تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

زمان خود را چقدر خوب مدیریت می کنید؟ اگر شما هم مثل بیشتر مردم هستید، احتمالا زیاد از پاسختان به این سوال راضی نیستید. شاید شما مجبور هستید تا دیروقت و تا موعد تحویل کارتان، کار کنید و یا شاید به نظر میرسد روزهای شما از یک مرحله بحرانی به مرحله دیگر تغییر می کند و این موضوع برایتان استرس آور و ناامید کننده است.

 

 

اکثر ما می توانیم زمان خود را خیلی بهتر و مفید تر مدیریت کنیم، اما تشخیص اشتباهاتمان و نحوه بهبود آنها به نظر مشکل می آید. زمانیکه ما زمان خود را به خوبی مدیریت می کنیم، در محل کار مفیدتر و بهتر کار خواهیم کرد و میزان استرسمان کم خواهد شد. ما میتوانیم زمان خود را به انجام کارهای جالب با دستمزدهای بالا اختصاص دهیم در نتیجه تنوعی در کارمان ایجاد می شود و به طور خلاصه می توان گفت خوشحال تر خواهیم بود.

 

در این مطلب، 10 اشتباه رایج در مدیریت زمان را بررسی و استراتژی ها و نکاتی که به شما کمک می کند بر این عادات غلبه کنید را بیان می کنیم.

 

-عدم استفاده از فهرست کارها (To-Do List)

 

آیا تا به حال شده کار مهمی را فراموش کنید و احساس آزاردهنده ای داشته باشید؟ اگر چنین بوده به احتمال زیاد شما از فهرست کردن کارهای خود استفاده نکرده اید و یا اگر هم استفاده کرده اید به احتمال، موثر و کارآمد نبوده است.

 

ترفند استفاده از فهرست کارها بستگی به اولویت بندی وظایف شما در لیست دارد. معمولاً افراد از حروف A-F برای درجه بندی کارها استفاده می کنند. (A برای آیتم هایی با اولویت بالا و حرف F برای کارهایی با اولویت پایین) . متناوباً شما می توانید برای راحتی از حروف A-D و یا اعداد برای اولویت بندی استفاده کنید.

 

اگر پروژه بزرگی در فهرستتان دارید و به جزئیات و داده های آن توجه نداشته باشید، انجام آن با ابهام و ناکارآمدی همراه خواهد بود. برای مثال فرض کنید که شروع نوشتن طرح پیشنهادی بودجه را در فهرست کارهای خود قرار داده اید، اما انجام این کار مستلزم چه چیزهایی است؟ بی توجهی به جزئیات باعث می شود مراحل کلیدی را از دست بدهید و باعث تاخیر شما در انجام کار می شود. بنابراین مطمئن شوید که کارها و پروژه های بزرگ را به جزئیات کوچک تر تقسیم کرده باشید (گام های عملی)، در این صورت شما موضوعات مهم را از قلم نخواهید انداخت.

 

شما می توانید از  نرم افزارهای مدیریت کارها برای مدیریت پروژه های بزرگ خود استفاده کنید (مثلا برای انجام پروژه ها و کارهای روزمره Trello گزینه مناسبی است.)

 

عدم هدف گذاری

 

آیا شما می دانید که در 6 ماه آینده در چه موقعیتی خواهید بود؟ و همینطور سال بعد و یا 10 سال دیگر چطور؟ اگر جوابتان خیر است بهتر است همین حالا اهداف خود را برای آینده تعیین کنید. (آشنایی با هدف گذاری)

 

هدف گذاری شخصی برای مدیریت بهتر زمان ضروری است چرا که اهداف، مسیر و مقصد را برای شما مشخص می کند و چشم اندازی از آینده برای شما به تصویر می کشد. وقتی که شما بدانید کجا می خواهید بروید،‌ می توانید اولویت ها، زمان و منابع و وسایل رسیدن به مقصد را مدیریت کنید. هدف گذاری به شما کمک می کند که بتوانید تصمیم بگیرید چه چیزهایی ارزش وقت صرف کردن را دارند و چه مسائلی باعث انحراف شما از مسیر می شوند.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics