تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاه مجازی آفریقا (AVU) در سال 1997توسط بانک جهانی تاسیس شد. این دانشگاه بطور عمده از ICT بعنوان مبنای کار استفاده می کند تا دسترسی مستقیم به منابع آموزشی و استادان با کیفیت بالا را برای کشورهای آفریقایی زیر صحرا از سراسر جهان و از آفریقا امکان پذیر نماید.

 

استادان دانشگاه های مختلف (عمدتا از ایالات متحده و اروپا) کلاس های خود را از طریق ماهواره به مراکز آموزشی AVU در سراسر آفریقا پخش میکنند. دانشجویان فرصت می یابند در تعامل زمان واقعی با استادان از طریق خط تلفن یا پست الکترونیک قرار بگیرند. در هر یک از مراکز آموزشی کمک آموزگاران بعنوان رابط استاد درس دانشجویان را راهنمایی می کنند. کلیه مراکز آموزشی با ارتباط اینترنتی و حداقل همچنین، AVUامکان دسترسی به کتابخانه دیجیتال برخط را برای یادگیران فراهم می نماید.

 

تا اواسط سال 2000، AVU درحدی گسترش یافت که 25 مرکز آموزشی در 8 کشور انگلیسی زبان و 7 کشور فرانسه زبان را پوشش می داد. بیش از 5000 دانشجو دوره های ترم کامل و بیش از 2000 نفر برنامه های سمیناری را به پایان رساندند.

 

مرکز آموزش از راه دور دانشگاه کوئینزلند جنوبی (USQ) در استرالیا طیف گسترده ای از رسانه ها مانند چاپی، صوتی، نوار صوتی،نوار تصویری، تله کنفرانس (صوتی و تصویری)،CML تمرین های کامپیوتری ،CD-ROM، کنفرانس از طریق اینترنت و محتوای آموزشی مبتنی بر اینترنت را بکار می گیرد. خدمات یادگیری تعاملی از روش های ارائه انعطاف پذیر USQ پشتیبانی می کند. این بخش شامل محصولات وخدمات چند رسانه ای ،CML و عملیات شبکه ای می شود. با این حال، برنامه تحصیلات تکمیلی باز و از راه دور که توسط USQ با همکاری AT&T تدوین شده صرفا از طریق اینترنت ارئه می گردد. در این دوره استفاده بسیار زیادی از نشریات الکترونیکی موجود در WWW صورت می گیرد. دانشجویان از طریق مرورگر اینترنت به این مطلب دسترسی پیدا می کنند.

 

بعلت طبیعت متغیر بسیاری از تار نماها (وب سایت) مطالب پس از کسب مجوز از منابع در سرور محلی USQ ذخیره می شوند. این پایگاه داده ها بعنوان گنجینه AT&T شناخته شده است. تعامل با گروه هم تراز و کادر آموزشی که بعنوان راهنما محسوب می شوند، از طریق CMC بابهره گیری از سیستم کنفرانس مبتنی بر وب (گروه های خبری) و گپ های معمولی در همایش تعامل گروهی "کافی گپ" صورت می گیرد. از آنجا که همایش دانشجویان 12 کشور از 7 منطقه زمانی را در بر می گیرد، لذا ارتباط همزمان (ویدئو کنفرانس و ارتباطات گرافیکی و صوتی) به کار می رود. ارتباطات پشتیبانی انفرادی توسط کمک استادان از طریق پست الکترونیک انجام می شود. پروژه های دانشجویان نیز با همکاری گروهی شکل می گیرد.

 

در کل، اتفاقی در حال روی دادن در نظام های آموزشی سراسر جهان است، اتفاقی که بیشتر به لطف بهره گیری از فناوری های نوین به ویژه فناوری اطلاعات، نظام های آموزشی و دانشگاهی جهان را متوحل می کند: دانشگاه های مجازی که اکنون به انقلابی بیش از یک عبارت تبدیل شده اند و به نظر می رسد در سالهای نه چندان دور جای خود را در چارچوب فکری متقاضیان ورود به دانشگاه ها باز کنند.

 

منبع

میگنا

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics