تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

با افزایش دوره ها و دانش آموزان آنلاین، جامعه آموزش عالی مجبور شده است که آموزش آنلاین را به عنوان یک مدعی مشهور در بازار آموزش عالی شناسایی کند. بنابراین، رشد این نوع از آموزش باعث تحقیق دقیق و جدی در مورد کیفیت این نوع از آموزش شده است. 

 

 

در زمینه کیفیت آموزش الکترونیکی در جایگاه خود و همچنین در مقایسه با آموزش حضوری سئوالات زیادی وجود دارد که فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری را می طلبد در این مطلب به بررسی ضرورت کیفیت و چیستی آن در موزش الکترونیکی، ماهیت استانداردهای این زمینه و اهمیت این استانداردها و ... می پردازیم.

 

کیفیت چیست؟

از دیدگاه ایزو 9000 کیفیت به مجموعه ای از خصوصیات و ویژگی های کالاها که برای بروردن نیاز و پاسخگویی به درخواست مشتری، مهم هستند گفته می شود. با توجه به این تعریف تولید و خدمات کالا براساس سلیقه و مقبولیت مشتری انجام شود ولی این تعریف در آموزش و پرورش کمی متفاوت است و به تغییراتی که در رفتار فراگیر ایجاد می شود، اطلاق می گردد، پس تنها معیار معتبر برای کیفیت رفتار فراگیر می باشد.

 

استاندارد چیست؟

استانداردها زبانی مشترک بین طراحان و مصرف کنندگان می باشد که به سادگی امور کمک می کنند.

 

متخصصان باید اطلاعات کاملی راجع به استانداردی که می خواهند تهیه کنند داشته باشند که البته هدف آن بهبود کیفیت است به طوری که ن کالا یا خدمات مورد درخواست مستمر واقع شود و تولید کننده ای که می خواهد از هر لحاظ برتر باشد و رضایت مشتری را به همراه داشته باشد می باید بهترین کالا را به مصرف کننده ارایه دهد.

 

کیفیت در یادگیری الکترونیکی

آموزش الکترونیکی محیط های آموزشی گسترده ای را با استفاده از فناوری های جدید ایجاد کرده است که تفاوت عمده ای با آموزش سنتی دارد. بنابر تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده گاهی اوقات کیفیت یادگیری الکترونیکی، تحت تأثیر عواملی از جمله پاسخگویی سریع به نیاز متقاضیان  پایین می آید و این به ما یادآور می شود که بین مبانی نظری یادگیری و استفاده از فناوری تفاوت وجود دارد.

 

کنترل کیفیت برای حصول اطمینان از پیشرفت برنامه های یادگیری فراگیر و آموزش موثر امری لازم الجراست.

مک گُری بیان می کند، هرچند ارایه دوره های آموزشی از طریق اینترنت به سرعت در حال افزایش است، دانش ما از تجارب یادگیری موثر محدود است و تحقیقات در این زمینه حاکی از آن است که محیط های الکترونیکی می تواند تأثیرات منفی و مثبت زیادی بر روی کارایی و دست یابی به اهداف داشته باشد و کنترل کیفیت برای حصول اطمینان از پیشرفت برنامه های یادگیری فراگیر و آموزش موثر امری لازم الاجراست.

 

منبع

ietd

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics