تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۳۱/۴/۱۳۷۵ بنا به پیشنهاد شماره ۴۳۱۳/۷۰۰ مورخ ۱۷/۱۰/۱۳۷۳ وزارت آموزش و پرورش و به استناد ماده (42) قانون استخدام کشوری ـ مصوب ۱۳۴۵ ـ آیین نامه هایی را تصویب نمود که در ادامه به جزئیاتی از این موارد پرداخته می شود:

 

شماره ابلاغ : 4763/ت 14605ه

شماره انتشار : 14978

تاریخ ابلاغ: 08/05/1375

تاریخ روزنامه رسمی : 17/05/1375

 

الحاق عبارتی درماده 9 آیین نامه فوق العاده روزانه موضوع بند ث اصلاحیه آیین نامه فوق العاده روزانه

سازمان امور اداری و استخدامی کشور 

در ماده (9) آیین نامه فوق العاده روزانه موضوع بند «ث» ماده (39) قانون استخدام کشوری نو اصلاحات بعدی آن بعد از عبارت «یا راه آهن» عبارت «یا اتوبوس» اضافه می شود.

معاون اول رییس جمهور- حسن حبیبی

 

شماره ابلاغ : 15220/ت 36ه

شماره انتشار : 13172

تاریخ ابلاغ: 24/02/1369

تاریخ روزنامه رسمی : 03/03/1369

 

اصلاح ماده یک آیین نامه فوق العاده روزانه موضوع بند ث ماده سازمان امور اداری و استخدامی کشور
تصویبنامه راجع به اصلاح آئیننامه فوق العاده روزانه
هیأت وزیران در جلسه مورخ 2/
۲/۱۳۶۹ بنا به پیشنهاد شماره ۵۱۸۰/ د مورخ 27/ سازمان امور اداری و استخدامی کشور و باستناد ماده ( ۴۲ ) قانون استخدام کشوری مصوب ۱۳۴۵ تصویب نمود :


ماده یک - آئیننامه فوق العاده روزانه موضوع بند ( ث ) ماده ( ۳۹ ) قانون استخدام کشوری و تبصره ( ۴ ) ذیل آن در موارد زیر اصلاح می گردد:

الف - در ماده یک آئیننامه ‚ حداکثر فوق العاده روزانه برای متصدیان کلیه رشته ها به میزان ( ۱۵۰۰ ) ریال نسبت به وضعیت فعلی افزایش و حداکثر مدت مأموریت هر مستخدم در یکسال تقویمی به شش ( ۶ ) ماه کاهش می یابد.

ب - تبصره ( ۴ ) ماده یک آئیننامه به شرح زیراصلاح می گردد:

تبصره ۴ - به مستخدمینی که به منظور انجام طرحهای مطالعاتی و اجرائی یا تحقیقات و نظارت فنی به مناطق روستائی یا غیر مسکونی اعزام و در آن مناطق ساکن می شوند معادل ( ۲5% ) و به مستخدمینی که به مأموریتهای دشوار اعزام و ناچار به انجام وظیفه در شرایط غیر عادی می شوند بعلت صعوبت کار معادل ( ۴۰% ) علاوه بر فوق العاده مقرر در ماده یک به تشخیص وزیر یا رئیس مؤسسه دولتی مربوط حسب مورد پرداخت خواهد شد. 


۲ - موارد زیر به عنوان تبصره های (۷) الی (۱۲) به ماه یک آئیننامه فوق العاده روزانه اضافه می گردند: الف - تبصر ۷ - فوق العاده روزانه مستخدمینی که جهت انجام مأموریت از سایرمناطق به مناطق فاقد تسهیلات زندگی اعزام می گردند با توجه به جداول گروه بندی نقاط کشور از نظر تهسیلات زندگی منضم به تصویبنامه شماره ۳۷۷۲۴ مصوب 8/10/135۳ هیأت وزیران بشرح زیر و علاوه بر ارقام مندرج در ماده یک آئیننامه فوق العاده روزانه تعیین می گردد:
- نقاط مندرج در گروه های یک و دو و سه جداول به میزان ده درصد فوق العاده روزانه . 
- نقاط مندرج در گروه های چهار و پنج و شش جداول به میزان بیست درصد فوق العاده روزانه . 
- نقاط مندرج در گروه های هفت و هشت و نه جدول به میزان سی درصد فوق العاده روزانه . 


ب - تبصره ۸ - در صورتیکه محل اقامت مأمور اعزامی بطور رایگان از سوی دستگاههای دولتی ذیربط فراهم گردد‚ برای استفاده از محل اقامت به میزان سی درصد از فوق العاده روزانه متعلقه مستخدم کسر می گردد. تشخیص و تأیید مفاد این بند بر عهده مدیر واحد اعزام کننده مستخدم است . 


ج - تبصره ۹ - فوق العاده روزانه مستخدمینی که جهت تدریس به مأموریت اعزام می گردند به تشخیص دستگاه مربوطه تا میزان پنجاه درصد علاوه بر ارقام مندرج در ماده یک آئیننامه تعیین می گردد مشروط بر آنکه روزانه حداقل پنح ساعت تدریس نموده و بابت تدریس مزبور حق التدریس به آنان پرداخت نشود.


د - تبصره ۱۰ - فوق العاده روزانه مستخدمینی که جهت انجام مأمویتهای محوله ضمن رعایت سایر شرایط لازم ‚ رانندگی خودرو دولتی را برای رفت و آمد به محل مأموریت شخصاً بر عهده می گیرند به میزان یکهزار ریال علاوه بر ارقام متعلقه آنان ‚ اضافه می گردد متصدیان مشاغل رانندگی مشمول مفاد این تبصره نخواهند بود. 


ه - تبصره ۱۱ - دستگاههای دولتی مکلفند‚ اعزام کارکنان خود را متناسب با بودجه مصوب خود تنظیم نمایند. و - تبصره ۱۲ - هر گونه تخلف در انجام مأموریت به صورت مأموریت غیر واقعی و پرداخت فوق العاده روزانه بیشتر از مدت مأموریت انجام شده موجب تصرف در اموال عمومی و دارای عواقب شرعی و قانونی می باشد. بدیهی است یپشنهاد کننده ‚ تأیید کننده و دریافت کننده متخلف شناخته می شوند و اینگونه تخلفات قابل ارجاع به هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری است .

معاون اول رییس جمهور - حسن حبیبی

 

شماره ابلاغ : 18735/1

شماره انتشار : 9863

تاریخ ابلاغ: 02/08/1357

تاریخ روزنامه رسمی : 11/08/1357

 

تصویب نامه راجع به اصلاح آئین نامه فوق

هیئت وزیران در جلسه مورخ 25/7/1357 بنا به پیشنهاد شماره 1819/6 مورخ 25/7/1357 سازمان امور اداری و استخدامی کشور به استناد ماده 42 قانون استخدام کشوری اصلاحات زیر را در آئیننامه فوق العاده روزانه موضوع بند ث ماده 39 قانون مذکور تصویب نمودند:

1- بند الف و همچنین قسمت اول بند ب ذیل ماده یک تا آخر عبارت «و از دو هزار ریال بیشتر نشود» حذف و شرح زیر جایگزین آن میگردد: 
«تا بیست هزار ریال مجموع حقوق و مزایای مستمر یا فوق العاده شغل مستخدم به مازاد یک دوازدهم و نسبت به مازاد به مأخذ یک بیستم مشروط بر آنکه حداقل از یک هزار ریال کمتر و حداکثر در مورد متصدیان مشاغل رسته خدمات از دو هزار ریال و در مورد متصدیان سایر مشاغل از چهار هزار ریال بیشتر نشود»

2- عبارت «در بند الف» و «در بند ب» و «بند الف» و «در بندهای الف و ب» مذکور در تبصره های 1 و 2 و 4 و 5 ماده یک و تبصره ذیل ماده 3 حذف میشود و عبارت «در ماده یک حسب مورد» جانشین آن میشود.

3- تبصره 3 اصلاحی ماده یک موضوع تصویبنامه شماره 63784 مورخ 13/11/1353 بشرح زیر اصلاح میشود: 
شرکتها و مؤسسات دولتی مستثنی شده از قانون استخدام کشوری که طبق مقررات استخدامی خود از مقررات این آئیننامه استفاده مینمایند میتوانند با تصویب مجامع عمومی یا مراجع ذیصلاح خود فوق العاده مصوب در این ماده را در مورد مستخدمینی که به مأموریت میروند حداکثر تا میزان تعیین شده در این ماده پرداخت نمایند.

4- میزان هزینه سفر مندرج در ماده 9 از یک ریال به دو ریال افزایش داده میشود.

5- شرح زیر بعنوان ماده 10 تصویب و شماره مواد بعدی آئیننامه بر این اساس اصلاح میشود. 
«سازمان امور اداری و استخدامی کشور میتواند در صورت لزوم با توجه به افزایش هزینه های مؤثر در مأموریت افزایش فوق العاده ها و هزینه سفر مندرج در این آئیننامه را برای تصویب به شورای حقوق و دستمزد پیشنهاد نماید»

وزیر مشاور در امور اجرائی – منوچهر آزمون

 

 تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics