تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تعامل بین افراد جامعه که در جهت رفع نیازها و حوائج مادی یکدیگر است، اقتصاد جامعه راتشکیل میدهد. اقتصاد وسیله ای برای تولید و توزیع ثروت در جامعه است. واحدهای اقتصادی نقش بااهمیتی در اقتصاد ایفاء می کنند.

 آنها برای فعالیتهای خود به منابع اقتصادی نیاز دارند. بخشی از این منابع را با انجام فعالیتهای سود آور و بخشی دیگر را از افراد و واحدهایی که منابع مازاد دارند تأمین می کنند. منابع خواهان در جستجوی ارزان ترین منابع و منابع داران به دنبال پر بازدهترین فرصتها برای سرمایه گذاری مازاد منابع خود هستند. این دو گروه یکدیگر را در بازار سرمایه می یابند و در این مقطع است که حسابداری با ارائه اطلاعات دقیق و لازم نقش عمده خود را ایفا خواهد کرد.


 سرمایه گذاران اعم از بالفعل و بالقوه به دنبال کسب اطلاعات کامل، صحیح، به موقع و شفاف از بازار سرمایه هستند. درمقابل مراجع سرمایه پذیر با ارائه صورت های مالی اساسی سعی در افشای وضعیت مالی خود به منظور جلب توجه سرمایه گذاران و جذب منابع مالی آنها دارند. سرمایه گذاران نیز با استفاده از صورت های مالی منتشره توسط مؤسسات مبادرت به اخذ تصمیمات اقتصادی برای اقدامات آتی میکنند. در این راستا کیفیت اطلاعات افشاء شده توسط شرکتها برای استفاده کنندگان نقش حیاتی دارد.


آینده نگری گروه های استفاده‌کننده از صورتهای مالی همواره حسابداران را به جستجوی روش های برتر تفسیر اطلاعات مالی هدایت کرده است. مدیران نتایج عملیات آتی یک واحد تجاری و توان جذب سرمایه را بااهمیت می دانند، زیرا رضایت سهامداران در گرو فراهم شدن سود مورد انتظار آنهاست و نیز تداوم فعالیت‌های شرکت مستلزم وجود نقدینگی کافی است. چرا که پرداخت سود و ارزش بازار سهام مورد توجه سهامداران فعلی و بالقوه است. همچنین بستانکاران در جستجوی اطمینان از پرداخت سود تضمین‌شده و بازپرداخت اصل بدهی در سررسید هستند.

برای دریافت مقاله روی دانلود کلیک کنید.

 

منبع:

مقاله قربانی حرفه از تالانه

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics