تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

در کسب و کار الکترونیکی مهم این نیست که شما چند سال دارید یا چقدر سرمایه دارید و یا این که در چه محدوده جغرافیایی به سر می برید، ایجاد کسب و کار الکترونیکی به ایده نو و خدماتی که برای مخاطب جالب باشد نیازمند است. از آنجا که آموزش مجازی به نوعی تجارت اکترونیکی تبدیل شده است.

 

 

معایب کسب و کار الکترونیکی

1.  امکان به سرقت رفتن اطلاعات و اسرار کاری شرکت ها


2.  احتیاج به قوانین گمرکی


3.  احتیاج به قوانین مالیاتی


4.   لزوم آشنایی با قوانین دیگر کشورها


5.   امکان کلاه برداری از کارت های اعتباری


6.   عدم استقبال از خرید کالاهایی که برای شناخت آن ها نیاز به حواس پنج گانه باشد.

 

معایب آموزش الکترونیکی

1- بزرگترین ایراد مطرح شده بر این نوع آموزش آنست که امکان تعامل حضوری استاد و دانشجو فراهم نیست که البته این در دوره های دانشگاه شیراز و برخی دانشگاهها که در طول ترم امکان کلاسهای حضوری رفع اشکال را هم فراهم می نمایند بسیار کم رنگ تر می شود.

 

  2- سرعت شبکه ممکن است کم باشد این اشکال هم با انتخاب خطوط پر سرعت تر و یا استفاده از کافی نتهای پرسرعت و یا قراردادن سرورهای کامپیوتری در شهرستانهای بزرگ بهبود قابل ملاحظه خواهد داشت. ضمنا” اگر به روند افزایش سرعت خطوط اینترنت و توسعه جهانی بیاندیشیم هر روز این مسئله کمر رنگ تر می شود .

  3- ممکن است برخی موسسات آموزشی کم تجربه یا ضعیف این دوره ها را مدیریت کنند البته توصیه ما آنست که صرفا” دوره های آموزشی توسط دانشگاههای بزرگ با تجربه که از استاندارد کیفی و مدیریتی خوبی برخوردار هستند مورد بهره برداری قرار گیرد.

  4- ممکن است مشکلات فنی یا غیره بوجود آید . البته هر کار بزرگ و برای نخستین بار ممکن است دچار اشکالات کوچکی باشد که قطعا” سریعا” رفع میگردد ، ولی در این موضوع حداکثر کیفیت و استاندارهای جهان مد نظر دانشگاه شیراز بوده است.

 

منابع

تبیان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گلستان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics