تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

این روش از سال 1960 در آمریکا پایه گذاری شد، با اجرای این روش اعطای اعتبارات به واحد اجرایی مستلزم شناخت امکانات موجود دستگاه اجرا کننده مورد تأکید قرار گرفت. با استفاده از این سیستم می‌توان برنامه ریزی، طرح ریزی، بودجه‌ریزی، اطلاعات مدیریت، کنترل مدیریت و ارزشیابی برنامه را به هم مرتبط ساخت .

 

در عین حال نسبت به تجزیه وتحلیل سیستماتیک هر یک از عناصر فوق تأکید نمود. در مورد سیستم برنامه ریزی – طرح ریزی و بودجه‌ریزی به میزان قابل ملاحظه ای ابهام و سوء تعبیر وجود دارد.

 

 این مجموعه باید یک سیستم تلقی شود، نه روش و فن خاص. سیستمی که شامل مبنای تصمیم گیری مناسب و معقول در مرحله سیاست سازی و اعلام خط مشی طراحی برنامه های اجرایی وتضمین منابع محدود میان نیازهای نامحدود بوده و برقراری ارتباط مداوم بین این عوامل را فراهم می‌سازد. طبعاً هر یک از اجرای سیستم با اجزای دیگر برای رسیدن به هدف‌های سیستم در ارتباط هستند.

 

این سیستم عناصر پیش بینی کوتاه مدت و میان مدت را در جریان تهیه و تنظیم تقسیمات عمومی ترکیب می‌کند و براین اندیشه قرار دارد که دولت به عنوان یک عامل اقتصادی نیز باید دراخذ تصمیم به محاسبه اقتصادی مبادرت ورزد.

 

منابع:

مقاله بودجه و بودجه‌ریزی دولتی در ایران - چاپ چهارم - چاپخانه پدیده گوتنبرگ

مقاله اصول تنظیم وکنترل بودجه دولتی( علمی- کاربردی)، چاپ اول، تهران ، انتشارات شهرآشوب،

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics