تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

با توجه به اینکه در سالهای اخیر موضوعات تحقیق و نگارش پایان نامه در رشته های حسابداری به موضوعاتی سوق پیداکرده است که در حیطه اقتصاد مالی قرارمیگیرند برای تجزیه و تحلیل آماری درتحقیقات مذکور نرم افزارها مورد استفاده در گذشته توانایی انجام برخی آزمون ها را را ندارند، بنابراین در این قسمت نرم افزار stataمعرفی می شود.

Stata یک برنامه آماری چند منظوره است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این برنامه بین دانشگاهیان و موسسه‌های آکادمیک سراسر دنیا کاربرد فراوان دارد. اکثر کاربران این نرم‌افزار محققینی می‌باشند که در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و شاخه‌هایی از علوم پزشکی مشغول به پژوهش و تحقیق می‌باشند. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به مدیریت داده‌ها، تجزیه تحلیل آماری، ترسیم نمودار، شبیه سازی و برنامه نویسی به صورت دلخواه اشاره نمود. کلمه Stata ترکیبی از دو کلمه Statistics و Data می‌باشد و تلفظ آن معمولا به شکل خاصی نمی‌باشد و به هر سه صورت (stay-ta)      (sta-ta), (stah-ta) قابل تلفظ است.
نرم‌افزار استتا تنها می‌تواند یک مجموعه داده را در یک زمان باز نماید اما این خللی در انجام کار محققین ایجاد نمی‌کند. داده‌ها در این نرم افزار به صورت صفحه گسترده (Spreadsheet) می‌باشد که همانند اکسل بوده و می‌توان داده‌ها را از اکسل به راحتی در آن کپی و پیست نمود. این ویژگی یکی از حسن‌های نرم‌افزار است که کار با آن را ساده‌تر میکند استتا اغلب روی یک رابط نوشتاری که دستورها را باید در قالب متن برای اجرا در نرم‌افزار نوشت تاکید می‌کند چرا که اعتقاد دارد این روش باعث افزایش سرعت می‌شود. به عبارت دیگر خصوصیت خوب دیگر نرم‌افزار این است که پس از اجرای دستور از طریق رابط گرافیکی، دستور نوشتاری آن نیز نمایش داده‌ می‌شود تا کاربر با فراگرفتن آن بتواند در مرحله بعدی کار را با سرعت بیشتری انجام دهد. دستورهایی که از قبل اجرا شدند را نیز با یک کلیک ساده روی پنجره دستورات میتوان دوباره اجرا کرد
این نرم افزار در پنج ویرایش ارائه می‌شود که عبارت است از:
Stata/MP: سریع‌ترین ویرایش برنامه برای رایانه‌های با پردازشگر دو یا چندهسته‌ای
Stata/SE: برای پایگاه‌های داده‌ی بزرگ
Stata/IC: ویرایش پایه‌ی برنامه برای پایگاه‌های داده‌ی متوسط
Small Stata: ویرایش مخصوص دانشجویان برای پایگاه‌های داده‌ی کوچک
Numerics by Stata: نسخه‌ی تحت وب و آنلاین برنامه
قابلیت های کلیدی نرم افزار  Stata:
- مدیریت داده‌ها
- قابلیت برنامه‌نویسی
- تجزیه و تحلیل آماری
- امکان شبیه‌سازی داده‌ها
- نمایش گرافیکی و نموداری داده‌ها
- ذخیره‌ی داده‌ها به صورت صفحه‌گسترده
- امکان وارد کردن اطلاعات از نرم‌افزار اکسل
- قابلیت خواندن داده‌های با فرمت اسکی (ASCII)
- رابط کاربری ساده جهت افزایش سرعت عملکرد برنامه
- و...
منبع سایت پی سی دانلود – سایت موسسه پژوهشی اقتصاد مالی بهین – سایت ریاضی سرا
 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

محمد خالق |   1395/10/11 22:47:42   |
1     0
با سلام به نظر من با توجه به اینکه درس تحلیل آماری با این نرم افزار ارائه شده و دوستان با آن کار کرده اند نرم افزار خوبی باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صدیقه شکران |   1395/10/27 22:05:11   |
1     0
نرم‌افزار استتا تنها می‌تواند یک مجموعه داده را در یک زمان باز نماید اما این خللی در انجام کار محققین ایجاد نمی‌کند. داده‌ها در این نرم افزار به صورت صفحه گسترده (Spreadsheet) می‌باشد که همانند اکسل بوده و می‌توان داده‌ها را از اکسل به راحتی در آن کپی و پیست نمود. این ویژگی یکی از حسن‌های نرم‌افزار است که کار با آن را ساده‌تر میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عاطفه صابر |   1395/10/28 13:10:43   |
0     0
مه آماری چند منظوره است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این برنامه بین دانشگاهیان و موسسه‌های آکادمیک سراسر دنیا کاربرد فراوان دارد. اکثر کاربران این نرم‌افزار محققینی می‌باشند که در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و شاخه‌هایی از علوم پزشکی مشغول به پژوهش و تحقیق می‌باشند. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به مدیریت داده‌ها، تجزیه تحلیل آماری، ترسیم نمودار، شبیه سازی و برنامه نویسی به صورت دلخواه اشاره نمود. کلمه Stata ترکیبی از دو کلمه Statistics و Data می‌باشد و تلفظ آن معمولا به شکل خاصی نمی‌باشد و به هر سه صورت (stay-ta) (sta-ta), (stah-ta) قابل تلفظ است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عاطفه صابر |   1395/10/28 13:20:21   |
0     0
قابلیت های کلیدی نرم افزار stata:
مدیریت داده ها
قابلیت برنامه نویسی
تجزیه و تحلیل اماری
امکان شبیه سازی داده ها
نمایش گرافیکی و نموداری داده ها
ذخیره داده ها به صورت صفحه گسترده
امکان وارد کردن اطلاعات از نرم افزار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نفیسه شعله ور |   1395/10/28 14:23:08   |
0     0
داده‌ها در این نرم افزار به صورت صفحه گسترده (Spreadsheet) می‌باشد که همانند اکسل بوده و می‌توان داده‌ها را از اکسل به راحتی در آن کپی و پیست نمود.
به عبارت دیگر خصوصیت خوب دیگر نرم‌افزار این است که پس از اجرای دستور از طریق رابط گرافیکی، دستور نوشتاری آن نیز نمایش داده‌ می‌شود تا کاربر با فراگرفتن آن بتواند در مرحله بعدی کار را با سرعت بیشتری انجام دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محدثه السادات میراحمدی نیری |   1395/10/28 21:53:19   |
0     0
Stata یک برنامه آماری چند منظوره است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این برنامه بین دانشگاهیان و موسسه‌های آکادمیک سراسر دنیا کاربرد فراوان دارد. اکثر کاربران این نرم‌افزار محققینی می‌باشند که در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و شاخه‌هایی از علوم پزشکی مشغول به پژوهش و تحقیق می‌باشند. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به مدیریت داده‌ها، تجزیه تحلیل آماری، ترسیم نمودار، شبیه سازی و برنامه نویسی به صورت دلخواه اشاره نمود. کلمه Stata ترکیبی از دو کلمه Statistics و Data می‌باشد و تلفظ آن معمولا به شکل خاصی نمی‌باشد و به هر سه صورت (stay-ta) (sta-ta), (stah-ta) قابل تلفظ است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صغری شکران |   1395/10/28 23:00:45   |
0     0
قابلیت های کلیدی نرم افزار Stata:
- مدیریت داده‌ها
- قابلیت برنامه‌نویسی
- تجزیه و تحلیل آماری
- امکان شبیه‌سازی داده‌ها
- نمایش گرافیکی و نموداری داده‌ها
- ذخیره‌ی داده‌ها به صورت صفحه‌گسترده
- امکان وارد کردن اطلاعات از نرم‌افزار اکسل
- قابلیت خواندن داده‌های با فرمت اسکی (ASCII)
- رابط کاربری ساده جهت افزایش سرعت عملکرد برنامه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه |   1395/11/02 00:26:20   |
1     0
Stata یک برنامه آماری چند منظوره است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این برنامه بین دانشگاهیان و موسسه‌های آکادمیک سراسر دنیا کاربرد فراوان دارد. اکثر کاربران این نرم‌افزار محققینی می‌باشند که در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و شاخه‌هایی از علوم پزشکی مشغول به پژوهش و تحقیق می‌باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه فتوحی |   1395/12/05 23:25:14   |
0     0
از محدودیت های نرم افزار فوق می توان موارد زیر را نام برد:
1- نیاز به دانستن دستورات و تایپ آنها، بر خلاف برنامه SPSS که عمده کارها با منوها انجام می شود در برنامه stata شما بایست اکثر دستورات را خودتان بنویسید.

- توانایی کم برنامه در کار کردن در شبکه و update نمودن بانکهای اطلاعاتی بصورت online
3- سخت بودن ورود اطلاعات، به همین دلیل کمپانی تولید کننده همزمان نرم افزار stata transfer را نیز تولید می¬کند که افراد به راحتی بتوانند اطلاعات خود را به برنامه وارد کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محسن برزگری |   1396/10/02 16:16:36   |
0     0
Stata (استاتا) یک برنامه آماری چند منظوره است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این برنامه بین دانشگاهیان و موسسه‌های آکادمیک سراسر دنیا کاربرد فراوان دارد. اکثر کاربران این نرم‌افزار محققینی می‌باشند که در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و شاخه‌هایی از علوم پزشکی مشغول به پژوهش و تحقیق می‌باشند. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به مدیریت داده‌ها، تجزیه تحلیل آماری، ترسیم نمودار، شبیه سازی و برنامه نویسی به صورت دلخواه اشاره نمود. کلمه Stata ترکیبی از دو کلمه Statistics و Data می‌باشد و تلفظ آن معمولا به شکل خاصی نمی‌باشد. استتا اغلب روی یک رابط نوشتاری که دستورها را باید در قالب متن برای اجرا در نرم‌افزار نوشت تاکید می‌کند چرا که اعتقاد دارد این روش باعث افزایش سرعت می‌شود. با این حال از نسخه 8 نرم افزار به به بعد یک واسط گرافیکی به شکل منوی افقی در بالای نرم‌افزار در دسترس می‌باشد که بعد از کلیک روی عملیات مورد نظر یک جعبه تبادل دوطرفه برای اجرای دستور ظاهر شده که شما را برای اجرای دستور راهنمایی می‌کند. خصوصیت خوب نرم‌افزار این است که پس از اجرای دستور از طریق رابط گرافیکی، دستور نوشتاری آن نیز نمایش داده‌ می‌شود تا کاربر با فراگرفتن آن بتواند در مرحله بعدی کار را با سرعت بیشتری انجام دهد. دستورهایی که از قبل اجرا شدند را نیز با یک کلیک ساده روی پنجره دستورات میتوان دوباره اجرا کرد. همچنین با ساخت یک Dofile می‌توانید تمامی دستورات مورد نظر را به یکباره اجرا نمایید.
قابلیت های کلیدی نرم افزار Stata:
- مدیریت داده‌ها
- قابلیت برنامه‌نویسی
- تجزیه و تحلیل آماری
- امکان شبیه‌سازی داده‌ها
- نمایش گرافیکی و نموداری داده‌ها
- ذخیره‌ی داده‌ها به صورت صفحه‌گسترده
- امکان وارد کردن اطلاعات از نرم‌افزار اکسل
- قابلیت خواندن داده‌های با فرمت اسکی (ASCII)
- رابط کاربری ساده جهت افزایش سرعت عملکرد برنامه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمید زارعی |   1396/10/11 15:59:50   |
0     0
خصوصیت خوب نرم‌افزار این است که پس از اجرای دستور از طریق رابط گرافیکی، دستور نوشتاری آن نیز نمایش داده‌ می‌شود تا کاربر با فراگرفتن آن بتواند در مرحله بعدی کار را با سرعت بیشتری انجام دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آرزوالسادات آینده |   1396/11/11 17:34:45   |
0     0
کلمه Stata ترکیبی از دو کلمه Statistics و Data می‌باشد. اِستَتا یا Stata یک برنامه آماری چند منظوره است. اکثر کاربران این نرم‌افزار محققینی می‌باشند که در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی،علوم سیاسی و شاخه‌هایی از علوم پزشکی مشغول به پژوهش و تحقیق می‌باشند. نرم‌افزار Stata به لحاظ محاسباتی بسیار قدرتمندتر از نرم‌افزارهای آماری دیگر چون SPSS و S-PLUS می‌باشد.

یکی از نقاط قوت نرم‌افزار Stata این است که به کاربران اجازه می‌دهد که تحلیل‌های آماری را در هر سطحی از پیچیدگی انجام دهند. انواع تجزیه و تحلیلهای سریهای زمانی، انواع مدلهای خطی و غیر خطی، روشهای چند متغیره پیوسته و گسسته، کنترل کیفیت، آمار توصیفی، انواع تحلیلهای گرافیکی و نموداری، انواع تحلیلهای ماتریسی و … را می‌توان توسط نرم‌افزار Stata انجام داد.

Read more: http://www.weconomy.ir/2617-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%aa%d8%a7-%db%b1%db%b4/#ixzz55lrQH2DG
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics