تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیرو بخشنامه 14 جدید درآمد درخصوص چگونگی محاسبه حق بیمه قراردادهای انفورماتیکی (موضوع بند هـ از بخش سوم فصل دوم بخشنامه مزبور) و با توجه به گسترش فعالیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و در نتیجه انعقاد قراردادهای پیمانکاری در این زمینه، نحوه شناسائی و محاسبه حق بیمه قراردادهای مذکور تعیین می گردد که در ادامه به جزئیات این بخشنامه پرداخته می شود:

 

 

الف) نحوه شناسائی قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

شناخت قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با مطابقت شرح قرارداد با یکی از موضوعات زیر انجام می شود:

 

1- تولید، مونتاژ، اجاره، فروش، آزمایش، تعمیر، نگهداری، پشتیبانی و خدمات پس از فروش سخت افزارها و تجهیزات شبکه ها، وب گاه ها و نرم افزارها و...

 

2- طراحی، نصب، پیاده سازی، راه اندازی و پشتیبانی آموزش شبکه ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنت (WAN ،LAN و ....) و فضاهای رایانه ای (Site) و به هنگام سازی اطلاعات موجود در وب گاه ها.

 

3- ارائه مشاوره و انجام نظارت بر طراحی و اجرای شبکه ها، فضاهای رایانه ای، خرید، تحویل گیری و نگهداری سخت افزارها.

 

4- تهیه طرحهای جامع فناوری اطلاعات، طرحهای توجیهی (فنی   اقتصادی) کسب و کار، شناخت، طراحی، تدوین، بهینه سازی و اصلاح روشها، سیستمها و ساختارهای سازمانی. 14/3 بخشنامه جدید درآمد حوزه فنی و درآمد دستورالعمل نحوه شناسائی قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و محاسبه حق بیمه کارکنان شاغل در قراردادهای مذکور سریال : 1202

 

5- شناخت، تحلیل، طراحی، ساخت و مستندسازی سیستم های نرم افزاری کاربرد تجاری و کاربرد خاص و نصب، راه اندازی، آموزش و پیاده سازی و پشتیبانی سیستمها و روشهای دستی و سیستمهای نرم افزاری.

 

6- تولید و ارائه پشتیبانی در زمینه های مختلف نرم افزاری، راهبری و عملیاتی سیستمها، سایتها، بانکهای اطلاعاتی، سیستم های عامل و نرم افزارهای پایه (شامل شناخت وضع موجود، تجزیه و تحلیل، طراحی، برنامه نویسی، فروش، پیاده سازی، نصب، آزمایش، پشتیبانی و آموزش آنها).

 

7- ارائه مشاوره و انجام نظارت بر طراحی، خرید و اجرای طرحهای سخت افزار، نرم افزاری، انتخاب پیمانکار، انتخاب محصولات نرم افزاری و سخت افزاری و تحویل گیری محصولات و همچنین ارائه خدمات

 

RFP. 8- ارائه خدمات رایانه ای شامل اجاره سخت افزار، نرم افزار، فضاهای رایانه ای، تولید محتوای الکترونیکی.

 

9- مشاوره خرید، نصب و راه اندازی و برنامه ریزی جهت آموزش نیروی انسانی و ارائه خدمات فنی در این زمینه.

 

10-تامین و ارائه خدمات Internet ،ISP و آموزش در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات.

 

11-جمع آوری، پالایش و تغذیه اطلاعات و ارائه خدمات مرتبط با اطلاعات (Data Entry) (ورود، اصلاح، پردازش، بازسازی، ویرایش و داده آمایی). ب) نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

اشخاص حقوقی:

 

1- در مواردی که پیمانکار مذکور دارای دفاتر و اسناد قانونی باشد، در این صورت می باید از محاسبه و مطالبه حق بیمه قرارداد آنها ب راساس ماخذ مندرج در بخشنامه 14 جدید درآمد خودداری و با وصول حق بیمه ماهیانه کارکنان آنان براساس گزارش بازرسی از دفاتر آنها مفاصاحساب قرارداد صادر گردد، چنانچه پیمانکار لیست و حق بیمه کارکنان خود را بطور ماهیانه ارسال و پرداخت نموده باشد، در صورت ارائه تعهدنامه منضم به بخشنامه 14/2 جدید سریال : 1202 درآمد مبنی بر ارائه دفاتر و اسناد قانونی جهت حسابرسی می باید مفاصاحساب قرارداد صادر گردد.

 

2- در مورد پیمانکارانی که لیست و حق بیمه کارکنان خود را نداده اند باید در اسرع وقت از دفاتر آنان حسابرسی و بر مبنای آن حق بیمه وصول و سپس مفاصاحساب صادر گردد. 3- در مواردی که پیمانکار مذکور فاقد دفاتر قانونی بوده و یا از ارائه دفاتر خودداری نماید ضرورتی به استعلام درصد مکانیکی و غیرمکانیکی کارکرد از واگذارنده کار نبوده و قراردادهای مربوطه از نظر سازمان، مکانیکی محسوب و حق بیمه آنها باید طبق ماد ه دوم مصوبه مورخ 70/10/24 شورایعالی تامین اجتماعی به ماخذ 7 درصد به اضافه بیمه بیکاری مربوطه محاسبه و وصول و سپس مفاصاحساب قراردادصادر گردد .

 

بدیهی است چنانچه پیمانکار وجهی بابت حق بیمه پرداخت نموده باشد. باید از بدهی که به ترتیب فوق محاسبه می گردد، کسر شود.

 

اشخاص حقیقی

 

1- در مواردیکه پیمانکار، کار موضوع قرارداد را راسا" و به تنهایی انجام دهد و بطور کلی از نیروی انسانی دیگر استفاده ننماید، مشمول ماده 38 قانون تامین اجتماعی نخواهد بود و واگذارنده کار (کارفرما) می باید بدون اخذ مفاصاحساب این سازمان با وی تسویه حساب کند.

 

2- در مواردیکه پیمانکار برای انجام کار، از نیروی انسانی دیگر نیز استفاده نماید، می باید حق بیمه کارکنان قرارداد بماخذ 7 درصد ناخالص کارکرد محاسبه و باضافه بیمه بیکاری مربوطه وصول و سپس مفاصاحساب قرارداد صادر گردد. مسئول حسن اجرای این دستور اداری مدیران کل، معاونین بیمه ای، رئیس و کارشناسان ارشد درآمد استان و رئیس، معاون بیمه ای و مسئولین درآمد شعب میباشند.

6/4/16

من ا.... التوفیق

محمد حسین شریف زادگان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics