تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هر ارتباط با تماس آغاز می شود. در این مرحله، شما راجع به فرد مقابل اطلاعاتی کسب می کنید و آن ها را با علایق، افکار و ارزش های خود مطابقت داده و می سنجید که به این ارتباط ادامه بدهید یا نه؟

 

 

مرحله ی تماس

در واقع در این مرحله اطلاعات فراوانی راجع به یکدیگر کسب نموده، بی آن که چیزی از اطلاعات خصوصی خود را بیان کنید. گاه در همین مرحله ارتباط خود را با فرد مقابل قطع می کنید، چرا که او برای ادامه ی ارتباط مناسب نمیبینید.

 

مرحله ی تعلیق

در این مرحله می کوشید زمینه های جدید علایق و نگرش ها را کشف کنید تا دست به تصمیم گیری صحیح در مورد با قطع رابطه یا ادامه ی آن بزنید. هر ارتباطی هزینه های خود را دارد؛ خواه مادی، واه معنوی. در این مرحله شما دست به آزمون زده و پس از ارزیابی نتیجه، تصمیم گیری می کنید.

 

مرحله ی تثبیت

در این مرحله ارتباط خود را توسعه داده و از آن لذت می برید و در حفظ آن می کوشید و حتی شاید روابط دیگرتان را محدود نموده تا هر چه بیشتر رابطه ی دلخواهتان را حفظ کنید.

در این مرحله، داوری های منفی به حداقل می رسد و به آسانی می توان از اشتباهات طرف مقابل چشم پوشی کرد.

چنانچه موفق به حفظ این مرحله شوید، ارتباط موفقی خواهید داشت، در غیر این صورت ارتباط وارد مرحله ی رکود خواهد شد.

 

مرحله ی رکود

در این مرحله، پذیرش خصوصیات، افکار، علایق و...طرف مقابل کاهش یافته و آنچه پیش تر پذیرفته شده بود، دیگر قابل پذیرش نیست و شاید حتی سرچشمه ی تنفر شود. در این هنگام عدم مشارت، انتقاد، دوری و... رخ می نماید.

 

مرحله ی پایان

در ای مرحله فرد رابطه را ترک نموده که گاه سریع و گاه کند سپری می شود. ترک رابطه گاه کامل مانند طلاق و گاه ناقص می باشد، مانند وقتی که در طرف به طور رسمی طلاق نگرفته اند و جدایی به طور روانی رخ داده است. دوستانی که کامل ارتباط خود را قطع کرده یا به خاطر شرایط کاری، درسی و... تناه برخوردی مختصر و تصنعی با یکدیگر دارند، ارتباطشان حاکی از رابطه ای ناقص یا پایان یافته است.

 

از مهمترین عوامل اساسی در اعمال مدیریت، انسان است. مهمترین سرمایه سازمان، نیروی انسانی آن است. توجه به نیروی انسانی در سازمان ها طی سال های اخیر بخش عظیمی از زمان و سرمایه سازمان های پیشرو را به خود اختصاص داده است.

رشته ارتباطات سازمانی بسیاری از دشواری های سازمانی را تحلیل و برای آ نها راه حل مناسب می یابد. ایجاد سازمان تحت شرایطی که استقرار ارتباطات مشکل و یا به کلی غیر ممکن باشد کاری بیهوده است.

«ارتباط از نظر لغوی واژه‌ای است عربی از باب افتعال، که در فارسی به صورت مصدری و به معنای پیوند دادن، ربط دادن و به صورت اسم مصدر به معنی بستگی، ‌پیوند، پیوستگی و رابطه استعمال می‌شود  در فرهنگ مدیریت تعاریفی چون: «نقل و انتقال اطلاعات، دیدگاه ها، نگرش ها یا احساسات فرد یا گروهی به فرد.

یا گروه دیگر آمده است.کلمه ارتباطات (Communication ) از لغت Communicar مشتق شده است که این لغت خود در زبان لاتین به معنایTo make Common  یا عمومی کردن و به عبارت دیگر، در معرض عموم قرار دادن است.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics