تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

زمانی که ما هدف مبهمی مثل «ذخیره پول بیشتر» یا هدف دست‌ نیافتنی مانند «تسویه تمام بدهی‌ها» را برای خود تعیین می‌کنیم، در واقع مسیر شکست خود را ترسیم کرده‌ایم. به جای این کار، باید اهداف خود را به صورت دقیق ترسیم و آن‌ها را کمی کنید.

 

 

 

 به این معنی که اهدافی قابل اندازه‌گیری، قابل اجرا، واقع‌بینانه و زمان‌مند برای خود تعیین کنید.

 

1- بیشتر پس‌انداز کنید.
اگر می‌خواهید سال آینده پول بیشتری کنار بگذارید راه‌حل واقعی آن است که پس‌انداز کنید. برای این کار می‌توانید از شیوه‌های مختلفی استفاده کنید و با استفاده از الگوهای انگیزشی برای خود تعهد ایجاد نمایید.


۲- بدهی‌های خود را پرداخت کنید.
پیش از هر چیز، مانع ایجادِ بدهی‌های جدید برای خود شوید. با استفاده از ابزارهای هوشمند، میزان خرج کردن خود را بررسی نمایید و با بودجه‌بندی واقع‌بینانه، در حد توانایی مالی خود زندگی کنید. به‌علاوه حتماً بخشی از پول خود را برای مواقع اضطراری در نظر بگیرید تا نیاز به وام گرفتن در چنین شرایطی نداشته باشید.


به‌علاوه فرایند بازگرداندن بدهی‌های خود را (اعم از بانکی و غیره) نه به‌صورت نامنظم و تصادفی بلکه در قالب برنامه‌ای منظم مدیریت کنید. ابتدا بدهی‌های با میزان سود بیشتر را بازگردانید. این کار به ذخیره پول بیشتری در بلندمدت می‌انجامد.


۳- کمتر خرج کنید.
برای خرج کردن خود آستانه‌ای معین کنید. مثلاً اگر آستانه هزینه روزانه خود را ۱۰۰٫۰۰۰ تومان در نظر گرفتید و خواستید در یک روز بیش از این مقدار هزینه کنید، فاصله‌ای چندروزه ایجاد کنید تا آستانه موردنظر شما تأمین شود. در مورد هزینه‌های عمده زندگی نیز می‌توانید آستانه‌هایی بزرگ‌تر و با مدت‌زمانی طولانی‌تر در نظر بگیرید این کار به مدیریت هزینه‌های شما کمک زیادی خواهد کرد.


۴- درآمد خود را بیشتر کنید.
بیشتر مردم زمانی که از برنامه مالی سخن به میان می‌آید، تنها به فرآیندهای ریاضی، محدود کردن هزینه و موارد مشابه فکر می‌کنند و اغلب از یاد می‌برند که برای پیشرفت مالی باید درآمد نیز افزایش یابد. ازاین ‌رو برنامه مالی شما در سال جدید، در کنار کنترل هزینه‌ها و پس‌انداز بیشتر باید افزایش درآمد را نیز شامل شود.


برای افزایش درآمد می‌توانید از شیوه‌های گوناگونی استفاده نمایید. مثلاً برای گفتگو با رئیس خود و تقاضای افزایش دریافتی ماهانه برنامه‌ریزی کنید. اگر اطمینان ندارید که موقعیت‌های بهتری برای شما وجود داشته باشد، میزان کار کردن خود را بیشتر کنید. مثلاً اگر معلم هستید کلاس‌های خصوصی برگزار کنید، اگر شغل شما طراحی است،‌ به‌صورت آزاد نیز پروژه‌هایی را بپذیرد. فروش برخی از اقلامِ بی‌استفاده نیز می‌تواند ذخیره پس‌انداز شما را تقویت کند. به‌علاوه برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و دیگر زمینه‌های مرتبط نیز برنامه‌هایی داشته باشید.


منبع
هوش مالی-رابرت کیوساکی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

سادات حسینی |   1395/01/14 04:48:00   |
2     0
زمانی که ما هدف مبهمی مثل «ذخیره پول بیشتر» یا هدف دست‌نیافتنی مانند «تسویه تمام بدهی‌ها»را برای خود تعیین می‌کنیم، در واقع مسیر شکست خود را ترسیم کرده‌ایم. به جای این کار، باید اهداف خود را به صورت دقیق ترسیم و آن‌ها را کمی کنید. به این معنی که اهدافی قابل اندازه‌گیری، قابل اجرا، واقع‌بینانه و زمان‌مند برای خود تعیین کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 11:55:58   |
2     0
برای اهدافی که بایستی در طول 5 سال محقق شوند، باید پول خود را در محلی امن (مانند بانک یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری) پس‌انداز کنید تا از ارزش آن کاسته نشود و سودی نیز به آن تعلق گیرد. اگر پول خود را در سهام سرمایه‌گذاری کنید، ممکن است زیان‌ها در طول زمان تعیین ‌شده جبران نشوند و به دلیل قدرت نقدشوندگی کمتر، پول شما در لحظه نیاز آماده نباشد. به همین دلیل سود بالای احتمالی در بازارهایی چون سهام، در نهایت برای شما ارزش پایین‌تری خواهد داشت….
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نوشین دینیاریان |   1395/04/03 22:59:10   |
0     0
یکی از تکنیک‌های بسیار مهم برای موفقیت مالی این است که همیشه باید بخشی از سرمایه‌تان را درگیر یک کار کنید نه همه آن را. برای مثال بین ۵۰ تا ۶۰ درصد سرمایه‌تان را در بخش مورد علاقه‌تان سرمایه‌گذاری و بقیه را پس‌انداز کنید تا اگر خدای ناکرده دچار شکست مالی شدید همه سرمایه‌تان را از دست ندهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا میرجلیلی |   1396/04/06 17:51:33   |
0     0
7 راه رسیدن به اهداف مالی
اهداف زیادی نداشته باشید:
ممکن است شما بخواهید زندگی خود را بررسی کرده و تغییرات عمده ای در آن ایجاد کنید. شما میخواهید به وزن متناسب برسید، شغل جدید پیدا کنید، رابطه های خود را بهبود ببخشید و یا به خانه و زندگی خود نظم و ترتیب ببخشید.

همه اینها اهداف قابل تقدیر و بزرگی هستند، اما واقعیت این است که نمی توانید همزمان به همه آنها برسید، به جای اینکه در یک زمان روی همه این اهداف تمرکز کنید بهتر است یک یا دو هدف مهم تر را برگزیده و راه های رسیدن به آنها را نیز مشخص کنید.

مسوول و پاسخگو بودن:
پاسخگویی و مسوولیت یکی از قدرتمند ترین انگیزه های حرکت است. اگر فقط خودتان از اهداف خود خبر دارید ممکن است در زمان هایی آن اهداف را به سخره گرفته و آنها را انجام ندهید، اما اگر فرد دیگری را نیز در جریان برنامه های خود بگذارید، راه فراری ندارید و باید به سمت اهدافتان در حرکت باشید.

ممکن است بخواهید فقط یک نفر را در جریان اهداف خود بگذارید و شاید ممکن است این یک نفر نیز مانند شما سهل انگاری کند، یا اینکه بخواهید اهدافتان را با گروهی از دوستانتان تقسیم کنید. حتما میدانید که میگویند یکی از بهترین راه های رسیدن به اهداف، بیان آن روی شبکه های اجتماعی است، بهتر است زمان معینی نیز برای رسیدن به هدف مشخص کنید.

پیگیر بودن:
ضبط کردن پروسه پیشرفتتان دو مزیت دارد: در هر لحظه از زمان میتوانید بفهمید که چقدر به هدفتان نزدیک شده اید و این موضوع میتواند شما را تشویق کرده و ذهنتان را برای ادامه دادن آماده تر کند.

راه های بسیاری برای ضبط مراحل پیشرفتتان وجود دارد. ممکن است از برنامه های ثبت وقایع روزانه استفاده کنید، یا نوشتن در تقویم را انتخاب کنید، و یا نوشتن خاطرات روزانه ممکن است برای شما راه مناسب تری باشد، بهتر است بهترین راه ممکن را برای خودتان انتخاب کنید.

تبدیل کردن اهداف به عادات روزانه:
اکثر کارهای روزانه ای که ما انجام میدهیم جز عادات ما شده اند، مانند بیدار شدن در یک ساعت معین، کارهای روزمره، خوردن صبحانه و حتی خوردن یک فنجان قهوه در ساعت مشخصی از روز.

وقتی شما میخواهید یک عادت جدید در زندگی تان ایجاد کنید باید آن را به یکی از عادت های فعلی تان پیوند بزنید. مثلا اگر میخواهید قبل از رفتن به سر کار، ورزش کنید بهتر است آن را قبل از خوردن صبحانه انجام دهید تا فراموشش نکنید.

به فواید کار توجه کنید:
ممکن است شما با انگیزه بالا به سوی اهدافتان در حرکت باشید اما بعد از مدتی دریابید که هیچ نتیجه ای نگرفته اید و یا پاداشی به شما تعلق نگرفته.

همیشه سعی کنید به فواید حاصل از کار توجه داشته باشید و به این فکر کنید که چرا این هدف را در زندگیتان برگزیده اید. با یادآوری همیشگی فواید حاصله هیچ وقت انگیزه خود را از دست نمیدهید، مثلا اگر در رژیم غذایی هستید بهتر است به خودتان یادآوری کنید که بعد از به نتیجه رسیدن، شما به وزن ایده آل خود رسیده و سالم تر می شوید و اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز می یابید.

از پیشرفت خود لذت ببرید:
تا جایی که میتوانید راهی را پیدا کنید که از پیشرفت خود خوشحال شوید. نه تنها این پیشرفت اعتماد به نفس بیشتری به شما میدهد بلکه باید انگیزه شما را نیز بالا نگه دارد.

اگر هدف شما تمرین های مداوم ورزشی است بهتر است تمرکز خود را روی ورزش های مفرحی بگذارید که از آنها لذت می برید. انتخاب شما میتواند پیاده روی، شنا، پینگ پونگ و یا دیگر ورزش های مورد علاقه تان باشد، لازم نیست هر روز خود را در باشگاه به فعالیت بپردازید، بهتر است یک برنامه منظم ریخته و طبق آن رفتار کنید.

طرز فکر خود را "همه یا هیچ" قرار ندهید:
یکی از دلایلی که ما از اهداف خود دست میکشیم فکر کردن به "همه یا هیچ" است. مثلا اگر در رژیم غذایی باشید و یک روز رژیم خود را با یک پاکت چیپس بشکنید سعی میکنید بقیه هفته یا روز را نیز به این کار ادامه دهید! اما آیا بهتر نیست که اشتباه خود را جبران کرده و در بقیه ساعات روز رژیم خود را حفظ کنید؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا میرجلیلی |   1396/04/06 17:54:56   |
0     0
دیل کارنگی می گوید: "کسی به بعیدترین نقطه می رسد که می خواهد کاری را انجام دهد و جرأت انجامش را دارد. قایق اطمینان از ساحل دور نمی شود".

آیا جرأت انجام کارهای غیرممکن را دارید؟ هیچ وقت نباید در زندگیتان زمانی باشد که شما سعی بر انجام غیرممکن نداشته باشید. غیرممکن ها هستند که شما را پرورش می دهند و به شما آن چیزی را نشان می دهند که باید به آن تبدیل شوید.

شروع کنید و جرأت داشته باشید. از دایره آسایش و راحتی خود دورتر بروید و خودتان را رشد دهید. میزان کاری که انجام می دهید را افزایش دهید، انتظاراتتان را بیشتر کنید و قوه تصور و خیالتان را تقویت کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دشتی رحمت آبادی |   1397/11/12 08:26:12   |
0     0
امام علی (ع)
هر گاه از کاری ترسیدی ، خود را به کام آن بینداز ، زیرا ترس شدید از آن کار ، دشوارتر و زیان بار تر از اقدام به آن کار است.
نتیجه گیری :ریسک کنید تا موفق یاشید با ترسیدن پیشرفتی حاصل نمی شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics