تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نرم افزار آماری مینی تب (MiniTab) یکی از نرم افزارهای کاربردی برای انجام تحلیل ها و رسم نمودارهای آماری است که دانشجویان رشته های مختلف می توانند برای انجام پروژه های خود از آن استفاده نمایند. همچنین این نرم افزار می تواند مورد استفاده ی دانش آموزان مقطع متوسطه (درس آمار و مدل سازی) قرار گیرد

نرم افزار Minitab(مینی تب) یکی از نرم افزارهای مطرح آماری می‌باشد که در برخی زمینه های علم آمار ،از جمله کاربرد آمار در صنعت و در اقتصاد از قابلیت های خاصی برخوردار می‌باشد. تحلیل های سری زمانی با گستردگی و دقت بیشتری در این نرم افزار ارائه شده است.
مبحث کنترل کیفیت آماری (SPC) که رشته آمار را به صنعت و مقوله کنترل کیفیت پیوند می‌دهد نیز از جمله موضوعات آماری است که به تفضیل در این نرم افزار به آن پرداخته شده است. همچنین طرحهای عاملی و آنالیز واریانس (ANOVA)  به طور کامل مد نظر قرار گرفته است.

این نرم افزار برای نخستین بار در پنسیلوانیای آمریکا نوشته شده است که دارای قابلیتهای شگفت انگیز در تجزیه و تحلیل داده‌هاست. استفاده ساده و کاربرد زیاد و اجرای فرمانها از طریق منوها و نوشتن دستورات در محیط session از خصوصیات آن می‌باشد.

Minitab با داشتن خروجی‌های بسیار دقیق و مناسب ( در حد هزارم اعشار ) در زمینه‌هایی از قبیل آمار توصیفی، رگرسیون، روشهای چند متغیره پیوسته و گسسته، طرح آزمایشها، سریهای زمانی، کنترل‌کیفیت آماری و …. کاربرد دارد و از همه مهمتر Minitab دارای یک ویژگی است که با داشتن یک راهنمای قوی و مناسب امکان دستیابی به منوها را تسهیل می‌سازد. همچنین می‌توان برای اجرای فرمانهایی که در منو موجود نیست، یک ماکروی کوچک نوشت و آن را اجرا کرد.از نظر قابلیت های گرافیکی در رسم نمودارهای آماری نیز این نرم افزار در سطح نرمالی قرار دارد. رسم نمودارهای سه بعدی از مشاهدات به آسانی در آن امکان پذیر است.
 قابلیت های نرم افزار Minitab :
- امکان وارد کردن داده های ورودی به شکلی بسیار آسان
- شبیه سازی داده های تصادفی بر پایه توزیع ها مختلف
- برآورد نقطه ای و فاصله ای و آمارهای آن ها
- روش های گرافیکی جهت تشریح داده ها
- آزمون های فرضیه با توجه به اطلاعات در دسترس از جوامع
- هماهنگی کامل با سایر نرم افزار ها از جمله Microsoft Office Excel
- آمار توضیحی و توزیع احتمال های گسسته و پیوسته
- انجام تحلیل های بسیار ساده اولیه مانند: میانگین، میانه، Standard Division و ...
- مشاهده توزیع های ساده Distributed data همراه با نمودار
- امکان محاسبه ضریب همبستگی بین متغیرهای مختلف
- امکان گسترده رسم نمودارهای (Charts) مختلف در انواع ستونی BAR، دایره ای PIE و ... در رنگ های بسیار متنوع
- رسم نمودار پارتو، نمودار استخوان ماهی، نمودار علت و معلول، نمودار دنباله، نمودار چند متغیر، نمودار متقارن و ...
- رسم و تجزیه تحلیل نمودارهای کنترل، شش سیگما، SPC ،MSA
- رسم نمودارهای سه بعدی
- انجام تحلیل کنترل کیفیت آماری
- انجام تحلیل سری های زمانی
- ابزارهای طراحی و تحلیل طرح‌های آزمایشی
- ابزار تعیین اندازه نمونه و قدرت آزمون
- ابزارهای آنالیز بقا و قابلیت اطمینان
- آنالیزهای چند متغیره
و ...
منبع: سایت سافت 98- سایت پی سی لند 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

صدیقه شکران |   1395/10/28 00:16:29   |
0     0
Minitab با داشتن خروجی‌های بسیار دقیق و مناسب ( در حد هزارم اعشار ) در زمینه‌هایی از قبیل آمار توصیفی، رگرسیون، روشهای چند متغیره پیوسته و گسسته، طرح آزمایشها، سریهای زمانی، کنترل‌کیفیت آماری و …. کاربرد دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه منتظرقائم |   1396/10/23 11:36:25   |
در این مقاله به معرفی و بیان خصوصیات نرم افزار Minitab و همچنین معرفی خدمات خود در زمینه این نرم افزار آماری خوب می پردازیم.

نرم افزار Minitab (مینی تب)
نرم افزار Minitab (مینی تب) یکی از نرم افزارهای مطرح آماری می‌باشد که نسبت به سایر نرم افزارهای آماری، در برخی زمینه های علم آمار، از جمله کاربرد آمار در صنعت و در اقتصاد از قابلیت های خاص و بالاتری برخوردار می‌باشد. لازم به ذکر است تحلیل های سری زمانی با گستردگی و دقت بیشتری در این نرم افزار ارائه شده است.
مبحث کنترل کیفیت آماری (SPC) که رشته آمار را به صنعت و مقوله کنترل کیفیت پیوند می‌دهد نیز از جمله موضوعات آماری است که به تفضیل در این نرم افزار به آن پرداخته شده است. همچنین طرحهای عاملی و آنالیز واریانس (ANOVA) به طور کامل مد نظر قرار گرفته است.
محیط کار این نرم افزار تفاوتهایی با نرم افزار SPSS دارد. اما قابل ذکر است که انجام برخی عملیاتها مانند تولید اعداد تصادفی که از توزیعهای آماری خاصی مانند توزیع نرمال، کی دو، گاما، اف، برنولی، پواسن، بتا، وایبل و . . . پیروی کنند به راحتی و سهولت خاصی در این نرم افزار امکان پذیر است.
از نظر قابلیت های گرافیکی در رسم نمودارهای آماری نیز این نرم افزار در سطح نرمالی قرار دارد. رسم نمودارهای سه بعدی از مشاهدات به آسانی در آن امکان پذیر است.
عاطفه صابر |   1395/10/28 13:30:43   |
0     0
نرم افزار minitab برای نخستین بار در پنسیلوانیای آمریکا نوشته شده است که دارای قابلیتهای شگفت انگیز در تجزیه و تحلیل داده‌هاست. استفاده ساده و کاربرد زیاد و اجرای فرمانها از طریق منوها و نوشتن دستورات در محیط session از خصوصیات آن می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نفیسه شعله ور |   1395/10/28 14:17:55   |
0     0
نرم افزار آماری مینی تب (MiniTab) یکی از نرم افزارهای کاربردی برای انجام تحلیل ها و رسم نمودارهای آماری است که دانشجویان رشته های مختلف می توانند برای انجام پروژه های خود از آن استفاده نمایند
Minitab با داشتن خروجی‌های بسیار دقیق و مناسب ( در حد هزارم اعشار ) در زمینه‌هایی از قبیل آمار توصیفی، رگرسیون، روشهای چند متغیره پیوسته و گسسته، طرح آزمایشها، سریهای زمانی، کنترل‌کیفیت آماری و …. کاربرد دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محدثه السادات میراحمدی نیری |   1395/10/28 21:57:20   |
0     0
نرم افزار آماری مینی تب (MiniTab) یکی از نرم افزارهای کاربردی برای انجام تحلیل ها و رسم نمودارهای آماری است که دانشجویان رشته های مختلف می توانند برای انجام پروژه های خود از آن استفاده نمایند. همچنین این نرم افزار می تواند مورد استفاده ی دانش آموزان مقطع متوسطه (درس آمار و مدل سازی) قرار گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه |   1395/11/02 00:34:40   |
0     0
نرم افزار آماری مینی تب (MiniTab) یکی از نرم افزارهای کاربردی برای انجام تحلیل ها و رسم نمودارهای آماری است که دانشجویان رشته های مختلف می توانند برای انجام پروژه های خود از آن استفاده نمایند.ین نرم افزار برای نخستین بار در پنسیلوانیای آمریکا نوشته شده است که دارای قابلیتهای شگفت انگیز در تجزیه و تحلیل داده‌هاست. استفاده ساده و کاربرد زیاد و اجرای فرمانها از طریق منوها و نوشتن دستورات در محیط session از خصوصیات آن می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محسن برزگری |   1396/10/02 16:27:41   |
0     0
مینی تب (Minitab) یک بسته نرم افزار آماری است که کار کردن با آن بسیار و ساده می باشد. بطور خلاصه، این نرم افزار یک راهکار ساده و موثر برای وارد کردن داده های آماری، تحلیل داده ها، شناسایی روندها، الگوها و سپس یافتن پاسخ های مورد نیاز برای مشکلات موجود است. این تعریف به احتمال زیاد ساده ترین راه برای توضیح این ابزار بطور موثر و مختصر است. نرم افزار Minitab یک ابزار کارآمد برای مباحث کنترل کیفیت آماری و شش سیگما می باشد، به همین دلیل در بسیاری از بخشهای خدماتی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزار مینی تب در نسخه های مختلف برای سیستم های محاسباتی گوناگون در دسترس است. در شرکت آمار پژوهان پارسیان، مطالب ارائه شده در این دوره آموزشی برای استفاده بهینه از این نرم افزار می باشد. همچنین استفاده از نرم افزار Minitab راحت و سریع می باشد. بی شک اغراق نکرده ایم اگر بگوییم Minitab بهترین ابزار کنترل کیفیت آماری می باشد. بدون تردید همه معتقد هستیم که به دست آوردن کیفیت و کسب مزایای رقابتی، فقط با شناخت و استفاده از روش های علمی مربوطه امکانپذیر است. از مجموعه تکنیک های علمی مورد استفاده در علم کنترل کیفیت، روش های آماری اهمیت ویژه ای را دارا بوده و برای بکاربردن روشهای آماری داشتن یک نرم افزار که بکار بردن آن آسان بوده و توانایی رسم نمودارهای مناسب را داشته باشد بسیار راهگشا می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمید زارعی |   1396/10/11 15:55:51   |
0     0
با داشتن خروجی‌های بسیار دقیق و مناسب ( در حد هزارم اعشار ) در زمینه‌هایی از قبیل آمار توصیفی، رگرسیون، روشهای چند متغیره پیوسته و گسسته، طرح آزمایشها، سریهای زمانی، کنترل‌کیفیت آماری و …. کاربرد دارد و از همه مهمتر Minitab دارای یک ویژگی است که با داشتن یک راهنمای قوی و مناسب امکان دستیابی به منوها را تسهیل می‌سازد. همچنین می‌توان برای اجرای فرمانهایی که در منو موجود نیست، یک ماکروی کوچک نوشت و آن را اجرا کرد.از نظر قابلیت های گرافیکی در رسم نمودارهای آماری نیز این نرم افزار در سطح نرمالی قرار دارد. رسم نمودارهای سه بعدی از مشاهدات به آسانی در آن امکان پذیر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Masoud Abedi |   1396/10/29 15:56:12   |
0     0
مقایسه ۵ نرم افزار آماری پرکاربرد:
۱- استفاده آسان:
در این بخش SPSS و Minitab بهترین هستند هر چند که SAS نیز در آخرین ویرایش خود سعی کرده منوهای بیشتری در اختیار کسانی قرار دهند که حوصله برنامه نویسی ندارند.

۲- یادگیری:
در این بخش هم مانند قبل SPSS و Minitab بهترین هستند. SAS و R سخت ترین نرم افزارها جهت یادگیری و STATA در مرز این دو گروه قرار دارد.
۳-عمق روش منویی:
این موضوع اشاره به طیف وسیعی از امکانات منو در نرم افزار دارد که SPSS از این لحاظ بهترین است.بعد از آن نیز Minitab. در این مورد R ضعیف ترین است.

۴- کیفیت و سهولت استفاده از روش آماری ارائه شده:
در این قسمت R و SAS بهترین هستند.
۵- اصلاح مشخصات خروجی:
این معیار به طیف وسیعی از گزینه های خروجی یک سیستم برای هر یک از روش های تحلیلی آن اشاره دارد . برای مثال ، SPSS طیف بسیار گسترده ای از گزینه های خروجی از آمار توصیفی، GLM آنالیز واریانس ، رگرسیون را ارائه می دهد . Minitab ارائه گزینه های به مراتب کمتر است .

۶- سهولت تبدیل خروجی به فرمت های دیگر مانند APA:
در این قسمت SPSS بهترین نرم فزار است.
۷- ارائه طیف وسیعی از خروجی گرافیکی:
در این قسمت R و SAS بهترین هستند.

۸- سرعت استفاده از داده هایی با حجم بالا:
نیازی به گفتن ندارد که SAS به قادر به مدیریت پایگاه داده های بزرگ است. این قابلیت SAS را در صف مقدم فن آوری نرم افزارها برای داده کاوی، قرار داده است.
۱۰- جامع بودن خروجی:
در این قسمت SPSS در مکان اول قرار دارد.

۱۱- جامعیت و ارزشمندی اسناد:
در این قسمت SAS بهترین و R بدترین است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آرزوالسادات آینده |   1396/11/11 21:49:09   |
0     0
Minitab professional یکی از نرم افزار های تخصصی آمار و به خصوص کنترل کیفیت می باشد که در بسیاری از واحد های صنعتی بزرگ و کوچک استفاده می گردد.نرم افزار Minitab16 یکی از کم حجم ترین و کاملترین برای کار بر روی اعداد و تحلیل داده های خام میباشد.در سال 1972 میلادی باربارا ریان Barbara F. Ryan ، توماس ریان Thomas A. Ryan و برایان ال جونیور Brian L. Joiner ، سه تن از محققین دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا Pennsylvania State University موفق شدند نسخه ساده شده ایLlight Version از نرم افزار بسیار معروف OMNITAB در قالبی بسیار ساده جهت استفاده های عمومی و تخصصی دانشجویان و سایر متخصصین ارائه دهند که بعدها آنرا Minitab نام نهادند.
نرم افزار OMNITAB که توسط NIST یا National Institute of Standards and Technology توسعه یافته بود برای سالهای طولانی یکی از بهترین نرم افزار های کاملا تخصصی در زمینه آمار به شمار میرفت . و امتحان خود را در عمل به خوبی پس داده بود . شهرت بسیار عالی نرم افزار Minitab نیز از آنجا ناشی گردید .
باید به خاطر داشته باشیم در زمان مورد بحث اجرا این نرم افزارها فقط توسط سیستمهای Main و Mini امکانپذیر بود که امروزه از نظر قدرت پردازش و میزان حافظه حتی با یک سیستم Pentium III نیز قابل مقایسه نمیباشند . بنا بر این میتوان انتظار داشت با ظهور کامپیوترهای PC قدرتمند نمونه کامل و همه منظوره نرم افزارهای فوق را با عملکردی بسیار عالی در اختیار داشته باشیم .
امروزه آخرین نسخه نرم افزار Minitab به هشت زبان مختلف و توسط موسسه Minitab Inc وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا عرضه میگردد که پس از نزدیک به 37 سال هنوز یکی از بهترینها در مقایسه با نرم افزارهای مشابه و محبوبترینها در بین دانشجویان میباشد .
در کشور ما متاسفانه تنها نرم افزار آماری شناخته شده در بین اکثر علاقمندان و محققین نرم افزار بسیار حجیم و در پاره ای موارد مشکل زای SPSS میباشد .
ضرورت بسیار با اهمیت تحلیل آماری در بسیاری از پایان نامه های دانشجویی و نیز تحقیقات کاملا حرفه ای ،اقتضا وجود نرم افزار کاملی را دارد که علاوه بر امکان یادگیری بسیار سریع ، بتواند نیاز غالب کاربران را ( که اکثرا در چهارچوب اثبات فرضیه ها و طراحی آزمایشات آماری میباشد ) برآورده سازد.
توانایی های اولیه نرم افزار Minitab عبارتند از امکان وارد کردن داده های ورودی به شکلی بسیار آسان ( Data Entry ) - هماهنگی کامل با سایر نرم افزار ها از جمله Microsoft Office Excel ، تحلیلهای بسیار ساده اولیه مثل : میانگین ، میانه ، Standard Division ، مشاهده توزیعهای ساده Distributed data همراه با نمودار و ....
توانایی های پیشرفته تر مثل امکان محاسبه ضریب همبستگی بین متغیرهای مختلف و ...
امکان گسترده رسم نمودارهای Charts مختلف در انواع ستونی BAR ، داریره ای PIE و ... در رنگهای بسیار متنوع
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics