تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیشتر مواقع بدهی نه یک محاسبه ریاضی بلکه یک مسئله روانی است. به همین دلیل در روش رمزی "شروع با کوچک‌ترین بدهی" بیشتر عاقلانه به نظر می‌رسد. اجازه بردهای سریع را به ما می‌دهد که خود موجب بازخورد مثبت شده و درنتیجه انگیزه ما را برای ادامه بالاتر می‌برد.

 چند مثال ساده از این موضوع:

 پول قرض دادن ما به دوستان و فامیل فعلی کاملاً احساسی است. هرچند بارها این تجربه تلخ را داشته‌ایم که یا پولمان به‌موقع برنگشته و یا موجب ناراحتی در روابط دوطرفه‌مان شده است ولی بازهم این کار را انجام می‌دهیم. همچنین جدل‌هایی که بر سر ارث پیش می‌آید. این‌ها جنگ‌هایی احساسی و روانی‌اند.

بازاریابی و تبلیغات علم متقاعدسازی است. با قصد و عمد روی عادت‌های خرید ما تأثیر می‌گذارد حتی اگر فکر کنیم این‌طور نیست. و هر زمان که کمتر خود را در معرض تبلیغات قرار دهیم، خرج‌های ناخودآگاه ما رو به کاهش می‌گذارد.

 

 

یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها در سرمایه‌گذاری، اجتناب از تصمیم‌های احساسی است. اما کماکان احساسات (ترس و حرص) رفتار ما را کنترل کرده و باعث می‌شوند که در قیمت بالا خریده و در قیمت پایین بفروشیم.

تمام اهدافی که برای خود تعیین می‌کنیم، کاملاً بر اساس احساسات است و منطق نقش بسیار کمی را در آن بازی می‌کند.

 

منبع

یک ریال

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

سادات حسینی |   1395/01/14 04:15:21   |
2     0
موضوع دیگر و مرتبط با مسئله روانشناسی پول مسائل مربوط به هدیه است. جالب است بدانیم میزان هدیه دادن یکی از شاخص شناسایی جوامع مدرن از سنتی است. میزان هدیه در جوامع سنتی بسیار بالاتر از جوامع مدرن است چرا که در این جوامع هدیه هنوز کارکردهای خود را از دست نداده است.
در جهان امروز پنج درصد درآمد خانواده ها در جهان صرف خرید هدیه می شود. در این میان زنان پنج برابر مردان هدیه می دهند اما ارزش هدایای مردان و زنان برابر است. نکته آن است که زنان برای ایجاد روابط بهتر هدیه می دهند و مردان برای اثبات یا نشان دادن موقعیت خود.

 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نوشین دینیاریان |   1395/04/03 23:19:12   |
0     0
روانشناسی پول یکی از دانش هایی است که می تواند به ما در مدیریت باور و نگرش های مان در مورد پول به عنوان تاثیرگذارترین منبع در اختیارمان کمک کند. از سوی دیگر این دانش به کارآفرینان کمک می کند. این مقالات بسیار عالی و موثر هستن.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics