تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

این نوع نگرانی ها بیشتر شامل اساتیدی می شود که یادگیری الکترونیکی را تجربه کرده اند و معتقدند که کیفیت تدریس به پایین ترین سطح خود می رسد و فناوری را مانعی برای تدریس با کیفیت می دانند.

 

اساتید هم چنین در رابطه با اطلاعات غلطی که در اینترنت یافت می شوند نگران هستند و ترجیح می دهند که مطالب آموزشی که توسط خودشان تدوین شده است  را به دیگران عرضه کنند.

 

برخی اساتید معتقدند، دانشجویان با تحصیل در کلاس های آموزش های سنتی نتیجه بهتری می گیرند، زیرا از نظر آن ها دانشجویان نیاز به تجربه شرکت در کلاس های درس چهره به چهره در درون دانشگاه را دارند و شرکت در دوره های یادگیری الکترونیکی منجر به کاهش تعامل بین دانشجویان خواهد شد؛ زیرا بر اساس تجربه ثابت شده جو و محیط دانشگاه و تعامل و رقابت میان دانشجویان از عوامل موثر بر یادگیری است.

 

عوامل زمینه ای، به عدم ارایه حمایت های فنی و سازمانی لازم از سوی دانشگاه برگزارکننده دوره های یادگیری الکترونیکی به اساتید مربوط می شوند.

 

این عوامل بستگی به جو فرهنگی، روابط سازمانی، مأموریت و اهداف هر دانشگاه و یا موسسه دارد. از جمله بازدارنده های زمینه ای عمده در برابر شرکت اساتید در دوره های یادگیری الکترونیکی عدم قدردانی مسئولین دانشگاه ها از تلاش آن ها در جهت انجام فعالیت های آموزشی است.

 

 زمانی که برای تدریس به صورت مجازی یا تولید دوره های آنلاین صرف می شود، از سوی مدیریت مۆسسسات به اندازه زمانی که برای تحقیق و یا حتی تدریس سنتی صرف می شود دارای اهمیت نیست.

 

این امر می تواند یکی از عوامل بزرگ برای عدم شرکت اساتید در آموزش های مجازی باشد.

 

هم چنین عدم توجه به پرداخت حقوق مالی و کمبود پشتیبانی و حمایت فنی لازم، نیز از عوامل دیگری به شمار می آیند که سبب عدم حمایت اساتید از این دوره ها می شود، از دیگر موارد، می توان به دسترسی به دوره های آنلاین و نیز زیرساخت ناکافی و نامناسب شامل سخت افزار، نرم افزار و پهنای باند ارتباطی اینترنت نیز اشاره کرد.

 

به علاوه عدم اطلاع کافی اساتید در رویایی با مشکلاتی نظیر پشتیبانی فنی و یا دریافت رمز عبور سامانه و غیره خصوصا برای اساتید دوره های غیر کامپیوتری که عموما با تکنولوژی سر و کار کم تری دارند از دیگر نگرانی هایی است که اساتید با آن مواجه هستند.

 

 

منبع

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics