تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برای آن که بتوان یک دوره درسی را ایجاد کرد و یا این که بتوان عناصری را تولید کرد که به پیشرفت هر چه بیش تر در یادگیری کمک کند نیازمند برنامه ها و یا نرم افزارهایی هستیم که در این زمینه قابلیت های کافی را داشته باشند.

 

این گونه برنامه ها، مدل های متفاوتی دارند و برخی از آن ها خدماتی مانند واژه پرداز و ... را ارائه می دهند و برخی پیشرفته تر هستند؛ اما تفاوت اصلی این برنامه با برنامه های نام برده شده در این است که افراد برای استفاده از این ابزارها می بایست مطالعاتی در مورد زبان برنامه نویسی داشته باشند.

 

این ابزارها از نظر جنبه های متفاوت مانند سرعت پایان یافتن دوره و همراه داشتن محصولات جانبی از قبیل تصاویر، صوت و ...، نیاز نداشتن به برنامه نویسی های پیچیده و هزینه کمتر و ... با یکدیگر مقایسه می شوند.


 

با استفاده از این ابزارها می توان ابتدا صفحات را تولید کرد و متن، تصاویر و ... را به آن اضافه  و یک سازماندهی مناسب برای دروس به وجود آورد. بعد از اتمام این مراحل صفحات با یکدیگر ادغام شده و ویرایش های پایانی را انجام می دهند و در اختیار یادگیرندگان قرار می دهند.

 

ابزارهای نوشتن دوره به چند بخش تقسیم می شود:

ابزارهای نوشتن و آنالیز وب سایت

ابزارهای مرتبط با دوره های پیشرفته

ابزارهای دوره کاربردی

ابزارهای تبدیل

ابزارهای نوشتن و آنالیز وب سایت

 

از آن جایی که آموزش الکترونیکی به صورت آنلاین و هم چون وب سایت ها، آموزش را ارائه می دهند به ابزارهایی برای طراحی این وب سایت ها نیاز است.

 

اما این ابزارها معایبی نیز دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وب سایت می بایست زبان HTML را پشتیبانی کنند که در آن ها از ابزارهایی هم چون Front page و... استفاده می شود. هم چنین در آموزش الکترونیکی در صورتی که از فیلم و ... استفاده شود نیاز به ابزارهایی همچون Adobe flash و ... برای مشاهده آن ها است.

 

منبع

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics