تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ادا در نیاورید

پیچیده حرف نزنید و مطالب را نپیچانید. اگر می خواهید حرفتان به دل مخاطب بنشیند و رویش اثر بگذارید،باید از ساده ترین کلمات کمک بگیرید و جملات قلنبه سلنبه را کنار بگذارید. یادتان نرود با که طرف هستید و مراقب درکی که او از جملاتتان دارد باشید. وگرنه در نظرش به یک گوینده پر فیس و افاده تبدیل می شوید و او را از ادامه گفتگو منصرف می کنید.

 

قصه حسین کرد نگویید

می خواهید حرفتان را به کرسی بنشانید و حقتان را بگجیرید؟ پس واضح و شفاف صحبت کنید و گفتن مقدمه های طولانی را فراموش کنید. اگر جملاتتان را درست ادا کنید و کلمات تان را نخورید، 50 درصد راه را رفته اید. کسی که مقابلتان ایستاده باید در همان چند جمله اول، بداند که این گفتگو در چه موردی است و در چه مسیری قرار است ادامه داشته باشد؛ پس تکلیفش را زود روشن کنید.

 

چشم در چشم شوید

زبان بدن معجزه می کند اما قرار نیست برای تاثیر گذاشتن بر کسی در چشم او خیره شوید بلکه تنها باید با او تماس چشمی برقرار کیند. از طرف دیگر برای آنکه با استفاده درست زبان بدن در این گفتگو موفق شوید، مراقب باشید شیوه تنفستان دیگران را آزار ندهد. ابتدایی ترین اصل خوب حرف زدن، تنفس درست است. پس آرام باشیدو دم را از بینی بگیرید واز راه دهان بازدم را بیرون بفرستید.

 

از گاف دادن نترسید

وقتی می خواهید جدی حرف بزنید، گاف می دهید و با ناامیدی بحث را رها می کنید؟ باور کنید هر آدمی تپق می زند اما قدم بعد از گاف دادن، عذرخواهی است. پس از شنونده تان پوزش بخواهید و جمله یا کلمه اشتباه تان را اصلاح کنید. تصور نکنید دیگران متوجه اشتباهات کوچک شما نمی شوند. آنها متوجه این خطاها می شوندو اگر تلاش شما برای اصلاح کردنشان را نبینند، حرف هایتان را جدی نمی گیرند.

 

با هم بخندید

از اشتباهاتی که دیگران را به خنده می اندازد نترسید و از خنئده آنها عصبانی نشوید. می توانید با تظق های خنده دارتان شما هم با جمع لبخند به لب همراه شوید اما نباید اجازه دهید که این تپق ها شما را از کنترل خارج کنند و رشته افکار و کلامتان را پاره کنند. با این وجود به مخاطبتان حق دهید جلوی خنده اش را نگیرد و برای تلطیف شرایط و جمع و جور کردن ذهنتان خودتان هم شریک خنده هایش شوید.

 

مراقب صدایتان باشید

اگر به جلسه مهمی دعوت شده اید یا می خواهید در مورد موضوع حساسی با کسی صحبت کنید، باید صدایتتان را برای یک مذاکره تاثیرگذار آماده کنید. بعضی خورکی ها می توانند صدای شما را دلنشین کنند و بعضی ها هم به حنجره تان آسیب می زنند.

صدای دلنشین ژاله علو را یادتان هست؟ می گویند او سال ها به خربزه لب نزده تا صدایش آسیب نبیند. اگر شما هم می خواهید هنگام صحبت کردن، سر دیگران به طرفتان برگردد و تا پایان بحث توجه شان معطوف به شما باشد، برای صاف و بی خش کردن صدا، توصیه های تاریخ گذشته را کنار بگذارید و سراغ آب جوش یا شیر داغ نروید. نوشیدنی های داغ یا بیش از اندازه سرد برای حنجره مضر هستند و شاید جالب باشد بدانید که داغی به مراتب برای حنجره بدتر از یخی است! پس از چای خوردن قبل از شروع گفتگوهای مهم تان پرهیز کنید و به جایش یک لیوان شیر ولرم بنوشید.

 

احسان کرمی

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

پریناز پارسی مهر |   1397/09/17 12:16:01   |
0     0
رعایت این نکات شما را خوش صحبت می کند:
1- جانبداری
طرف نظر خودتو را بگیر!
2- موضع یادگیرنده
دانش آموز باشید نه استاد!
3- گشودگی ذهن
مخت را تکان بده
4- به تعلیق درآوردن فرضیات
پیش فرضتو خط بزن!
5- از دل سخن گفتن
هر چه می خواهد دل تنگت بگو!
6- گوش دادن
شنیدن از سودای جان
7- ناظر خویش بودن به خودت نگاه کن
8- احترام کامل
این علامت مخصوص گفت و گوست!
9- جویندگی
سوال کن!
10- عجله نکردن
شتاب سنج داشته باش!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics