تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پس انداز یعنی میزانی از درآمد، که ما آن را خرج نمی کنیم یا اموالی که برای مصرف بعد از این کنار می گذاریم. پس انداز فقط نقدی نیست؛ بدین معنا که هر نوع صرفه جویی ما در هزینه ها هم می تواند پس انداز باشد و چه بسا این نوع پس انداز بتواند گره های بیشتری از زندگی ما را باز کند.

عمومأ اولین چیزی که با شنیدن واژه پس انداز به ذهن اکثر ما ایرانی ها می رسد، بانک است. از نظر ما ایرانی ها، پس انداز یعنی پول هایی که در بانک می گذاریم تا در روز مبادا از آن استفاده کنیم.

اما پس انداز یا همان saving در واقع "درآمد خرج نشده یا مصرف معوق" است. یعنی میزانی از درآمد که ما آن را خرج نمی کنیم یا اموالی که برای مصرف بعد از این کنار می گذاریم.

 

پس انداز یعنی انصراف از مصرف در زمان حال! اگر فردی به جای پس انداز، پول های خود را مصرف کند، دیگر پول نخواهد داشت! شاید طرح این سوال که «آیا من بدون آن کالا می توانم زندگی کنم؟» کمی اغراق یا گزافه باشد؛ اما تجربه به ویژه در شهرهای بزرگ نشان داده است که باید جدی تر و با تأمل بیش تری به این سوال نگریست.

چون:

الف) دوران کهولت بر سر راه قرار دارد.

ب) حوادث پیش بینی نمی شوند.

ج) تامین مسکن مساله مهمی در کشور ماست.

در این جا هدف صرفا توضیح مزایای پس انداز نیست؛ چون خانواده ها از اهمیت و نقش آن در زندگی بنا بر تجربه و دانش شخصی خود آگاهند.

 

دو نکته پایانی

1) پس انداز ارتباطی به مقدار درآمد شما ندارد. آگاهانه پس انداز کنید و خانواده را از فواید آن بهره مند کنید.

2) پس انداز می تواند به رشد اقتصاد در جامعه کمک کند؛ اما نباید تنها از آن به نفع خود استفاده کرد. به دیگران که نیاز مالی دارند کمک کنید. با سرمایه گذاری اجتماعی راه های دیگری برای شما گشوده خواهد شد.

 

پس انداز همیشه معجزه می کند...

 

منبع:

رادیو ایران

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث مفاهیم مالی جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

آشنا |   1395/01/15 12:11:10   |
10     0
پس انداز کردن پول در تعاریف اقتصادی ضد تولید است. در مواقعی پس انداز کردن مقداری پول خوب است, مانند پس انداز کردن برای روز مبادا, حوادث پیش بینی نشده و ... اما در پس موضوع, پس انداز کردن پول تمرین بیهوده ای است. بهتر به جای پس انداز پول ان را سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی |   1395/04/03 22:41:44   |
2     2
اکثر والدین معمولاً درمورد اینکه توانسته اند شرایط تحصیلات مناسب را برای فرزندانشان فراهم کنند، به خود می بالند. اما متاسفانه آنها فراموش می کنند تا راه و روش پس انداز کردن پول را هم به فرزندانشان آموزش دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics