تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ریچارد یک زندگی شاد و خوب دارد. وی اصل شفقت و مهربانی را در زندگی در دستور کار خود قرار داده است و این موضوع را تنها و تنها به عنوان راهی اساسی به سوی شادی و شادکامی در نظر گرفته است.

 

شاید بسیار تعجب بر انگیز باشد که یک دانشمند فرانسوی در حوزه علم ژنتیک عنوان «شادترین انسان روی زمین» را به خود اختصاص دهد. اما واقعیت آن است که «ماتیو ریچارد» بر اساس شهادت بسیاری از محققان «شادترین انسان روی زمین» است.

 

این مرد 66 ساله حدود 40 سال قبل به تمامی جنبه های یک زندگی روشنفکرانه در پاریس پشت کرد و برای مطالعه بر روی بودائیسم روانه هندوستان شد. وی اکنون شادترین انسان روی زمین، دوست نزدیک دالایی لاما و یک محقق معتبر و محترم مذهب در دنیای غربی است.

 

اما چرا وی را به عنوان شادترین فرد روی زمین میشناسند؟ برای پاسخ به این سوال دانشمندی به نام «ریچارد دیویدسون» 256 سنسور را برای روی جمجمه این راهب بودایی قرار داد و نتایج اسکن های مغزی نشان داد که مدیتیشن یا تمرکز وی بر روی اصل شفقت و مهربانی منجر به ثبت امواج گامایی شده است که تا پیش از این سابقه نداشته است.

شادترین انسان روی زمین چگونه به این مقام رسید؟

 

 

دلیل این امر کاملا علمی است زیر تمرکز وی بر روی اصل شفقت و مهربانی، تاثیر خود را بر روی امواج گامایی که از مغزش به ثبت رسیده است، گذاشته. فعالیت های قشای پشت پیشانی و در سمت چپ مغز وی در نسبت با فعالیت بخش راست افزایش دارد که شاهدی بر افزایش ظرفیت شادمانی و پرهیز از منفی گرایی است.

 

این تغییرات بر اساس گزارش محققان در ارتباط مستقیم با بهبود خودآگاهی و هشیاری، توجه، یادگیری و حافظه است.

 

نکته جالب در این جا است که توجه ریچارد به مدیتیشن بودایی منجر به آن شد که محققان در پی یافتن ارتباط این موضوع با شادمانی بر روی تعدادی دیگر از راهبان بودایی نیز مشغول مطالعه شوند. طی این مطالعات محققان به این نتیجه رسیدند که همه راهبانی که بیش از 50 هزار بار مدیتیشن داشته اند تغییرات اساسی را در عملکرد مغز خود را شاهد بوده اند.

 

دیویدسون در مورد نتایج این مطالعات به خبرگزاری AFP گفته است: اکنون در دوره جالب و شگفتی از تحقیقات و مطالعات قرار داریم زیرا نشان میدهد که مدیتیشن و تمرکز به کلی منجر به تغییر فعالیت مغز شما و در نتیجه تغییر هویت شما میشود. وی بر این عقیده است که مدیتیشن میتواند به شکلی اساسی مغز انسان را تغییر دهد و دقیقا به همان شکل که تمرین با وزنه ها به بهبود عضلات می انجامد، منجر به افزایش ظرفیت مغز برای مثبت گرایی و شادمانی است.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

مرتضی باغستانی |   1397/11/13 10:41:36   |
0     0
معمولا افرادی که به دنبال کارهای دوستانه یا داوطلبانه هستند بیشتر احساس شادی می کنند.
محققان در سراسر جهان شروع به تولید گزارش هایی درباره تاثیر شادی در زندگی در سراسر جهان کرده اند.
پژوهشگران عقیده دارند که به عنوان یک برآورد تقریبی، چیزی شبیه به 40 درصد شادی تحت کنترل ما است و مابقی به عوامل ژنتیکی و خارجی بستگی دارد. د ر اینجا چند ویژگی انسان‌ های شادمان و روش‌ های خود بهتر‌سازی بیشتر معرفی شده است:
تقویت روابط بین فردی: مطالعه عمده ای که توسط محققان دانشگاه هاروراد بیش از صدها زن و مرد را به مدت 70 سال مورد پیگیری قرار داد، این نکته را ثابت کرد که شادترین افراد روابط قوی و قابل اعتمادی دارند. آنها با دیگران در ارتباطند زیرا می دانند به موفقیت ها و دستاوردهای بیشتر و با اهمیت تری می رسند.

با ارزش دانستن زمان: از دید آنها زمان ارزش بیشتری نسبت به پول دارد: برخی مطالعات نشان داده اند که افراد شاد در زندگی خود زمان را به پول ترجیح می دهند.

انجام کارهای داوطلبانه: معمولا افرادی که به دنبال کارهای دوستانه یا داوطلبانه هستند بیشتر احساس شادی می کنند.

ورزش منظم: انجام تمرینات ورزشی به مبارزه با بیماری های روانی کمک زیادی می کند و بر اساس مطالعات فعالیت های ورزشی با شادی و خوشحالی در ارتباط هستند. در واقع افزایش سطح فعالیت باعث افزایش سطح شادی می شود.

افزایش خلاقیت و توانایی: آنها لزوما از دیگران با استعدادتر نیستند ولی همیشه راه‌ هایی را برای افزایش توانایی‌ های خود پیدا می ‌کنند. موفق‌ تر هستند زیرا نیروی اشتیاق و استعداد را به کار می ‌گیرند.

تمرکز بر روی راه حل ها: تمرکز آن ‌ها بر یافتن راه حل است و نه بر خود مشکل. آن ‌ها از اشتباهاتشان درس گرفته و به سمت مسایل بزرگ ‌تر و بهتر حرکت می ‌کنند.

حس ارزشمند بودن: آنها حس ارزشمند بودن را با ظاهر‌، اموال، محل زندگی و ... به دست نمی ‌آورند، بلکه با نشان دادن اینکه چه کسی هستند و چطور تصمیم به زندگی کردن می ‌گیرند ارزشمند بودن را تجربه می ‌کنند.

تغذیه سالم: آنها به جای رژیم گرفتن و تغییر همه چیزهایی که می خورند، کمی در خوراک فعلی خود تغییر حاصل می کنند. تغییر در رژیم غذایی و داشتن یک تغذیه سالم، به کاهش وزن آنها کمک می کند و طول عمرشان را نیز افزایش می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics