تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مهارت های ارتباطی برای موفقیت در تمامی نقش ها و عنوان ها نقش حیاتی دارند، ‌اما مهارت های به خصوصی وجود دارند که مختص مدیران هستند تا کارمندان. این موضوع تحت دو عنوان مطرح می شود: ارتباط با افراد تیم، و ارتباط با افراد خارج از تیم که در ادامه درباره هر کدام از این موارد صحبت خواهیم کرد.

 

برقراری ارتباط با اعضای داخل تیم

 

احتمالا شما هم به عنوان مدیر یک تیم بارها در جلسات مختلف حضور داشته اید. بیشتر این جلسات نمادی از تلف کردن وقت حساب می شوند؛ بنابراین بهتر است روی مهارت اجرای جلسات موثر و مفید بدون اتلاف وقت، استاد شوید.

 

بسیاری از جلسات شامل طوفان فکری هستند. شما به عنوان مدیر تیم نقش تسهیل گری دارید، باید با این کار راحت باشید. نقش تسهیل گری خیلی با وقتی که شما صرفا یک شرکت کننده یا مطرح کننده ایده هستید، متفاوت است.

 

یکی دیگر از مهارت های مهم مدیران خوب گوش دادن است.  وقتی شما در جایگاه مدیریت قرار دارید ، ممکن است فکر کنید که همیشه می دانید دیگران چه می خواهند بگویند و یا اینکه گوش دادن به حرف های آن ها اهمیت چندانی ندارد، چرا که شما از قبل به راه حل ها فکر کرده اید.

 

اکثر مدیران موفق شنوندگان خوبی هستند، از جمله مزایای این خصوصیت این است که می توانند مشکلات را زود شناسایی کنند، از سوءتفاهم های  پرهزینه جلوگیری کنند و باعث ایجاد اعتماد در بین اعضای تیم خود شوند.

 

برقراری ارتباط با افراد خارج از تیم

 

احتمالاً رییس شما مهم ترین فردی است که احتیاج دارید که با او ارتباط برقرار کنید. مدت زمانی طول می کشد تا کاملاً متوجه شوید رییستان از شما و تیمتان چه انتظاری دارد. و اگر دقیقاً بدانید او چه چیزی دوست دارد و چه چیزی را ترجیح می دهد، شما می توانید او را راضی نگه دارید.

 

از اینکه از رییستان راهنمایی و مشاوره بگیرید، نترسید. شما می توانید چیزهای زیادی از او یاد بگیرید؛ اما ممکن است او خودش برای راهنمایی شما اقدام نکند. اگر شما نیاز به راهنمایی رییستان دارید، مطمئن شوید که فکر همه چیز را کرده اید. موضوع را به طور خلاصه بیان کنید و توضیح دهید در کدام قسمت نیاز به کمک دارید.

 

همچنین به عنوان یک مدیر شما باید حواستان به تیمتان باشد و از فشارهای غیر منطقی جلوگیری کنید.

 

قسمتی دیگر از وظایف شما ،مدیریت نحوه تعامل تیم شما با گروه های دیگر است. گروه هایی که قراراست با آن ها کار کنید را شناسایی و با آن ها صحبت کنید  تا متوجه شوید که از شما چه انتظاراتی دارند و چگونه می توانند به شما کمک کنند.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics