تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اگر حمایت های برونی و سازمانی لازم برای مشارکت اساتید فراهم شده باشند عوامل بازدارنده درونی ممکن است کمتر بر مشارکت اساتید تاثیرگذار باشند.

 

 

غلبه بر بازدارنده های شخصی

فشارهای اجتماعی ترغیب کننده می تواند منجر به بالارفتن انگیزه مشارکت اساتید در آموزش مجازی گردد. این فشارها ممکن است از سوی سازمان ها، دانشجویان و یا ... ایجاد شود.

 

فشار از سوی دانشجویان به دو صورت بر روی اساتید تاثیرمی گذارد:

از یک طرف دانشجویان هر روزه تکالیف و فعالیت های درسی خود را از طریق اینترنت انجام می دهند و این موضوع موجب می شود تا مسئولین دانشگاه ها برای فراهم ساختن امکان دسترسی دانشجویان به کتابخانه مجازی و نیز بالا بردن مهار تهای اساتید به دنبال روشهای مناسبی باشند.

 

هم چنین از آن جا که دانشجویان می توانند با یکدیگر در اتاق های بحث و گفتگوی مجازی و یا از طریق ایمیل در ارتباط باشند و این امکان را دارند تا به  تکثیر و انتشار جزوات  و ... بر روی اینترنت بپردازند موجب می شود تا اساتید بیشتر با قانون های حق مولف آشنا شوند.

 

 

غلبه بر بازدارنده های نگرشی

در این میان مهم تر از هر چیز آن است که اساتید درک کنند استفاده از فناوری عاملی است که فرصتی را برای ارتقا نحوه آموزش فراهم می سازد و می تواند اثربخشی را در تدریس افزایش دهد.


در این میان مهم تر از هر چیز آن است که اساتید درک کنند استفاده از فناوری عاملی است که فرصتی را برای ارتقا نحوه آموزش فراهم می سازد و می تواند اثربخشی را در تدریس افزایش دهد.

 

 
غلبه بر بازدارنده های زمینه ای

میزان مشارکت و رضایتمندی اساتید دوره های آموزش مجازی، نشان داده است که حمایت مۆسسه، قدردانی و اعطای پاداش به ابتکارات فردی اساتید امری ضروری برای گسترش آموزش در دانشگاه است.

 

در هنگام پیاده سازی دوره های آموزش الکترونیکی، معرفی گام به گام محیط یادگیری جدید از طریق به کارگیری پروژه های آزمایشی می تواند امکان پذیرش و تعهد به آموزش های جدید را برای کارکنان و اساتید ساده تر کند.

 

 کلام آخر...

 

برای آماده کردن استادان دانشگاه برای کار با سامانه مدیریت یادگیری و ابز رهای تولید محتوا و ... راه اندازی دوره های کارآموزی الزامی است.

بهتر است همه این کارآموزی ها به صورت داوطلبانه انجام شوند. زیرا در هنگام اجباری نمودن کارآموزی ممکن است نگرش اساتید نسبت به آموزش الکترونیکی تغییر یابد و حسی منفی را به فرد بدهد.

 

 

منبع

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics