تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حسابداری دولتی فصلنامه ای است با رویکرد علمی-پژوهشی که با رسالت توسعه دانش و پژوهش حسابداری در کشور، به انتشار مقاله های پژوهشی در حوزه حسابداری و حسابرسی کلیه دستگاه های اجرایی شامل وزارتخانه ها، موسسات و  شرکت های دولتی، موسسات مالی و بیمه ای، موسسات و نهاد های عمومی غیر دولتی مبادرت می ورزد. مقالات با رویکرد تجربی/ آرشیوی، آزمایشی، بین رشته ای/ انتقادی، پیمایشی و مدل سازی که از ویژگی اصالت و نوآوری برخوردار باشند، در الویت بررسی و انتشار خواهند بود.

 

 

راهنمای نویسندگان

مقاله­ های ارسالی بایستی در محورهای:

    گزارشگری مالی در بخش عمومی؛
    بودجه­ ریزی و ارزیابی عملکرد در بخش عمومی؛
    مدیریت هزینه و فن­آوری اطلاعات در بخش عمومی؛
    استانداردها و قوانین موضوعه در بخش عمومی؛
    ارزیابی و نظارت و کنترل­های مالی در بخش عمومی ­باشد.

مقاله‌های ارسال‌شده پس از داوری تخصصی و در صورت تأیید هیئت تحریریه، به‌چاپ می‌رسد. از کلیه اساتید و پژوهشگران گرامی که مقاله های خود را برای چاپ به این دو فصلنامه ارسال می کنند، تقاضا می شود در تنظیم مقاله به موارد زیر توجه فرمایند:

تنظیمات کلی: محیط نرم‌افزاریWord 2007  به بالا و اندازه‌‌ صفحه A4

 اندازه صفحه 24 * 17 سانتی متر و حاشیه از بالا 3 سانتی متر و از پایین، چپ و راست 2.5 سانتی متر می باشد. خط نوشتاری B Nazanin با اندازه 12 می باشد. خط نوشتاری سرتیترها B Nazanin  بولد با اندازه 12 می باشد. خط نوشتاری جداول B zar  با سایز 8 بولد می باشد. عناوین جداول باید با B Mitra  با سایز 12 بولد نوشته شود. همه جداول باید شماره داشته باشند به ترتیب و همچنین کلیه جداول باید مأخذ داشته باشند.

ساختار مقاله

1. صفحه‌‌‌‌ جلد مقاله: این صفحه باید شامل موارد زیر باشد:

- عنوان کامل مقاله؛

- نام نویسنده یا نویسندگان (نام نویسنده‌ای که عهده‌دار مکاتبات است، با علامت ستاره مشخص شود)؛

- رتبه‌ علمی و نام مؤسسه یا دانشگاه یا محل اشتغال (به صورت فارسی و انگلیسی)؛

- نشانی کامل نویسنده‌ای که عهده‌دار مکاتبات است، شامل: نشانی پستی، شماره تلفن، نمابر؛

- نشانی پست‌ الکترونیک (برای تمام نویسندگان)؛

- در ذکر نام نویسنده‌ها از القاب و عناوین استفاده نشود و فقط رتبه‌ علمی و محل خدمت درج شود.

2. صفحه‌ اول مقاله: عنوان و چکیده‌ مقاله به زبان فارسی

- چکیده در چهار پاراگراف شامل موضوع و هدف مقاله، روش پژوهش، یافته‌های پژوهش، نتیجه­گیری و اصالت و افزوده آن به دانش (در مجموع حداکثر 165 کلمه)؛

- واژه‌های کلیدی (حداکثر پنج واژه)؛

-کد طبقه‌بندی موضوعی: این کدگذاری برای طبقه‌بندی موضوعی در ادبیات اقتصادی طراحی شده است و جزئیات نحوه‌ استفاده از آن در پایگاه اینترنتیhttp://www.aeaweb.org/jel/guide/jel.php  و همچنین فایل PDF آن در سایت مجله قسمت راهنمای نویسندگان قابل دسترسی است؛

3.  متن مقاله: باید در بردارنده بخش‌های زیر باشد:

مقدمه؛ مروری بر پیشینه؛ تدوین فرضیه‌های پژوهش؛ روش پژوهش (شامل: روش پژوهش، ابزار گردآوری اطلاعات، فنون تجزیه و تحلیل و مدل آزمون فرضیه­ها، تعریف متغیرهای مورد مطالعه و تعریف عملیاتی آن‌ها (می­تواند در همان بخش مدل‌های آزمون فرضیه ارائه شود و در این صورت نیازی به تکرار ندارد)، جامعه‌ آماری، حجم نمونه و روش نمونه‌گیری)؛ یافته‌های پژوهش (شامل: ارائه یافته‌ها، مقایسه‌ی آن با یافته‌های پژوهش‌های مذکور در پیشینه و تفسیر انطباق یا ناسازگاری یافته‌ها با پژوهش ها و نظریه‌ها)؛ نتیجه‌گیری (شامل: خلاصه‌ مسأله، ارائه خلاصه نتایج و نتیجه­گیری کلی و ارائه پیشنهادها بر مبنای نتایج (توصیه‌های سیاستی صرفاً در تحقیقات کاربردی ضرورت دارد) و در صورت لزوم پیشنهاد برای پژوهش‌های آتی با توجه به محدودیت‌های پژوهش یا چگونگی توسعه‌ پژوهش حاضر)؛ منابع (برای تنظیم فهرست منابع، از روش ارجاع APA (ای.پی.ای) استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که ابتدا منابع فارسی و پس از آن منابع انگلیسی، به ترتیب حروف الفبا می­آیند.)؛ چکیده انگلیسی (که باید ترجمه‌ مفهوم و روانی از چکیده‌ فارسی باشد).

4. ارجاع‌های درون متنی: به منظور ارجاع‌های درون متنی چه نویسنده داخلی و چه خارجی باشد باید به­صورت فارسی نوشته و از روش APA (ای.پی.ای) استفاده شود؛ به این ترتیب که:

- نام خانوادگی (سال انتشار). چنانچه تعداد نویسندگان بیش از یک نفر بود از ویرگول (،) و چنانچه تعداد منابع مورد استناد بیش از یک عدد بود از نقطه ویرگول (؛) به منظور جداسازی استفاده شود.

- هر منبعی که در متن مقاله به آن اشاره می­شود، باید اطلاعات کامل آن در فهرست منابع درج شود و به غیر از این منابع، منبع دیگری در فهرست منابع پایانی درج نشود.

5. نمودارها و جدول­ها: بهتر است نمودارها و جدول­ها، در داخل متن و پس از جایی که به آنها اشاره شده، درج شوند. بجای جدول از نگاره استفاده شود.

6. فرمول‌ها: به صورت صحیح تایپ شود.

7. پی‌نوشت‌ها: شماره‌گذاری پی‌نوشت‌ها در متن با استفاده از حالت X2به­صورت توان روی کلمات باشد و بدون استفاده از تکنیکFootnote  یاEndNote  در Word درج شود.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

احمد مستغنی پناه |   1397/11/03 20:28:38   |
0     0
حسابداری دولتی عبارت است از یک سیستم اطلاعاتی که اطلاعات مربوط به فعالیت های مالی موسسات دولتی را جمع آوری، تجزیه تحلیل، ثبت، طبقه بندی، خلاصه و گزارش میکند.

تعریف برخی از اصطلاحات حسابداری دولتی
1)بودجه :بودجه برنامه مالی دولت است که برای یک سال مالی تهیه میشود وشامل پیش بینی درآمدها و برآورد هزینه های یک سال دولت و مبنای ثبت حسابداری دولتی است .

2)اعتبار: مبلغی که برای مصرف یا مصارف معین به منظور رسیدن به اهداف و اجرای برنامه ها به تصویب دولت میرسد .

3)تخصیص اعتبار:تجویز استفاده از مبلغ معینی از اعتبار مصوب و تامین اعتبار به معنای واریز وجه جهت اجرای برنامه های دوات از محله تخصیص اعتبار است .

4)خزانه :صندوق و سازمان هماهنگ کننده دخل و خرج دولت در واقع خزانه سازمانی است که وجهی دریافتی دولت درآن تمرکز دارد .

5)درآمد عمومی : عبارت است از درآمدهای وزارت خانه ها/ موسسات دولتی/ مالیات / سود سهام شرکت های دولتی/ درآمد حاصل از انحصارات و مالکیت که در بودجه کشور تحت عنوان درآمد عمومی آورده میشود .

6)درآمد اختصاصی: درآمدهایی که به موجب قانون برای مصرف یا مصارف خاص در بودجه کل کشور تحت عنوان درآمد اختصاصی منظور میگردد و دولت وظیفه دارد حداکثر تا 3سال پس از تصویب این قانون بودجه اختصاصی را حذف نماید.

7)هزینه جاری: یا اعتبارات جاری منظور اعتباری است که برای هزینه جاری دولت همچنین هزینه نگه داشت سطح فعالیت های اقتصادی دولت پیش بینی میشود.

8)هزینه های عمرانی یا اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای : منظور اعتبار مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که براساس مطالعات توجیهی و فنی مشخص توسط دستگاه اجرایی و دولت تعیین میگردد و در زمان مشخص با اعتبار مشخص صورت می گیرد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics