تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از نرم افزارهایی که معمولا در ساخت محتوای آموزشی استفاده می شود می توان به PDF , Flash , Word اشاره کرد. این نرم افزارها قابلیتهای به خصوص WBTExpress بالایی در تولید چند رسانه ای دارد.

 

به عنوان مثال جذابیتهای انیمیشن ، تصاویر نمایشی با کیفیت بالا در ترکیب با صدا به انضمام متن های توضیحی جزو این امکانات در تنظیم دروس و آموزش آنها می باشد. محتواهای تولید شده به این شکل به صورتCD آموزشی به فروش می روند تا دانش آموزان و دانشجویان از آنها به صورت مواد کمک درسی و یا خود آموز استفاده کنند؛ ولی بیشتر از همه در اختیار آموزش های الکترونیکی قرار می گیرند تا بتوانند در جریان یادگیری مدیریت شده از آن ها بهره برداری کنند.

 

در این محصولات تولید شده، هدف، ارائه یک درس در غالب نرم افزار می باشد تا در عوض آموزش های حضوری بکار روند و در یک فرایند کنترل شده، وضعیت آموزشی داوطلبان را تا آزمون های پایانی و اعطای مدرک دنبال کنند. این محصولات در سیستم های مدیریت آموزش الکترونیکی و یا تلفیقی در بستر وب بکار می برند تا دانش آموزان ثبت کرده در آن دوره آموزشی بتوانند آن را دریافت کنند و با مطالعه و کار با آن ها خود را برای جلسات حضوری آماده سازند. در این حالت می توان بهترین کارایی ممکن را از آن ها را برد و داوطلبان را تعلیم داد.

 

 در جمع بندی و تولید یک محتوای الکترونیکی باید با استفاده از نرم افزار های تولید چند رسانه ای، اجزای مورد نیاز برای انجام فرایند آموزش را در صفحه های مختلف قرار داد و با ایجاد تعاملات لازم کاربر را در امر آموزش هدایت نمود. نرم افزار های چند رسانه ای متعددی وجود دارند که در این زمینه می توانند مورد استفاده قرار گیرند. تعدادی از این نرم افزار ها به صورت حرفه ای برای این کار استفاده می شوند که به تخصص بالایی جهت کار با این نرم افزار ها نیاز می باشد.


 در این میان نرم افزارMultiMedia Builder یا به اختصار MMB علاوه بر اینکه دارای محیطی ساده است، توانایی های لازم ، جهت ایجاد یک محتوای الکترونیکی با قابلیت های بالا را نیز دارا می باشد.این موضوع باعث شده تا افراد زیادی برای تولید محتوای الکترونیکی به آن روی آورند. این نرم افزار هم اکنون به عنوان نرم افزار عمومی تولید محتوای الکترونیکی شناخته می شود.

 

منابع

محتوا

تبیان

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics