تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش‌های رشد و توسعه اقتصادی در راستای، بهره‌مندی از نتایج پژوهش‌های محققین و دانشمندان کشور در حوزه رشد و توسعه اقتصادی فعالیت می‌کند. این نشریه در سال 1389 و با انعقاد تفاهم‌نامه با (به ترتیب حروف الفبا) دانشگاه علوم اقتصادی، دانشگاه امام صادق (ع)،  دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه پیام نور استان مازندران، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه مازندران از اولین شماره با رتبه علمی پژوهشی منتشر می‌شود.

  دبیرخانه این فصلنامه در حال حاضر در دانشگاه پیام نور استان مرکزی قرار دارد و کلیه فرایندهای دریافت تا چاپ مقالات در این دانشگاه انجام می‌شود.

 

 

 

فصلنامه پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی با هدف ارتقاء سطح دانش علمی و فنی پژوهش گران، سهولت در مبادله علمی بین آنها، معرفی پیشرفت های عمده در زمینه رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و کارشناسان داخلی و خارجی انتشار می یابد.
محورهای پذیرش مقاله

1- مباحث توصیفی و کیفی رشد، توسعه و توسعه اقتصادی

2- مباحث تحلیلی و کمی رشد، توسعه و توسعه اقتصادی

3- نظریه پردازی رشد، توسعه و توسعه اقتصادی از دیدگاه اسلام

4- نظریه پردازی رشد، توسعه و توسعه اقتصادی در ایران

5- سیاست‌ها و راهبردهای رشد، توسعه و توسعه اقتصادی در ایران و کشورهای در‎حال‎توسعه

6- بررسی موردی توسعه محلی، منطقه‌ای و ملی

7- استراتژی‌های رشد، توسعه و توسعه اقتصادی در ایران و کشورهای در‎حال‎توسعه

8- بررسی تطبیقی رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای در‎حال‎توسعه و کشورهای اسلامی

9- بخش‌های اقتصادی (کشاورزی، صنعت، خدمات و...) و رشد و توسعه اقتصادی

10- کاربرد تکنیک‌های نوین اقتصاد ریاضی و اقتصاد سنجی در جهت حل مسائل رشد، توسعه و توسعه اقتصادی

11- جهانی شدن، تجارت بین‏الملل و رشد و توسعه اقتصادی

12- سایر موضوعات مرتبط در حوزه اقتصاد توسعه و توسعه اقتصادی

راهنمای نویسندگان

 

برای ارسال مقاله به نکات زیر توجه فرمائید.

1- در سامانه ثبت نام فرمائید. بلافاصله کلمه و رمز عبور به ایمیل شما ارسال می گردد. ممکن  است این ایمیل در قسمت Spam ایمیل شما قرار بگیرد.

2- با استفاده ار کلمه و رمز عبور وارد سامانه شوید و مقاله خود را ارسال فرمائید.

3- مقالات حتما دارای چکیده فارسی و انگلیسی، کلمات کلیدی و طبقه بندی JELl باشند.  طبقه‌بندی JEL  از  طریق سایت زیر قابل دسترسی است.http://www.aeaweb.org/jel/jel_class_system.php

4- ثبت تلفن همراه کلیه نویسندگان الزامی است. لازم است نویسندگان مسئول به این مهم توجه فرمایند.

5- چاپ و انتشار مقاله در این نشریه رایگان است.

6- دانلود مقاله از این سامانه رایگان است.

 

دستورالعمل تدوین مقاله فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی

   نحوه ارسال مقاله: ارسال مقاله منحصراً از طریق سامانه الکترونیکی فصلنامه به آدرس http://egdr.journals.pnu.ac.ir  امکان پذیر است. لذا تقاضا می‌گردد از ارسال مقاله از طریق ایمیل و سایر روش‌هایی که قبلاً مرسوم بوده است خود‌داری فرمائید.

 

محورهای فصلنامه

 1- مباحث توصیفی و کیفی رشد، توسعه و توسعه اقتصادی

 2- مباحث تحلیلی و کمی رشد، توسعه و توسعه اقتصادی

 3- نظریه پردازی رشد، توسعه و توسعه اقتصادی از دیدگاه اسلام

 4- نظریه پردازی رشد، توسعه و توسعه اقتصادی در ایران

 5- سیاست‌ها و راهبردهای رشد، توسعه و توسعه اقتصادی در ایران و کشورهای در حال توسعه

 6- بررسی موردی توسعه محلی، منطقه‌ای و ملی

 7- استراتژی‌های رشد، توسعه و توسعه اقتصادی در ایران و کشورهای در حال توسعه

 8- بررسی تطبیقی رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و کشورهای اسلامی

 9- بخشهای اقتصادی (کشاورزی، صنعت، خدمات و...) و رشد و توسعه اقتصادی

 10- کاربرد تکنیک‌های نوین اقتصاد ریاضی و اقتصاد سنجی در جهت حل مسائل رشد، توسعه و توسعه اقتصادی

 11- جهانی شدن، تجارت بین‌الملل و رشد و توسعه اقتصادی

12- سایر موضوعات مرتبط در حوزه اقتصاد توسعه و توسعه اقتصادی


شرایط پذیرش مقاله

 
الف – محتوا

 

1- در جهت اهداف و محورهای فصلنامه باشد.

 

2- جنبه علمی ‌و پژوهشی داشته باشد.

 

3- حاصل مطالعات، تجربه‌ها و پژوهش‌های نویسنده یا نویسندگان باشد.

 

4- در هیچ یک از نشریات داخلی و خارجی یا مجموعه مقالات سمینارها و مجامع علمی ‌به چاپ نرسیده یا به طور همزمان برای سایر مجلات ارسال نشده باشد (در ضمن تا سه ماه بعد از ارسال مقاله به این فصلنامه از ارسال آن به مجله دیگر خودداری فرمائید در غیر این صورت ضمن حذف مقاله از پذیرش مقالات بعدی معذوریم).


ب – شکل ظاهری

جهت کم شدن زحمت نویسندگان محترم، رعایت فرمت فصلنامه در هنگام ارسال مقالات ضروری نیست لذا مقاله را با فرمت موجود ارسال فرمایید. بدیهی است پس از تأیید داوران برای چاپ لازم است نویسندگان محترم مقالات را بر اساس فرمت اعلامی دبیرخانه فصلنامه تنظیم بفرمایند).

 

1- مقاله شامل عنوان، معرفی نویسنده یا نویسندگان (آدرس محل کار، تلفن، نمابر و پست الکترونیکی)، چکیده فارسی و انگلیسی، واژه‌های کلیدی (3 تا 7 واژه)، طبقه بندی JEL، مقدمه، پیشینه، روش، چارچوب نظری، یافته‌ها، نتیجه‎گیری، پیوست‌ها و فهرست منابع باشد.

 

2- استفاده از نرم‌افزار Microsoft Word 2003-2007 در اندازه کاغذ A4  (رحلی 7/29 * 21) مطابق نمونه مقاله تدوین ­شود.

 

3- فاصله‌های متن مقالات از چهار طرف صفحه عبارتند از : Bottom: 2.5 cm, Top: 2.5 cm , Left: 2 cm , Right: 2 cm و مقاله دو ستونی با فاصله‌ی مساوی از لبه‌های راست و چپ کاغذ، عرض هر ستون 8 سانتیمتر، فاصله دو ستون 1 سانتیمتر ، فاصله سطرها سینگل (تک فاصله) و با تورفتگی پاراگراف چهار حرف تایپ می‌شود.

 

4- عنوان مقاله فارسی با قلم B Lotus ضخیم 18، نام نویسندگان با قلم B Lotus ضخیم 13 و عنوان مقاله  لاتین با قلم Times New Roman ضخیم 17، نام نویسندگان با قلم Times New Roman نازک 12 باشد.

 

5- تعداد کلمات چکیده حداقل 100 و حد‌اکثر 250 کلمه. عنوان چکیده فارسی با قلم B Lotus  ضخیم 12 و متن چکیده فارسی با قلم B Lotus  نازک 10، عنوان چکیده لاتین با قلم Times New Roman ضخیم 12 و متن چکیده لاتین  با قلم Times New Roman  نازک 10 باشد.

 

6- متن فارسی مقاله با قلم B Lotus نازک 12، برای متن‌های لاتین با قلم Times New Roman نازک 11. تیترهای داخلی مقاله با قلم B Lotus ضخیم 14، تیترهای فرعی با قلم  B Lotusضخیم12 و فونت متن مقاله با قلم      B Lotus نازک 12 باشد.

 

7- روش ارجاع داخل متون (APA) باشد، یعنی منابع مورد استفاده در متن به این صورت درج شود:

 

نام خانوادگی نویسنده یا نویسندگان، تاریخ انتشار و شماره صفحه (مظفر، 1375: 11). در صورت تکرار بلافاصله همان منبع کلمه همان با شماره جلد و صفحه آورده شود.

 

8- فهرست منابع در آخر مقاله بر حسب حروف الفبایی نام خانوادگی نویسنده، به شکل زیر تنظیم گردد:

 

الف) کتاب: نام خانوادگی و نام نویسنده، سال انتشار، نام کتاب، نام مترجم، محل انتشار، نام ناشر، شماره چاپ، تاریخ انتشار، شماره جلد.

 

ب) مقاله: نام خانوادگی و نام نویسنده، سال انتشار، عنوان مقاله، نام نشریه، محل انتشار، شماره مجله و شماره صفحات.

 

ج) مجموعه مقالات: نام خانوادگی و نام نویسنده، سال انتشار، عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی گردآورنده، عنوان مجموعه مقالات، سال، شماره صفحات.

 

د) پی‌نوشت‌های توضیحی در پایان همان صفحه آورده شود.

 

9- کلیه مقالاتی که در آنها از روش‌های کمی ‌و تجربی استفاده شده، لازم است داده‌ها، پرسشنامه یا خروجی کامپیوتری را به ضمیمه مقاله ارسال نمایند.


جهت ارسال مقاله از نرم افزار Microsoft Word 2003-2007 استفاده شود و مقاله در اندازه کاغذ A4  تدوین ­شود.

 

 مقاله های ارسالی در دو فایل جداگانه شامل: شناسه مقاله و مقاله اصلی تنظیم شود.

1- شناسه مقاله:

-         عنوان کامل مقاله به فارسی و انگلیسی

-        نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان به ترتیب میزان سهم و مرتبه علمی، محل اشتغال یا تحصیل نویسنده/ نویسندگان (فارسی و انگلیسی)

 -        نشانی کامل نویسنده / نویسندگان  (شامل نشانی پستی- شماره تلفن ثابت، همراه، دورنگار و نشانی الکترونیکی)

-        مشخص نمودن نام مؤسسه تأمین کننده مخارج مالی (در صورت وجود)

-         سپاسگزاری: در این بخش که حداکثر در چهار سطر تنظیم می­شود، از اشخاص حقیقی و حقوقی که در راهنمایی یا انجام تحقیق مساعدت نموده‌اند یا در تأمین بودجه، امکانات و لوازم تحقیق نقش مؤثری داشته‌اند، سپاسگزاری گردد.


2- مقاله ارسالی بایستی دارای بخش های زیر باشد.

    صفحه اول:

 -    عنوان کامل مقاله به فارسی و لاتین:

-      چکیده فارسی: شامل شرح مختصر و جامعی از محتوای مقاله با تأکید بر طرح مسئله، هدف‌ها، روش‌ها و نتیجه‌گیری است. چکیده در یک پاراگراف و حداکثر در 200 کلمه تنظیم شود. این بخش از مقاله در عین اختصار باید گویای روش کار و برجسته‌ترین نتایج تحقیق بدون استفاده از کلمات اختصاری تعریف نشده، جدول، شکل و منابع باشد.

-         کلید واژگان فارسی: (3 تا 7 واژه) واژه‌های کلیدی به نحوی تعیین گردند که بتوان از آنها جهت تهیه فهرست موضوعی (Index) استفاده نمود.

-     مقالات دارای طبقه بندی JEL (سه مورد) باشند, مقالات فاقد این مشخصه  (قابل درسترسی از طریق: http://www.aeaweb.org/jel/jel_class_system.php ) مرجوع می گردد.

-      چکیده انگلیسی و کلید واژگان انگلیسی: (برگردان کامل عنوان، متن و واژگان کلیدی چکیده فارسی)

 

    سایر صفحه‌ها:    

-   مقدمه: باید با طرح مسئله و مرور پژوهش‌­های انجام شده، هدف پژوهش را توجیه کند و به خصوص نوآوری در تحقیق را بطور واضح بیان نماید.

-   مواد و روش‌­ها (روش شناسی): توضیح روش‌­های شناسایی و ارزیابی، مواد و وسایل به کار رفته، شیوه اجرای پژوهش و طرح آماری باید کاملاً گویا بوده و در آن مشخصات محل، زمان و نحوه اجرای آزمایش همراه با روش جمع آوری داده ها و پردازش و تحلیل آماری آنها ارائه شوند. حتی المقدور از شرح جزئیات پرهیز و فقط به ارایه اصول با ذکر مأخذ اکتفا شود. روش های ابداعی یا موارد خاصی که برای اولین بار بکار گرفته شده است به­طور کامل شرح داده شوند.

-   اطلاعات و داده‌­ها: برای ارائه منطقی و اصولی نتایج کمی و کیفی به دست آمده (در صورت نیاز با استفاده از جدول و نمودار و طبقه بندی نتایج). هر جدول از شماره، عنوان، سرستون‌ها و متن جدول تشکیل می‌شود. هر جدول با یک خط افقی از شماره و عنوان جدول جدا می‌شود. سر ستون جدول هم با یک خط افقی از متن جدول جدا و در زیر متن جدول نیز یک خط افقی ترسیم گردد. در داخل متن جداول از درج خطوط عمودی و افقی خودداری شود. کلیه اعداد جدول(ها) و نمودارها به انگلیسی و از چپ به راست تنظیم شوند. عنوان هر جدول‎ در بالای آن درج شود. برای درج عنوان، پس از کلمه "جدول" و شماره آن، خط تیره و سپس عنوان ذکر گردد. از ارسال جداول و نمودارها به صورت تصویر خودداری گردد.

-           در متن مقاله به شماره­‌ی عکس‌ها، جدول‌ها و نمودارها (در صورت وجود) با دقت اشاره شود و محل آنها مشخص گردد.

-          عکس‎ها باید به وضوح و کیفیت بالا تهیه و به صورت جداگانه، ‌با فرمت JPG  یاDPI 300  در انتهای مقاله آورده شوند.

-         شماره جدول (ها)، شکل (ها)، تصویر (ها) و نمودار (ها) به ترتیب ارائه نتایج آنها در مقاله تعیین و محل قرار‌گیری شماره آنها پس از ارائه نتایج ذیربط در متن مقاله می‌باشد.

-   بحث و نتیجه‌­گیری: برای تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده با توجه به هدف پژوهش و یافته‌­های سایر پژوهش­ ها.

      نتایج و بحث باید توام و به صورت نوشتار، جدول، شکل و نمودار ارائه گردد. نتایج مقاله با استناد به منابع علمی مستند و مرتبط با موضوع مقاله، مورد بحث و تحلیل قرار گرفته و نتایج جدید علمی و نوآوری در تحقیق به دقت و با دلایل روشن ارائه گردند. نتایج عددی یک موضوع، تنها به یک صورت (شکل یا جدول) ارائه شوند.

-  منابع: ارجاع مأخذ در متن مقاله به روش APA باشد و در قسمت مراجع مشخصات کامل منبع به ترتیب حروف الفبا آورده شود. فقط منابع استفاده شده در متن، در فهرست منابع ارائه شوند. وقتی از چند اثر مختلف یک نویسنده استفاده می‌شود، شماره‌گذاری این مقاله‌ها به ترتیب سال انتشار آنها (از قدیم به جدید) انجام گیرد. نام مخفف مجلات باید بر اساس نام استاندارد آنها از لیست ISSN در فهرست منابع درج شود.  

نحوه ارجاع در داخل متن

    روش ارجاع داخل متون(APA)باشد.
    برای منابعی که یک یا چند نویسنده دارد: (نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان، سال: صفحه)
    برای منابعی که از نوشته­‌ی دیگران نقل قول شده است: (نقل از ....، سال، صفحه)
     برای منابع اینترنتی (نام خانوادگی نویسنده یا نام فایل html، تاریخ یا تاریخ دسترسی به صورت روز، ماه، سال)


نحوه ارجاع در قسمت منابع در پایان مقاله

کتاب: نام خانوادگی، نام نویسنده/ نویسندگان. (سال انتشار)،" عنوان کتاب". محل نشر: ناشر. نوبت ویرایش یا چاپ.

    کتابی که به جای مؤلف با عنوان سازمان­ها یا نهادها منتشر شده است: نام سازمان­ یا نهاد. (سال انتشار). عنوان کتاب. محل نشر: مؤلف. نوبت ویرایش یا چاپ.
        فصلی از یک کتاب یا مقاله‌ه­ای از یک مجموعه مقاله که به‌­وسیله افراد مختلف نوشته شده اما مؤسسه یا افراد معینی آن را گردآوری و به چاپ رسانده‌­اند: نام نویسنده/ نویسندگان. (سال انتشار). عنوان مقاله. در نام گردآورنده ( گردآورنده)، نام مجموعه مقالات، (شماره صفحه­‌هایی که فصل کتاب یا مقاله در آن درج شده). محل نشر: ناشر.
        · کتابی که مؤلف خاصی ندارد: عنوان کتاب. (سال انتشار). محل نشر: ناشر. نوبت ویرایش یا چاپ.
        · کتاب ترجمه شده: نام خانوادگی، نام نویسنده/ نویسندگان. (سال ترجمه). عنوان کتاب به فارسی. نام و نام خانوادگی مترجم/ مترجمان. محل نشر: ناشر.
        · پایان­نامه: نام خانوادگی، نام نگارنده پایان­نامه. (سال). عنوانپایان­نامه. ذکر پایان نامه بودن منبع. دانشگاه.
            مقاله: نام خانوادگی، نام نویسنده/ نویسندگان (سال ) عنوان مقاله، نام نشریه. صاحب امتیاز، سال ، دوره یا شماره، شماره صفحه­‌هایی که مقاله در آن درج شده.
            مقاله­‌های چاپ شده در روزنامه‌­ها: نام خانوادگی، نام نویسنده (سال، روز ماه) عنوان مقاله؛ نام روزنامه، شماره صفحه.
            مقاله ترجمه شده: نام خانوادگی، نام نویسنده (سال ) عنوان مقاله، ( نام و نام خانوادگی مترجم با ذکر عنوان مترجم) نام نشریه‌ه­ای که مقاله ترجمه شده در آن درج شده. صاحب امتیاز، سال ، دوره یا شماره، شماره صفحه­‌ها.
- مسئولیت هر مقاله از نظر علمی، ترتیب اسامی و پیگیری به عهده نویسنده مسئول آن خواهد بود. نویسنده مسئول باید تعهدنامه ارسال مقاله را از سایت دانلود و پس از تکمیل، در هنگام ثبت نام ارسال نماید.

- تعداد و ردیف نویسندگان مقاله به همان صورتی که در تعهدنامه ارائه شده به دفتر فصلنامه مشخص شده، مورد قبول است و تقاضای حذف یا تغییر در ترتیب اسامی نویسندگان فقط قبل از داوری نهایی و با درخواست کتبی تمامی نویسندگان و اعلام علت امر قابل بررسی است.

- مقالات توسط هیئت تحریریه و با همکاری هیئت داوران ارزیابی شده و در صورت تصویب، طبق ضوابط فصلنامه در نوبت چاپ قرار خواهند گرفت. هیئت تحریریه و داوران فصلنامه در رد یا قبول، اصلاح مقالات و بررسی هر گونه درخواست نویسنده(گان)، دارای اختیار کامل می‌باشند.

- گواهی پذیرش مقاله پس از اتمام مراحل داوری و ویراستاری و تصویب نهایی هیئت تحریریه توسط مدیر مسئول فصلنامه صادر و به اطلاع نویسنده مسئول خواهد رسید.

برای دریافت تعهدنامه روی دانلود کلیک کنید.

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics