تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اینکه به یک نفر برچسب خسیس زده می شود به این علت است که تمام اعضای خانواده در آن برنامه اقتصادی نقش ندارند. خانواده مثل یک کشور کوچک است که برنامه ریزی و بودجه بندی باید از طرف سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه انجام شود و همه به یک توافق برسند.

 

تصمیم داریم تفاوت افراد ثروتمند و افراد متوسط جامعه در امر بودجه بندی را بررسی کنیم. ما در حالت کلی ۲ نوع بودجه بندی داریم:


    کسری بودجه
 کسری بودجه حالتی‌است که هزینه‌های شما بیش از درآمدهایتان باشد. کسری بودجه علاوه بر اینکه از افزایش ثروت جلوگیری می‌کند، کاهش ثروت را هم تشدید می‌کند. متأسفانه بسیاری از مردم در کسری بودجه به سر می‌برند، دلیل آن‌هم خیلی ساده است. پول خرج کردن خیلی راحت‌تر از کسب درآمد است!
افراد متوسط جامعه زمانی که با کسری بودجه مواجه می‌شوند، به سمت کاهش هزینه‌ها می‌روند. کاهش هزینه‌ها در خانوارهای ایرانی هم معمولاً از زدن تفریح و موارد مشابه شروع می‌گردد، لذا فرد برای مواجهه با کسری بودجه از لذت‌های زندگی خود کم می‌کند؛ اما افراد ثروتمند چه می‌کنند؟ آن‌ها مازاد بودجه را به‌اجبار ایجاد می‌کنند! تعجب کردید؟! بله، ثروتمندان به اجبار مازاد بودجه را ایجاد می‌کنند و این تفاوت اساسی آن‌ها با دیگر افراد است. در ادامه متوجه روش کار آن‌ها می‌شوید.


مازاد بودجه
مازاد بودجه عبارت است از نوعی بیشتر بودن درآمد از هزینه‌های شخص. اگر به تعریف دقت کنید، می‌بینید که ‌مازاد بودجه ضرورتاً با کم کردن هزینه‌ها همراه نیست! بلکه تأکید بر افزایش درآمد است. البته کاهش هزینه‌های بی‌مورد، خیلی به مازاد بودجه کمک می‌کند؛ اما در مازاد بودجه، تأکید خیلی زیاد بر افزایش درآمدها است. هدف از مازاد بودجه این است که در انتهای ماه پولی ذخیره شود تا بتوان با آن مبلغ سرمایه‌گذاری کرد و درنهایت به سمت افزایش ثروت و استقلال مالی حرکت کرد.


حال برمی‌گردیم به ثروتمندان! همان‌طور که در بالا گفته شد، ثروتمندان مازاد بودجه را در ابتدای ماه می‌سازند. آن‌ها قبل از اینکه درآمد خود را به هزینه‌های خود تخصیص دهند، درصدی از درآمد را در حسابی جداگانه به‌عنوان اندوخته آن ماه واریز می‌کنند و سپس شروع به بودجه بندی هزینه‌ها می‌کنند،
می‌توان گفت افراد متوسط جامعه اعتقاد دارند، پول درآوردن سخت‌ترین کار است، لذا تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه انجام می‌دهند تا مجبور به افزایش درآمد نشوند اما افرادی که دیدگاه ثروتمندان را نسبت به پول دارند، قبل از اینکه به کاهش هزینه‌ها فکر کنند، بیشتر تمرکز خود را به افزایش درآمد و سرمایه‌گذاری با پول ذخیره‌شده صرف می‌کنند. افراد ثروتمند جامعه اعتقاد دارند، نگه‌داشتن سطح آسایش مطلوب من و افزایش ثروت مهم‌ترین کار است، لذا می‌توانم با تلاش و فکر بیش‌تر و افزایش درآمد آن‌ها را ایجاد کنم.


راه‌های کسب درآمد بسیاری در کشور وجود دارد که تنها نیاز به تلاش و فکر بیشتر است، اما متأسفانه افراد به داشتن سطح زندگی خیلی پایین و همچنین به درآمد خیلی پایین قناعت می‌کنند و به افراد تحت تکفل خود فشار زیادی وارد می‌کنند.


منبع

برترین ها

اتکا

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

مهدی |   1395/04/03 23:52:03   |
0     0
چون مفهوم بودجه از آغاز پیدایشش تاکنون تغییر و تحول بسیار یافته است از این رو تعریف جامعی که در برگیرنده تمام مفاهیم آن در دوره های گذشته و زمان حال باشد کار دشواری است. دیدگاهها، نظریه ها و تعاریف زمانمند و مکانمنداند و به همین خاطر در زمان ها و مکان های متفاوت تعاریف متفاوتی ارائه شده است. اگر نظام بودجه ریزی کشور را به ساختمانی تشبیه نماییم، اصول بودجه فونداسیون و اسکلت آن محسوب می شود و هر چه بر مبنای اصول علمی و منطق اقتصادی استوارتر باشد قطعاً نتایج مطلوب تری به دنبال خواهد داشت. اصول بودجه در ایران نشأت گرفته از قانون اساسی، قانون محاسبات عمومی، قانون برنامه و بودجه و دیدگاههای صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/03/19 00:07:52   |
0     0
الان اوضاع جوری شده که اگه به وضع اقتصادی و درآمدی کاری نداشته باشیم و کمترفکر کنیم به خودمون رحم کردیم و 4 سال بیشتر عمر میکنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics