تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مردم در محیط کار، اجتناب از منفی‌بافی اطرافیان است. هیچ‌ چیزی بیشتر از بی‌حالی و دلسردی یا انرژی منفی همکاران، خصوصا کسانی که نزدیک شما کار می‌کنند، نمی‌تواند شور و شوق شما را در ابتدای صبح یا در اولین ساعات کاری‌تان نابود کرده و کاری کند که در تمام طول روز احساس خستگی کنید و پکر باشید.

 

بررسی‌های به‌عمل‌آمده در محیط‌های کاری نشان می‌دهد که در همه‌جا این مورد، دشمن شماره یک افراد شاغل و نیز اولین و مهم‌ترین خطری است که باید از آن اجتناب کرد.

 

درست همان‌طور که اشعه‌های زیان‌بار و مواد سمی سلامت ما را به خطر می‌اندازند، انرژی منفی هم برای سلامت جسمی و روحی انسان‌ها خطرناک است. هرگز فکر نکنید که چون ارتعاش بد، نامحسوس است یا منشا آن معلوم نیست، زیانی به‌اندازه گازهای سمی خطرناک ندارند؛ ابدا تصور نکنید نادیده‌گرفتن منفی‌بافی، شما را از اثرات زیان‌بار آن محافظت می‌کند؛ زیرا این کار اصلا شما را دربرابر این تاثیرات مصون نمی‌دارد.

 

ارتعاش بد چگونه روی شما اثر می‌گذارد؟

 

ارتعاش بد دیگران، روحیه شما را پایین می‌آورد؛ سیستم عصبی‌تان را تحریک کرده و شما را بی‌قرار، افسرده و بی‌حال می‌کند؛ این ارتعاش موجب می‌شود تا به ارزش خودتان شک کنید و درضمن حواستان را پرت می‌کند و تمرکزتان را به هم می‌ریزد و در نتیجه شما را به حالت تدافعی درمی‌آورد. دیگر انرژی برایتان باقی نمی‌ماند که کارتان را انجام دهید؛ چه رسد به اینکه آن‌ها را درست انجام دهید.

 

همین چند روز پیش در اخبار استان تهران دیدم جوانی، بدون هیچ‌گونه سابقه بیماری، ناگهان به‌سوی عابران خیابان حمله و چند نفر را زخمی کرده است. در واقع انواع مختلف این حملات ناگهانی و بی‌دلیل هر روز در تمام دنیا مشاهده می‌شود که اگرچه درجه و شدتشان با هم متفاوت است، اما اغلب با اصطلاحاتی چون «جوش آورده» یا «به سرش زده» و ... توصیف می‌شود؛ اما درحقیقت همه این‌ها در اثر انباشته‌شدن ارتعاش بد یا انرژی منفی رخ می‌دهد. این موضوع در محیط‌های کاری، مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری را به بار می‌آورد؛ به‌طوری‌که خیلی‌ها را وادار به ترک کارشان کرده و بسیاری دیگر را از کارشان دل‌زده می‌کند و دست‌ِکم انرژی و شور و شوق فرد را از او می‌گیرد و در نتیجه بازده کاری را کاهش می‌دهد و صدمات محسوس و نامحسوس برجای می‌گذارد و البته همه این‌ موارد برروی وضع مالی افراد نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

خبر خوب این است که این مشکل هم چاره‌ای دارد و خبر بهتر آن است که شما می‌توانید از خودتان دربرابر ارتعاش منفی و منفی‌بافی در محیط کارتان محافظت کنید و نیز بهترین خبر این است که با کمی خلاقیت می‌توانید جریان ارتعاش بد را متوقف کنید. برای این کار هشت راه وجود دارد:

 

    تست ارتعاش بگیرید

 

هر روز کیفیت انرژی محیط کارتان را امتحان کنید. برای این کار کافی است با حساسیت و دقت بیشتری به محیط اطراف و همکارانتان توجه کنید. با کمی دقت می‌توانید از همان ابتدای روز حال‌وهوای آن روز را تشخیص دهید. شما با تشخیص دمای روانی محیط کارتان، می‌توانید اقدامات لازم را برای محافظت از انرژی خودتان دربرابر انرژی بد دیگران انجام دهید. گام اول در این زمینه داشتن حساسیت نسبت به محیط اطراف و ارتعاش اطرافیان است.

 

    نفس عمیق بکشید

 

به‌محض اینکه احساس ناهماهنگی ارتعاشی کردید، نفس عمیق بکشید؛ چرا که تنفس‌های عمیق، بهترین و مهم‌ترین سلاح شماست. تنفس عمیق نه‌تنها برای سلامتی عمومی جسمی و روحی‌تان سودمند است، بلکه به همان سرعتی که اکسیژن بیشتری وارد بدنتان می‌کند، ارتعاش منفی را هم از شما دور می‌کند. به خودتان بگویید که به هیچ‌کس و هیچ‌چیز اجازه نمی‌دهید آرامش و تمرکزتان را به هم بزند. بخواهید که در هر وضعیتی، صرف‌نظر از نوع رفتار دیگران یا موقعیت‌های دشوار و ناراحت کننده‌ای که هر روز ممکن است پیش بیاید، آرامشتان را حفظ کنید. تنفس عمیق، ابزار اصلی شما برای رسیدن به چنین آرامشی است.

 

    به چیزی که دوست دارید، فکر کنید

 

ذهنتان را به چیزهای مثبت زندگی یا اطرافتان معطوف کنید. اگر بلافاصله هیچ‌چیز مثبتی نمی‌بینید، به خاطره خوبی از گذشته فکر کنید. خودتان را در ‌هاله گرم و محافظت‌کننده آن مجسم کنید. ارتعاش و امواج انرژی مثبت، حتی خاطرات بسیار دور بدون توجه به فاصله زمانی و مکانی، هر لحظه در اختیار ماست تا به ما نیرو و قدرت ببخشد. احساس کنید امواج خوب و مثبت و گرم آن خاطره زیبا یا آن روز یا آن دیدار تمام وجودتان را فرامی‌گیرد و هر تاریکی یا موجی منفی را می‌شویَد و با خود می‌برد.

 

    رها کنید

 

بگذارید انرژی منفی از کنار شما بگذرد و برود؛ به آن نچسبید و خودتان را درگیر آن نکنید. عهد ببندید که تنها برروی اهدافتان و کاری که امروز باید انجام بدهید، تمرکز کنید. بدانید که ما نمی‌توانیم کسی یا چیزی را کنترل کنیم؛ زیرا اختیار دیگران یا وقایع مختلف دست ما نیست. فقط اختیار افکار و احساسات خودمان دست ماست؛ پس از این قدرتتان خوب استفاده کنید.

 

    ارتعاش بدِ نامحسوس را تشخیص دهید

 

نیازی نیست کسی حرفی بزند تا ارتعاش بدی بروز کند؛ زیرا این ارتعاش می‌تواند نامحسوس باشد. با تمرین و توجه می‌توانید ارتعاش بد را فورا تشخیص دهید. قبل از هرچیز برای این کار، لازم است نسبت به بدن خودتان و حال‌وهوای روحی‌تان حساس باشید. بدن ما شاهکار خلقت است و در تمام طول عمر ما با دقت حیرت‌انگیزی همه‌چیز را ثبت  و نشانه‌هایش را فورا به ما مخابره می‌کند و این ما هستیم که معمولا به این مورد توجه نمی‌کنیم. تمرین کنید تا بیشتر با بدنتان در تماس باشید و نشانه‌های ارسالی‌اش را بگیرید. گاهی یک حس ناگهانی که می‌گوید همین حالا باید از اتاق بروید، می‌تواند علامت وجود ارتعاش بد در اطرافتان باشد. از بدنتان، این یار و همراه همیشگی‌تان، پیروی کنید.

 

    محیط کارتان را تمیز نگه دارید

 

تمیز نگه‌داشتن محیط کار و کمک به زیبایی بیشتر فضای اطرافتان مهم است. دست‌ِکم میز کار خودتان را می‌توانید همیشه تمیز و مرتب نگه دارید. زدودن گردوغبار، رعایت نظم و ترتیب، قراردادن گلدانی کوچک یا گیاهی سبز و وجود شیئی زیبا در جذب انرژی مثبت به اطرافتان معجزه می‌کند.

 

    مهربان باشید

 

با اطرافیانتان مهربان باشید؛ زیرا به آن‌ها احتیاج دارید. اگر بحثی منفی درگرفت، ظریف عمل کنید و آهسته از کنار آن عبور کنید. اگر نمی‌توانید بروید، بی‌طرفانه گوش دهید و واکنش نشان ندهید. گوش‌دادن صبورانه عملی حاکی از عشق است و در دفع انرژی منفی بسیار موثر است.

 

    صرفا مشاهده کنید

 

در محیط‌های کاری هر روز انواع و اقسام بحث‌های جزئی و غیرجزئی درمی‌گیرد که الزاما نیازی به درگیرکردن خودتان در آن‌ها نیست. اولویت خود را تشخیص دهید و برروی کارتان تمرکز کنید. صرفا ببینید و آنچه را که اطرافتان اتفاق می‌افتد، جذب نکنید. همیشه افرادی هستند که مدام ناراحتی‌ها و منفی‌بافی‌هایشان را با رفتار و کلامشان بیرون می‌ریزند و وقت و انرژی دیگران را تلف می‌کنند. اگر کاری از دستتان برنمی‌آید، می‌توانید بروید. پاهای شما دو ابزار مهم‌ دفاعی علیه منفی‌بافی هستند؛ پس آن‌ها را در جهت مخالف مشکل به حرکت درآورید و بروید.

 

خودتان را دوست داشته باشید

 

اما قوی‌ترین سلاح شما دربرابر آن‌ دسته از انرژی‌های منفی که ناخواسته به شما نزدیک می‌شود، این است که خودتان را دوست بدارید و با خود مهربان باشید. هر روز نیازهای اصلی جسمی و روحی خود را مدنظر قرار دهید و برای رفع آن‌ها بکوشید.

 

تغذیه سالم، ورزش، خواب و استراحت کافی، تماس با طبیعت، حتی برای چند دقیقه، و ارتباط با اشخاص و طرح‌های مثبت می‌تواند امواج انرژی مثبت را در وجودتان و اطرافتان جاری کند. هرچه بیشتر خودتان را دوست داشته باشید،  علایقتان را دنبال کنید و برای خودتان ارزش قائل باشید، کمتر در معرض صدمات انرژی‌های منفی که همه ما به‌طور ناخواسته در مسیرشان قرار می‌گیریم، خواهیم بود.

 

از همین امروز دست‌ به‌ کار شوید و اولین قدم را بردارید؛ از خودتان شروع کنید و نتیجه آن را به‌سرعت ببینید. هر روز گام کوچکی در جهت مراقبت از خودتان بردارید تا طبق قانون «مشابه، مشابه را جذب می‌کند»، محیط اطرافتان را نیز تحول‌یافته ببینید.

 

منبع : مجله موفقیت

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics