تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هرچقدرهم که مایل نباشید، زمانی پیش می آید که باید کارمندی را تادیب و توبیخ کنید. تادیب کردن با بازخورد ممکن است متفاوت باشد؛ چون همیشه به طور مستقیم به کار کارمندان مرتبط نیست.

 

 مثلا می توانید در مورد روش تلفنی صحبت کردن کارمندتان به او بازخورد بدهید، ولی رفع برخی از مشکلات مانند زدن از وقت سر کار و انجام کارهای شخصی در ساعات اداری نیاز به رویکرد دیگری غیر از بازخورد دارید.

 

نقض آشکار قوانین و مقررات شرکت به راحتی قابل شناسایی و برخورد است؛ اما در سایر موقعیت ها چه باید کرد؟ از یک طرف نمی خواهید، کوچک یا حساس به نظر برسید و از طرفی دیگر نمی توانید، اجازه دهید که همه چیز به همین منوال بگذرد.

 

از سوالات زیر استفاده کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید کاری انجام دهید یا خیر. اگر پاسخ تمام سوالات زیر مثبت است، شما باید زمانی را برای صحبت خصوصی با فرد اختصاص دهید.

 

 1-  آیا این مشکل بر چگونگی کیفیت خدمات فرد به ارباب رجوع (داخلی یا خارجی) تاثیر می گذارد؟

 

گرافیست شرکت مدام دیر به محل کار می رسد، با این حال برای جبران دیرکرد خود زمان بیشتری را در شرکت باقی می ماند. مشتریان بیشتر اوقات از اینکه بتوانند در ابتدای روز کارشان را انجام دهد ناامید می شوند، به خصوص زمانی که او کارهایش را با عجله انجام می دهد.

2-  آیا مشکل تاثیر منفی بر انسجام تیم می گذارد؟

 

طراحان دیگر تمایل دارند بر روی پروژه های خود کار کنند و کمتر در جلسات بین طراحان تیم حضور داشته باشند، بنابراین نبود این شخص تاثیری بر انسجام تیم نمی گذارد. با این حال مردم متوجه بی دقتی او می شوند و وقت شناسی سایر افراد نیز دچار اختلال می شود.

 

3-  آیا مشکل منافع سایر افراد تیم را تضعیف می کند؟

 

طراحی که کنار این کارمند که است، همیشه ناراحت است چرا که مجبور است تا رسیدن او به تماس های او پاسخ دهد و همیشه در پاسخ به سوال اینکه او دقیقا چه وقت می ر سد در مانده است.

 

در چنین وضعیتی مدیر تیم طراحی تصمیم می گیرد با این شخص درباره تاثیر دیر آمدن او بر سایر همکارانش صحبت کند. آن ها قبول دارند که دیر آمدن سرکار مشکل نیست (او یک مسیر طولانی و پر از ترافیک را باید طی کند). او باید تعهد بدهد که هر روز تا 9:30 سر کار باشد تا تعداد تماس هایی که همکارانش به جای او پاسخ می دهند کم شود و بتوانند به مشتریان زمان دقیقی برای رسیدن این طراح بدهند. در عوض او باید برای جبران تا ساعت دیرتری سر کار بماند و کار اضافه ای که دوست ندارد (پاسخ دادن به تلفن ها در زمانی که فرد دیگری نیست) را انجام دهد.

 

هنگامی که شما با یک مسئله انضباطی روبه رو می شوید، زمانی را صرف جمع آوری اطلاعات درباره وضعیت موجود کنید و تصمیم بگیرید که چه کاری می خواهید انجام دهید و آن را عملی کنید. مسائل انضباطی به ندرت خودشان از بین می روند و معمولاً بدتر می شوند و اغلب باعث ناراحتی قابل توجه و تاثیر بر روی سایر اعضای تیم می شوند.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics