارکات و یا مأمور خرید باشد باید صورت مجلس تحویل کالا را امضا نماید و در مواردی که کالا از اموال غیر مصرفی و با دوام باشد باید پس‌از رفع نیاز تحویل واحد جمع داری و اموال گردد.

 

5 ـ در کلیه موارد اسناد هزینه باامضای مسئول امور مالی یا ذیحساب مربوط و مقامات مجاز از طرف در بند ب قانون فوق به حساب منظور می‌شود.

 

6 ـ مفاد این آیین‌نامه از اول فروردین ماه سال 1365 قابل اجرا است.

‌میرحسین موسوی - نخست‌وزیر

 

‌آیین‌نامه اجرائی موضوع بند "م" قانون نحوه هزینه اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر‌مقررات عمومی دولت مستثنی هستند

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 65.2.28 بنا به پیشنهاد مشترک شماره وزارت برنامه و بودجه و وزارت جهاد سازندگی و وزارت امور اقتصادی و دارایی آیین‌نامه‌اجرایی موضوع بند "م" قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند‌را در خصوص اعتبارات جهاد سازندگی به شرح زیر تصویب نموند:

‌آیین‌نامه اجرایی موضوع بند "م" قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی‌هستند در خصوص اعتبارات جهاد سازندگی

‌ماده 1 ـ بودجه جهاد سازندگی شامل سه بخش به شرح زیر می‌باشد که با رعایت مفاد قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون‌محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند و مفاد این آیین‌نامه در جهت انجام فعالیت‌هایی که در قانون تشکیل وزارت جهاد سازندگی‌تعیین شده است براساس موافقت‌نامه‌های متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف می‌باشد.

‌الف ـ اعتباراتی که از محل بودجه عمومی دولت به صورت ملی (‌از طریق دفتر مرکزی) در قانون بودجه سالانه کل کشور منظور شده است.

ب ـ اعتباراتی که از محل درآمدهای اختصاصی جهاد در قانون بودجه سالانه کل کشور منظور شده است.
ج ـ اعتباراتی که در پیوست شماره 1 قانون بودجه سالانه ذیل جهاد سازندگی استان‌ها و نیز سازمان‌های امور عشایری استان‌ها که از محل درآمد عمومی دولت‌منظور گردیده است.

 

‌ماده 2 ـ سهم اعتبارات مورد نیاز مرکز و استان‌ها از محل اعتبارات بند "‌الف" و "ب" ماده 1 با توجه به سقف اعتباری هر استان در هر یک از طرح‌ها و سقف‌اعتباری هر یک از طرح‌های مذکور در ذیل ردیف 149500 توسط شورای مرکزی جهاد سازندگی تعیین و به واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد. اعتبارات هر یک‌از شهرستان‌های تابعه استان در قالب اعتبارات ابلاغی فوق‌الذکر توسط شورای جهاد سازندگی استان تعیین و به واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد.


‌ماده 3 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه‌های موضوع این آیین‌نامه از محل اعتبارات سرمایه‌گذاری ثابت ردیف‌های 149500 و 149501 قانون بودجه سالانه‌برحسب نیاز در حدود اعتبارات تخصیص یافته ردیف‌های مذکور بادرخواست وجه از طرف مسئول امور مالی جهاد سازندگی که قبلاً به وزارت امور اقتصادی و‌دارایی معرفی شده است توسط خزانه به حساب‌های موضوع ماده 4 این آیین‌نامه حسب مورد منتقل خواهد شد.

 

‌ماده 4 ـ وجوه اعتبار موضوع بندهای "‌الف" و "ب" ماده 1 به حساب‌هایی که در مرکز به پیشنهاد وزیر جهاد سازندگی و یا مقام مجاز از طرف وی و معرفی خزانه‌نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به پیشنهاد شورا یا مسئول جهاد سازندگی محل و معرفی رییس اداره امور اقتصادی و‌دارایی محل نزد یکی از شعب بانک ملی ایران افتتاح شده یا می‌شود واریز خواهد گردید. چک‌های صادره از این حساب‌ها حداقل با دو امضای مجاز که یکی از‌آنها حسب مورد امضا مسئول امور مالی جهاد سازندگی خواهد بود که به ترتیب فوق به بانک معرفی شده یا می‌شوند قابل استفاده است.


‌ماده 5 ـ اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های عمرانی موضوع بند "ج" ماده 1 آیین‌نامه با درخواست تخصیص اعتبار توسط شورای جهاد سازندگی استان مربوط‌با رعایت مقررات مربوطه تخصیص داده خواهد شد. وجوه لازم جهت انجام هزینه‌های مربوطه در حدود اعتبارات تخصیص یافته توسط سازمان برنامه و بودجه‌استان با درخواست وجه مسئول امور مالی جهاد سازندگی استان مربوطه که باید قبلاً به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشند از طرف خزانه به‌حساب بانکی جهادساندگی استان مربوط که توسط خزانه افتتاح شده یا می‌شود واریز خواهد شد.


‌ماده 6 ـ مسئول امور مالی وزارت جهاد سازندگی پس از تأیید شورای مرکزی توسط وزیر جهاد منصوب و مسئول امور مالی در استان با انتخاب شورای جهاد‌استان و تأیید شورای مرکزی و یا مقام مجاز از طرف ایشان تعیین می‌شود و مسئول امورمالی شهرستان با انتخاب جهاد شهرستان و تأیید شورای جهاد استان یا‌مقام مجاز از طرف ایشان تعیین می‌گردد.


‌ماده 7 ـ مسئول امورمالی جهاد مرکز مسئولیت درخواست وجه، اداره امور حسابداری، پرداخت هزینه‌ها، نگهداری حساب‌ها، حفظ اسناد، تحویل و تحول و‌نگهداری وجوه نقدینه‌ها و سپرده‌ها و اوراق بهادار نظارت بر حساب اموال جهاد عهده‌دار می‌باشد. مسئولیت امور فوق‌الذکر در جهاد استان، شهرستان به ترتیب‌با مسئول امورمالی استان و یا شهرستان خواهد بود.


ماده 8 ـ مسئولیت تشخیص انجام تعهد، تسجیل و صدور و حواله در مرکز به عهده وزیر یا مقامات مجاز از طرف وی و در استان‌ها و شهرستان‌ها به عهده‌شورای جهاد سازندگی استان مربوط و یا مقامات مجاز از طرف آنان خواهد بود.


‌ماده 9 ـ نصاب و نحوه انجام معاملات، میزان پیش‌پرداخت که از چهل درصد تجاوز نخواهد کرد و تنخواه گردان و سپرده حسن انجام کار و نوع و میزان تضمینی‌که می‌بایست در قبال پیش‌پرداخت و یا حسن انجام کار اخذ گردد و مدارک و اسناد هزینه‌های انجام شده تابع ضوابط مقرر در قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی‌که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 1364.11.6 خواهد بود.

ماده 10 ـ برای پرداخت هزینه‌های مراکز جهاد استان‌ها در حدود اعتبارات ابلاغی از محل وجوه دریافتی از خزانه به تشخیص وزیر یا مقامات مجاز از طرف‌ایشان وجوه لازم توسط مسئول امورمالی جهاد سازندگی به حساب بانکی جهاد سازندگی استان حواله می‌گردد. مراکز جهاد موظفند فهرست هزینه‌های انجام‌شده را به امورمالی دفتر مرکزی ارسال نمایند.


‌ماده 11 ـ برای پرداخت هزینه‌های واحدهای جهاد سازندگی در شهرستان‌ها تنخواه گردان مناسبی در حدود اعتبارات ابلاغی هر شهرستان از محل وجوه‌دریافتی از جهاد مرکز به تشخیص شورای جها سازندگی استان به حساب بانکی جهاد شهرستان واریز خواهد شد. پرداخت‌های بعدی در قبال ارسال فهرست‌هزینه‌های انجام شده یا اسناد هزینه و یا به صورت افزایش تنخواه‌گردان مجاز خواهد بود.

ماده 12 ـ در مواردی که به عللی محاسبه دقیق و پرداخت بهای کالای تحویل شده و یا کار انجام شده مقدور نبوده و یا تهیه اسناد و مدارک مربوط به فوریت‌میسر نباشد جهاد سازندگی مجاز است مبلغ متناسبی با توجه به کار انجام شده یا کالای تحویل شده به طور علی‌الحساب به ذینفع پرداخت و پس از رسیدگی و‌تعیین قطعی و تهیه اسناد و مدارک مربوطه به هزینه قطعی منظور نماید.

 

‌ماده 13 ـ در مواردی که به عللی انجام کار یا تحویل کالا بدون دریافت تمام وجه مورد معامله امکان پذیر نباشد جهاد سازندگی مجاز است تمام وجه را به عنوان‌علی‌الحساب موقت به ذینفع پرداخت و پس از تهیه اسناد و مدارک مربوط به هزینه قطعی منظور نماید.

 

‌ماده 14 ـ کلیه اسناد هزینه‌های انجام شده در شهرستان‌ها بایستی به امضای مشترک مسئول امورمالی جهاد سازندگی شهرستان و مقام مجاز از طرف شورای‌جهاد سازندگی استان برسد مسئول امور مالی جهاد شهرستان موظف است فهرست هزینه‌های انجام شده فوق و سایر پرداخت‌ها را تهیه و پس از امضای خود و‌مقام مجاز فوق‌الذکر به جهاد سازندگی استان مربوط ارسال نماید.

 

‌ماده 15 ـ کلیه اسناد هزینه‌هایی که در مراکز جهاد سازندگی استان‌ها انجام می‌شود بایستی به امضای مشترک مسئول امورمالی و مقام مجاز از طرف شورای‌جهاد سازندگی مربوط برسد. مسئولین امورمالی جهاد سازندگی در استان‌ها موظفند فهرست هزینه‌های انجام شده و سایر پرداخت‌ها در مرکز استان و همچنین‌فهرست هزینه‌های انجام شده و سایر پرداخت‌های واصله از شهرستان‌ها را پس از امضای خود و مقام مجاز از طرف شورای مرکزی جهاد سازندگی استان برای‌مسئول امورمالی جهاد سازندگی در تهران ارسال دارند. اسناد هزینه‌های واصله از شهرستان‌ها و اسناد هزینه‌های انجام شده در مراکز استان از محل اعتبارات‌موضوع این آیین‌نامه در جهاد سازندگی مرکز استان مربوطه نگهداری خواهد شد.


‌ماده 16 ـ کلیه استناد هزینه‌های انجام شده در مرکز باامضای مسئول امورمالی جهاد سازندگی یا مقام مجاز از طرف وی و وزیر جهاد سازندگی یا مقامات مجاز از‌طرف ایشان به هزینه منظور می‌گردد. مسئول امورمالی جهاد سازندگی مکلف است با توجه به هزینه‌های انجام شده و سایر پرداخت‌ها در مرکز و فهرست‌هزینه‌های انجام شده واصله از استان‌ها حساب‌های کل دریافت و پرداخت‌ها و ترازنامه‌های ماهانه و سالانه جهاد سازندگی را تهیه و در دو نسخه تنظیم نماید و‌یک نسخه را جهت درج در لایحه تفریغ بودجه به وزارت امور اقتصادی و دارابیی ارسال و نسخه اصل را همراه اسناد هزینه‌های انجام شده و ضمایم مربوطه به‌نحوی نگهداری نماید تا در مواعدی که از طرف دیوان محاسبات کشور تعیین و اعلام می‌شود به دیوان مزبور ارایه نماید.


‌ماده 17 ـ الف ـ وزارت جهاد سازندگی ترتیبی اتخاذ خواهد نمود که کلیه درآمدهای حاصل از واحدهای تولیدی و خدماتی خود را به حساب شماره 345 که از‌طرف خزانه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده است واریز نمایند.
ب ـ خزانه مکلف است مبلغ واریز شده به حساب مزبور را در هر یک ماه به کمیته تخصیص اعتبار موضوع ماده 30 قانون برنامه و بودجه کشور گزارش نماید تا‌معادل اعتبار لازم معادل وجوه واریز شده مزبور از محل اعتبار جهاد سازندگی منظور در حساب فوق به وزارت مزبور تخصیص داده شود.

 

‌ماده 18 ـ اموال تأسیساتی که از محل اعتبارات موضوع این آیین‌نامه خریداری و یا ایجاد می‌شود اموال دولتی محسوب می‌گردد.

 

‌ماده 19 ـ مسئولین امور مالی جهاد مکلفند تاپایان فرودین ماه هر سال مانده وجوه استفاده نشده مانده تنخواه‌گردان اعتبارات موضوع این آیین‌نامه را به خزانه‌واریز نمایند.

 

‌ماده 20 ـ در اجرای بند "ی" قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی دولت مستثنی هستند، وزارت جهاد‌سازندگی موظف است هر چهار ماه یک بار فهرست هزینه‌ها و عملیات جهاد سازندگی را همراه با گزارش توجیهی تقدیم به مجلس شورای اسلامی و‌نخست‌وزیری ارسال دارد.

 

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics