تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توسعه و ارتقای دانش مالی و توانمند سازی مدیران پورتفوی از طریق چاپ و نشر یافته های علمی و پژوهشی و فراهم نمودن امکان تبادل نظر صاحبنظران و پژوهشگران حوزه علوم مالی در داخل و خارج و بهره مند ساختن نهادها و اشخاص حرفه ای از نتایج پژوهش در حوزه های بازار سرمایه و پول و نهادینه نمودن مهندسی مالی در کشور.

 

 

 

.

راهنمای تدوین و شرایط پذیرش مقالات در فصلنامه (مهندسی مالی و مدیریت پورتفوی(

این فصلنامه با رویکرد علمی – پژوهشی و در راستای توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری و ارائه راه حل برای حل مسائل بنگاههای اقتصادی و نهادهای مالی منتشر می‌شود. و مقالات پژوهشی1 و مروری – تحلیلی2 در حوزه مالی پس از داوری تخصصی و در صورت تایید هیأت تحریریه و سردبیر، به چاپ می‌رسد. نظر به اینکه این مجله از چاپ مقالات با موضوعات مرتبط3 و همچنین مقالاتی که با ساختارهای تعریف شده در این راهنما تطابق داشته باشد، استقبال می‌کند، از پذیرش مقالات خارج از  محورهای موضوعی ذکر شده معذور است و به ایمیل نویسنده عودت خواهد شد. لذا از کلیه‌ی اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران گرامی که مقاله‌های خود را جهت چاپ به این فصلنامه ارسال می‌دارند تقاضا می‌شود ضمن رعایت موضوعات تخصصی مجله، به نکات زیر نیز توجه فرمایند:

1. مقاله در محیط نرم افزاری Word 2003، (حاشیه‌ها از بالا 4، پایین 6، چپ 4 و راست 5 سانتی‌متر) حداکثر 20 صفحه با چکیده لاتین و با فونت B Lotus 12 تایپ و به پست الکترونیک فصلنامه (fej@iau.ir)  ارسال گردد. لازم به ذکر است که به جهت افزایش سرعت، دقت و سهولت مکاتبات و پروسه‌های اعلام وصول، داوری و اعلام تائید جهت چاپ و غیره. دریافت مقالات فقط از طریق ایمیل فصلنامه انجام می‌گردد.

2. مقاله‌های ارسالی باید دارای بخش‌های زیر باشد:

1-2. صفحه‌ی جلد مقاله شامل: عنوان کامل مقاله، نام نویسنده یا نویسندگان (نام نویسنده‌ی عهده‌دار مکاتبات با علامت ستاره مشخص شود)،رتبه‌ی علمی و نام دانشگاه یا مؤسسه و یا محل اشتغال، نشانی کامل نویسنده‌ی عهده‌دار مکاتبات شامل: نشانی پستی، شماره تلفن، نمابر و پست الکترونیک.

2-2. صفحه‌ی ‌اول مقاله شامل عنوان و چکیده‌ی مقاله به زبان فارسی شامل: موضوع مقاله، روش تحقیقا، طرح بحث و نتیجه‌گیری (در حدود 150 تا 200 کلمه) و واژه‌های کلیدی (حداکثر 8 واژه)

3-2. صفحه‌ی دوم تا انتهای مقاله شامل: 1- مقدمه (مشتمل بر بیان مسأله، اهمیت آن و هدف پژوهش؛ تاریخچه، مروری بر پیشینه‌‌ی تحقیق و چارچوب نظری، پرسش‌ها و فرضیه‌های پژوهش)؛ 2- روش شناسی تحقیق (مشتمل بر روش پژوهش، ابزار گردآوری اطلاعات، فنون تجزیه و تحلیل اطلاعات، تعریف متغیرهای مورد مطالعه و تعریف عملیاتی آن‌ها، جامعه اماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری)؛ 3- فرضیه‌ها یا پرسش‌های پژوهشی؛ 4- یافته‌های پژوهش (مشتمل بر ارایه یافته‌ها و تحلیل آن، مقایسه آن با یافته‌های سایر پژوهش‌ها و انطباق با نظریه‌ها)؛ 5- نتیجه گیری و بحث (مشتمل بر خلاصه مسأله و هدف پژوهش، ارایه خلاصه نتایج و نتیجه گیری کلی و ارایه پیشنهادها)؛ 6- فهرست منابع؛ 7- چکیده مقاله به زبان انگلیسی در صفحه آخر (مشتمل بر عنوان مقاله، چکیده مقاله، واژه‌گان کلیدی، نام نویسنده یا نویسندگان، مرتبه علمی و مؤسسه، دانشگاه یا محل اشتغال).

3. شیوه منبع دهی باید به صورت عددی در متن مقاله مشخص شود. اژبتدا در فهرست منابع، منابع فارسی به ترتیب حروف الفبای فارسی و منابع انگلیسی به ترتیب حروف الفبای انگلیسی ذکر و شماره گذاری شوند. ضمناً منابع به شکل ذیل آورده شوند:

1-3 کتاب: نام خانوادگی نام نویسنده، عنوان کتاب (نه پررنگ نه ایتالیک). نوبت چاپ (ویرایش). محل انتشار: ناشر ناشر؛ سال انتشار.

نکته 1- اگر بیش از یک نویسنده وجود داشته باشد، بایستی بین نام هر یک از آنها از ویرگول ( ، ) استفاده نمود.

نکته 2- اگر تعداد نویسندگان تا سه نفر باشند، بایستی نام همه آنها را بنویسیم ولی اگر بیش از سه نفر باشند، بایستی نفر اول را ذکر و برای بقیه عبارت (و دیگران – و همکاران) استفاده شود مانند:

راعی رضا، لتنگی احمد. مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته. چاپ اول. تهران: انتشارات سمت؛ 1383.

2-3. مقاله: نام خانوادگی نام نویسنده. عنوان مقاله. نام مجله (نه پررنگ و نه ایتالیک). سال انتشار و دوره (یا شماره) مجله: شماره صفحات.

نکته: 1- اگر شماره صفحات مقاله‌ها در مجله به صورت متوالی (و نه گسسته) شماره گذاری شده باشند، ممکن است از نوشتن ماه / روز و شماره انتشار مجله پرهیز کرد مانند:

رهنمای رودپشتی فردوین، زهره حاجیها و علی زارعی سودانی. کارکرد مالی رفتاری در تبیین پایگاه علمی برای تجزیه و تحلیل سهام . فصلنامه علمی پژوهشی تولید علم. 1387

3-3.  در مورد گزارش‌ها و سایر منابع نیز اطلاعات کافی و کامل ارایه شود.

4. مقاله‌های فرستاده شده نباید در مجله‌های فارسی زبان داخل و خارج کشور چاپ یا به صورت هم زمان به مجله‌ی دیگری ارسال شده باشد و ارسال مقاله به Email مجله به منزله پذیرش تعهد عدم ارائه و چاپ در مجله دیگر است.

5. فصلنامه از پذیرش مقالاتی که موارد شکلی و ساختاری اعلام شده در این راهنما در آنها رعایت نشده باشد معذور و در صورت ارسال به ایمیل مجله به پست الکترونیک نویسنده عودت خواهد شد.

6- فصلنامه مسئولیتی در قبال دعاوی بین نویسندگان و نویسندگان مراجع دیگر را بر عهده نخواهد داشت.

7- فصلنامه در قبول یا رد مقالات آزاد است و نیز حق ویرایش علمی و ادبی را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

لینک سایت http://fej.iauctb.ac.ir/

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics