تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از مخارج خود بکاهید و بر درآمد خود بیفزایید. این فرمول ساده چند نتیجه دارد. نخست اینکه صرفه‌جویی اثر مهمی روی موقعیت مالی شما دارد. صرفه‌جویی بخش مهمی از مدیریت امور مالی شخصی است. زمانی که از مخارج خود بکاهید، جریان درآمدی شما افزایش می‌یابد.

 

اگر با حقوق ماهیانه ۲ میلیون تومان در هرماه زنگی می‌کنید، کاهش ۲۰۰ هزارتومانی مخارج می‌تواند دست شما را برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بسیار باز کند.


مزیت بزرگ کاهش مخارج این است که می‌توانید بلافاصله و از همین امروز آن‌ها را به کار ببندید. بسیاری از افراد پس از دوره‌ای و با ردیابی مخارج خود و انضباط بخشیدن به هزینه‌ها، توانسته‌اند مخارج خود را نصف کنند. البته شاید شما نتوانید از همین امروز این کار را بکنید ولی کشف نقاط پرخرج زندگی و کاهش آن‌ها می‌تواند به‌سرعت روی فرمول ثروت اثر خود را بگذارد.


اما عیب صرفه‌جویی محدودیت آن است. از سویی نمی‌توان تا سرحد مرگ پس‌انداز کرد و از خوردن و مسکن و پوشاک زد که در این حالت زندگی بسیار دردآور است. از سوی دیگر هم اگر درآمد ماهیانه شما دو میلیون تومان است، در بهترین حالت می‌توانید دو میلیون تومان صرفه‌جویی کنید.
هرچند که شما با هر میزان درآمدی باید هزینه‌های ماهیانه را کمتر از درآمد نگه‌دارید و تنها آن چیزهایی را بخرید که برای شما با ارزش هستند اما قسمت دوم فرمول را هم باید در نظر بگیرید.


منبع
 یک ریال

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

سادات حسینی |   1395/01/14 04:34:30   |
2     0
آیه 141 سوره انعام به مسئله اعتدال در مصرف اشاره دارد که همان معنای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف در اقتصاد امروز جهان است. خداوند در این آیه اعتدال در مصرف و دوری از اسراف و تبذیر را اصلی مهم در هزینه کرد اموال اقتصادی برشمرده و در آیه 31 سوره اعراف و نیز 26 سوره اسراء و همچنین 67 سوره فرقان برآن تأکید می ورزد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 11:54:02   |
2     0
برای کاهش هزینه ها، شیوه مصرف مواد غذایی در خانواده باید اصلاح شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نوشین دینیاریان |   1395/04/03 23:02:02   |
0     0
رامسی می گوید: "بودجه ای را برای یک ماه خود تعیین کنید. سپس این مبلغ را در یک پاکت بگذارید. وقتی پاکت خالی شد، باید خرج کردن را متوقف کنید."
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دشتی رحمت آبادی |   1397/11/09 13:46:58   |
0     0
سلام
قناعت هم در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته .از پیامبر اسلام است که:بهترین امت من، اشخاص قانع اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics