تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افرادی که در زندگی دنبال کارهای زودبازده و میان بر برای رسیدن به موفقیت هستند. مثل فردی می مانند که دانه ای در زمین می‌کارد و فردا برمی‌گردد و انتظار محصول  را دارد. آیا همچین تفکری در دیدگاه شما منطقی است؟

دلیل آنکه اکثر افراد به اهداف خود در زندگی نمی رسند آن است که یا هدف مشخص و روشنی در زندگی ندارند و یا اینکه تمام نیروها و توان خود را برای دست یافتن به آن هدف متمرکز نمی‌نمایند. رابینز می‌گوید اگر همه نیروهای خود را بر یک هدف خاص متمرکز کنیم مثل اشعه لیزر خواهد بودکه از تمام موانع عبور می کند. پس برای رسیدن به موفقیت و کسب اهداف در زندگی تمام قوا یعنی فکر، چشم ، گوش، زبان، دستها و پاها و سایر اندام بدن باید در خدمت رسیدن به این هدف باشند. در خصوص تمرکز بر هدف داستان زیر جالب است: یک تیر انداز پیر به دو جوان در یک مزرعه آموزش تیر اندازی می‌داد. در روز امتحان به اولی گفت :برو هدف را تنظیم کن و به سمت آن شلیک کن. قبل از شلیک از وی پرسید: بگو ببینم در مقابل خود چه چیزهای مشاهده می‌کنی؟ جوان گفت یک مزرعه پر از گل و درخت، آسمان آبی زیبا، یک کلبه قدیمی و در کنار آن سیبل هدف را می‌بینم. استاد قبل از شلیک او را از امتحان رد کرد. وقتی با اعتراض او روبرو شد به وی گفت: بگذار تا از نفر دوم همین سوال را بپرسم. تیر انداز دوم گفت: من فقط و فقط نقطه هدف را می‌بینم. استاد می‌گوید: تیر را رها کن. بعد درست به هدف خورد. استاد می‌گوید "وقتی در زندگی فقط هدف را ببینید و همه نیروی خود را برای رسیدن به هدف بکار می‌گیرید فقط  نشانه گیری تان درست خواهد‌بود و تیرتا مطابق هدف پرواز می‌کند". پس تمرکز بر اهداف یادتان باشد.

 

منبع: راز فکر  -  ولدان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

فرزاد توان |   1394/12/03 00:15:18   |
0     0
نتیجه ای که از این مطلب می شود گرفت این است که در ابتدا ذهن و روان بایداحیا بشود در این صورت است که چشم فقط یک چیز را می بیند وآن هم چیزی نیست به جز هدف .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حیدر دهقان |   1396/03/31 22:04:01   |
0     0
دلیل آنکه اکثر افراد به اهداف خود در زندگی نمی رسند آن است که یا هدف مشخص و روشنی در زندگی ندارند و یا اینکه تمام نیروها و توان خود را برای دست یافتن به آن هدف متمرکز نمی‌نمایند. رابینز می‌گوید” اگر همه نیروهای خود را بر یک هدف خاص متمرکز کنیم مثل اشعه لیزر خواهد بودکه از تمام موانع عبور می کند”. پس برای رسیدن به موفقیت و کسب اهداف در زندگی تمام قوا یعنی فکر، چشم ، گوش، زبان، دستها و پاها و سایر اندام بدن باید در خدمت رسیدن به این هدف باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics