تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اهمیت تفویض اختیار

بالاترین اولویت برای مدیران تفویض اختیار است. مهم نیست که شما چه اندازه آدم با مهارتی هستید، تنهایی همه کارها را انجام دادن در نهایت برای شما محدودیت ایجاد می کند. با کمک تیم خود، مهارت ها و موفقیت های بیشتری به دست خواهید آورد؛ بنابراین خیلی مهم است که کارهای خود را به شکل موثر و مناسب به تیمتان تفویض کنید.

 

تفویض اختیار زمانی موفقیت آمیز است که افراد و وظایف متناسب با یکدیگر باشند؛ بنابراین شما ابتدا باید نقش تیم خود و اهداف آن را مشخص کنید. یک روش خوب برای انجام این کار، استفاده از چارت سازمانی است که اهداف تیم و نحوه انجام کار را مشخص می کند. این کار نه تنها به شما کمک می کند که تیمتان شروع عالی داشته باشد بلکه  اگر تیمتان از مسیر اصلی منحرف شده باشد، آن را به مسیر درست هدایت می کند.

با این کار شما در جایگاهی هستید که می توانید درباره مهارت ها، تجارب و صلاحیت ها بیندیشید و وظایف را به افراد مناسب اختصاص دهید.

 

در تیم خود انگیزه ایجاد کنید!

 یکی دیگر از وظایف کلیدی شما به عنوان مدیر، ایجاد انگیزه بین اعضای تیم است.

هر رویکردی که اتخاذ کنید این نکته را همواره در نظر داشته باشید که افراد مختلف، نیازهای متفاوتی دارند. بعضی افراد خودشان ذاتا با انگیزه هستند در حالی که برخی دیگر بدون انگیزه های بیرونی از سمت مدیر عملکرد پایینی دارند.

 

 

تیم خود را توسعه دهید!

تیم ها از افرادی با توانایی ها و نگرش های مختلف که در سطوح مختلف شغلی قرار دارند، تشکیل شده اند. بعضی از افراد ممکن است، وظایفی که به آن ها محول کرده اید را چالش برانگیز تصور کنند و چنین افرادی احتمالاً به حمایت و پشتیبانی شما نیازمند هستند. در مقابل افرادی هستند که در کار خود خبره اند و در جست جوی فرصتی برای توسعه مهارت های خود هستند.

 

در هرصورت این وظیفه شما است که مهارت های تمام افراد خود را توسعه دهید و آنها را به سطوح بالاتر بیاورید.

 

مهارت شما از این جنبه بیانگر موفقیت بلند مدت شما به عنوان یک مدیر است. اگر شما بتوانید به اعضای تیم خود کمک کنید تا کار خود را به بهترین نحو انجام دهند، در آن صورت شما مدیری خواهید بود که همه آرزوی همکاری با او را دارند و شما سهم بسیار بزرگی در موفقیت سازمان خود خواهید داشت.

 

موثرترین روش جهت پیشرفت و توسعه تیم،‌ ارائه بازخورد مستمر به اعضای تیم است. البته اغلب ما از دادن بازخورد نگران می شویم، به خصوص اگر بازخورد منفی باشد. با این حال اگر به طور مداوم بازخورد بگیرید و بدهید عملکرد همه افزایش پیدا می کند.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics