تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یکی از عوامل موثر برای دستیابی به استقلال مالی و موفقیت در فعالیت های تجاری، توجه به میزان پول و بودجه ای است که برای امور مختلف خود مصرف می نمایید. به بیان دیگر برای آنکه فرد موفقی در مسیر  اقتصادی زندگی خود باشید لازم است همواره اطلاعات دقیقی از ورودی ها و خروجی های مالی خود در اختیار داشته باشید.

قبل از آنکه کیف پولتان را از فقیر به ثروتمند تبدیل کنید، باید ذهنتان را از فقیر به ثروتمند تبدیل کنید.

"رابرت کیوساکی"

مدیریت پول چیست؟!
برای آنکه فردی موفق در مسیر  اقتصادی زندگی خود باشید لازم است اطلاعات دقیقی از ورودی ها و خروجی های مالی خود را در اختیار داشته باشید. عدم آگاهی از این اطلاعات باعث می شود تا برای جبران کسری پول و شکست های تجاری با مشکلات سخت تری مواجه شوید. در مقابل اگر سرمایه های خود را در مسیر برنامه ریزی و کنترل هدفمند قرار دهید و یا اینکه اصطلاحا پول خود را مدیریت کنید، به راحتی می توانید در انتظار موفقیت های مالی و کسب درآمد در آینده باشید.

 

در ارائه تعریفی ساده و مفید از مدیریت پول می توان گفت که: مدیریت پول، تسلط بر منابع درآمد و بخش هائی است که  پول خود را در آن ها هزینه و یا سرمایه گذاری می کنیم. با توجه به این تعریف ساده "برنامه ریزی هدفمند" در  بحث مدیریت پول به عنوان یک اصل کلی، از اهمیت زیادی برخوردار است. برای انجام مدیریت پول، باید شناختی از پول داشته باشید. هرآنچه که به پول مربوط می شود ابهام خاصی دارد.

 

این ابهام خاصیت پول است و هیچگاه برطرف نمی شود. بدین صورت باید پایمان را فراتر بگذاریم و به دنبال این باشیم که چگونه باید از پول استفاده کنیم و چگونه آن را وارد گردش مالی و چرخه اقتصادی نمود. مهمترین و اصلی ترین مطلبی که باید درمورد پول بدانیم این است که هرچه بیشتر روی پول تمرکز کنیم، باهوش تر میشویم و تصمیمات عاقلانه تری درباره آن می گیریم. هرچه بیشتر بدانیم، عملکرد ذهنی مان قوی تر می شود و آزادانه درباره پول و سرمایه مان اظهارنظر می کنیم.

 

منبع

کتاب هوش مالی- رابرت کیوساکی


 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

سادات حسینی |   1395/01/14 21:14:44   |
5     0
"جین چاتزکی" نویسنده کتاب " ده راهکاررضایت مالی " ضمن اشاره به این نکته می گوید: وقتی انسان به سطح مناسبی ازشرایط مالی رسید درخود احساس شادابی وخوشبختی می کند اما ازاین مرحله به بعد مدیریت صحیح پول است که باعث ادامه شادی ایجادشده می شود نه افزایش روز به روزمقدارآن.

وی برای مدیریت صحیح پول ودرنتیجه ایجاد خوشبختی پنج راهکار زیررا پیشنهاد می کند وبراین باوراست که عمل به حداقل دومورد ازآنها می تواند
درانسان حس رضایت مالی ودرنتیجه خوشبختی ایجاد کند.

1. سعی کنید درزندگیتان منظم باشید.

برای ایجاد نظم درزندگی نیازی به استخدام مدیران توانمند یا داشتن وسایل تمام مدرن نیست فقط کا فی است یک سیستم بایگانی مناسب ایجاد کنید تا دسترسی به چیزهای مورد نیاز را آسان کند. افراد منظم معمولا زود تروسریع تربه وسایل مورد نیازدست می یا بند که این خود باعث شادی آنها می شود. مدیریت پول هم ازاین قاعده مستثنی نیست.

2. قبوض آب ، برق، تلفن و...خود را به موقع پرداخت کنید.

تحقیقات نشان داده است افرادی که انواع قبوض خود را به موقع پرداخت می کنند نسبت به آنهایی که درپرداخت قبوض تاخیردارند، خوشحال ترند. پرداخت تعداد زیادی قبض ومقدارهنگفتی پول دریک زمان فشارروانی زیادی ایجاد می کند.

3. افزایش تد ریجی درصد پس انداز
به یاد داشته باشید که بین پس اندازو احساس خوشبختی رابطه مستقیمی وجود دارد. درصد احساس خوشبختی با افزایش پس اندازبالا می رود. برای شروع پس انداز ازپنج درصد شروع کرده به تدریج آن را به ده درصد وبا لا تر افزایش دهید. به یاد داشته باشید که دراین کارروند افزایشی داشته باشید. پس انداز باید ازهمان ابتدای ماه ازروی حقوق ماهانه برداشته شود.


4. هدفمند باشید وبرای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.

خوشبختی واقعی به معنای ادامه روند روبه بهبود است نه به معنای توفیق پس ازرسیدن به موفقیت. سعی کنید بعد ازهرپیروزی به جای غرق شدن درشادی پس ازآن، به موفقیت های تازه ترفکرکنید. درزمینه مدیریت پول هم همین کاررا انجام دهید. اندیشیدن به پیشرفت بیشترازتعداد دستاورد ها درایجاد خوشبختی نقش دارند.

5. بذل کنید

نقش بذل درایجاد حس رضایت مالی غیر قابل انکار است. تحقیقات نشان می دهد کسانیکه برای بهبود وضع زندگی دیگران بذل وبخشش می کنند آرام تر می خوابند وبهترورزش می کنند و درنتیجه خوشحال ترند. بذل وبخشش مالی درایجاد وباورمندی این نکته که زیاده خواهی اضطراب همیشگی رادرپی دارد کمک می کند. رضایت مالی وبه دنبال آن خوشبختی نه به مقدار پول بلکه به نحوه مدیریت آن بستگی دارد.



نویسنده: جین چاتزکی
مترجم : حفیط الله رجبی

 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 12:08:21   |
4     0
اعضای یک خانواده با هوش مالی بالا، هر ماه مقدار مشخصی از پول خود را پس انداز می کنند و برای اینکه این کار را به آسان ترین روش انجام دهند، به صورت خودکار بخشی از درآمد خود را برای پس انداز کنار می گذارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرازارع زاده |   1397/09/14 23:44:14   |
0     0
به نظر من مدیریت پول یعنی اینده نگری به تمام معنا شخصی که اینده نگرباشد کنترل دخل وخرج خودرابرعهده گرفته وپولش راحتی اگرباداورده هم باشدمدیریت میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics