تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاید کمتر کسی باشد که با تبلیغاتی از قبیل" آموزش حسابداری با معرفی به بازار کار"، "استخدام حسابدار: پاره وقت، تمام وقت وبرای دانشجویان همه رشته" و" ویژه دانشجویان و کلیه رشته ها، تمام وقت، پاره وقت، با بیمه و مزایا نیازمندیم. 

 

استخدام حسابدار، کمک حسابدار بی ترجمه/تمام وقت/ پاره وقت/ با حقوق بالای 900" و... برخورد نکرده باشند. به نظر شما آیا نیاز به حسابدار به اندازه ای است که فارغ التحصیلان آن،  جوابگوی این نیاز نیست. 

به راستی اگر شرکتی نیاز به حسابدار دارد، چرا خود مستقیما اقدام نمی کند تا نیروی مورد نظر خود را استخدام کند.

 

فلسفه چیست                      

از نظر برخی افراد حسابداری رشته ای بسیار ساده است که با یکی دوهفته تلاش، می توان آن را یاد گرفت. این افراد با مشاهده این گونه تبلیغات وسوسه شده و با این مؤسسات به ظاهر خیر تماس می گیرند. به احتمال زیاد پاسخی که دریافت می کنند این است که باید با شما مصاحبه شود تا در صورت تأیید مدیر به شرکت ها معرفی شوید. برای روشن شدن پشت پرده این سناریو ما هم به یکی از این موسسات واقع در انقلاب خیابان کارگر جنوبی مراجعه کردیم اولین اقدامی که انجام دادیم شرکت در مصاحبه ای با حضور مدیر بود. در این مصاحبه از مباحث  تئوری مانند استانداردها، ثبت های حسابداری و مباحث عملی مانند نرم افزارهای هلو و رافع پرسیده شد. نتیجه مصاحبه از دو حالت خارج نیست؛ یا به احتمال ضعیف تایید می شوید که با پرداخت پول ناچیزی اسم شما وارد لیست انتظار می شود، یا به احتمال زیاد تایید نمی شوید که در این صورت باید برای معرفی به بازار کار دوره آموزشی را بگذرانید. بسته به اینکه به دوره علمی یا عملی یا هر دو نیاز داشته باشید از 50000 تومان تا 150000 تومان هزینه پرداخت می کنید. در طول این دوره ها با چند مثال ثبت های ناچیزی را به شما تدریس می کنند و نحوه پر کردن اظهار نامه مالیاتی را نشان می دهند و برای بازار گرمی اطلاعات نادقیقی مانند اینکه برای هر اظهارنامه 10000000 پول می دهند و... به شما می دهند.

 

بعد از دوره کاغذی تحت عنوان گواهینامه به شما داده می شود که به زعم آن ها نشان می دهد شما سابقه ای معادل 1 سال کار دارید ولی در واقع این گواهینامه برای خود آن ها هم اعتبار ندارد. پس از طی این مراحل و خرج پول و زمان خود، اسم شما وارد لیست انتظار می شود و منتظر می مانید تا وارد بازار کار شوید. شاید برخی از آنها فرآیند آموزش و جستجو برای کار را از هم جدا کنند و برای وارد کردن نام شما در لیست نیز پول جدایی در خواست کنند ممکن است ماه ها در انتظار باشید و خبری از آن ها نشود و چنانچه پیگیر شوید، پاسخ دهنده چنانچه  شرکتی اعلام نیاز کرد شما را معرفی می کنیم. در صورت سماجت شما، ممکن است به شکل صوری شما را تایید نکنند که در اینصورت توپ در زمین شما می اندازند و مدعی می شوند ما معرفی کردیم، شما توانایی نداشتید.

 

جالب است در تماسی که با شماره****6690 داشتیم بدون این که به سوال ما توجه کند از همان ابتدا درباره دوره ها توضیحاتی ارائه داد و در این موسسه از تعیین سطح هم خبری نبود.

 

جالب اما تعجب برانگیز:

نکته جالبی که در رابطه با این تبلیغات مشاهده شد این است که غالب مشتریان این مؤسسات قشر تحصیل کرده و دانشجو هستند و حتی دانشجویان رشته حسابداری نیز در این کلاس ها دیده می شوند. البته به دانشجویان حق می دهیم که برای کسب درآمد در جستجوی شغل باشند ولی به نظر شما چرا کوزه گر خودش از کوزه شکسته آب می خورده؟ کار این موسسات مشابه آن فرد آمریکایی است که در روزنامه ای ادعا می کند راه پول درآوردن را می داند و چنانچه شخصی مایل است آن راه را بداند باید 1 دلار به حساب ********* پرداخت کند. وقتی افراد زیادی نفری 1 دلار به حساب مورد نظر واریز کردند، در آگهی بعدی روزنامه نوشت من که پول دار شدم شما هم بروید یک چنین راهی پیدا کنید.

 

راهکار عملی :

در مواجه با اینگونه تبلیغات این نکته را مد نظر داشته باشید که چنانچه مؤسسه ای قبل از تحقق هدفتان از شما پول درخواست کرد، هدف آن ها این است که از طریق نیاز شما برای خود درآمد کسب کنند. اگر جویای کار هستید بهتر است مستقیما به شرکت های نیازمند به نیروی کار مراجعه کنید یا چنانچه به این موسسات مراجعه می کنید پرداخت پول را به بعد از تحقق هدف خود موکول کنید. در بیشتر تبلیغ هایی که ذکر شده حسابدار مبتدی، پاره وقت، بی تجربه، با معرفی به کار؛ هدف آن ها گرفتن پول شماست نه تهیه شغل برای شما؛ در مواجه با آن ها احتیاط بیشتری بنمایید و از آنها لیست افرادی که قبلا به کار معرفی شده اند را درخواست کنید و از آن ها بخواهید شماره چند نفر را که قبلا این روند را طی کرده اند، به شما بدهند تا با آن ها تماس بگیرید.

 

منبع :

مجله معیشت مرداد 1394 شماره یازده صفحه 94- 95 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

صبا |   1395/06/26 18:58:58   |
3     0
سلام خانم دکترتفتیان
منم دچار شدم نه یک بار بلکه دو بار بهم جوری وعده دادند که باور کردم
واقعا خبریه
راستش چیری اموزش میدن که ما خودمون بهتر از اونا بلدیم
وعده ی کار صفره
یکسال و نیم است فارغ التحصیل شدم
من کار پیدا نکردم و واقعاا دیگه ناامید شدم
برای همین بشغلهای دیگه روی اوردم و جالب اینجاست که شغل دیگه هم سخت گیر میاد و همچنان خانه نشینم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics