تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دغدغه‌های اقتصادی و مالی از دیر باز ذهن بشر را به خود مشغول داشته است به گونه ای که انسان در هر شرایطی اعم از فقیر یا غنی بودن تمایل به داشتن مال و ثروت بیشتر دارد، البته گاه این میل خود را به شکل یک رذیله زشت

اخلاقی مانند حرص و طمع نشان می‌دهد، که باید جلویش را گرفت و در غیر این‌صورت با داشتن تمام دنیا هرگز رنگ آرامش را نخواهیم دید؛ اما از آنجا که همه ما برای پیشرفت زندگی مادیمان تلاش می‌کنیم و هر کدام دوست داریم که یک زندگی راحت و توأم با آرامش برای خود و خانوده خودمان فراهم کنیم و به عبارتی دیگر دوست داریم رزق و روزی ما زیاد شود و در این مسیر رضایتمندی پروردگارمان و سپاسگزاری به درگاه بی نیاز او تمایل داریم.


پس بنابراین می‌توانیم از درگاه خداوند متعال با ذکرها، دعاها و نمازهایی طلب روزی کنیم و از این راه بکوشیم ریشه های توکل و قطع امید از غیر خدا را در وجود خویش تقویت کنیم.


که از جمله آنها توصیه هایی از طرف امامان معصوم مبنی بر خواندن برخی از سوره ها به ما رسیده است که در اینجا قصد داریم به معرفی سوره هایی که موجب افزایش رزق و روزی می‌شود، بپردازیم.


یکی از سوره هایی که در روایات برای افزایش رزق و روزی بیان و به خواندن آن توصیه شده است، سوره مبارکه لیل می‌باشد که پیامبر خدا صلی الله علی و آله در مورد آن این‌گونه می‌فرماید:

"هر کس سوره لیل را بخواند خداوند آن قدر به او عطا می‌کند تا راضی شود و او را به سختی نیندازد و برایش آسان می‌گیرد.(مصباح الکفعمی‌، عاملی کفعمی‌، ص 444)"

امام صادق‌(علیه السلام) می‌فرماید:

"کسی که هر شب سوره واقعه را بخواند... در دنیا سختی‌، فقر، نیازمندی و آفتی از آفت دنیا را نمی‌بیند و از دوستان حضرت علی‌(علیه السلام) می‌شود..."

(وسائل الشیعه‌، شیخ حر عاملی‌، ج 6، ص 112)

یکی دیگر از سوره هایی که در روایات به آن توصیه شده و آثاری مانند اصلاح زندگی و افزایش رزق و روزی برای آن بیان شده است سوره ذاریات است که امام صادق‌(علیه السلام) در مورد این سوره می‌فرماید:
"هر کس سوره ذاریات را روز یا شب بخواند، خداوند وضع زندگی او را اصلاح می‌کند و روزی فراوانی برایش می‌دهد..."(اعلام الدین‌ ، ص 377)

 

منبع

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

افسانه زارعی |   1395/01/14 17:54:24   |
1     0
تلاش و توکل باعث به دست اوردن همه چیز می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی رضایی |   1395/04/05 04:21:24   |
0     0
گرچه خداوند در نظام حکیمانه آفرینش، ارزاق مردم را تضمین کرده است. ولی مبادا اندیشه ضمانت خداوند رازق، مغرورتان سازد و شما را از انجام فریضه کار و کوشش باز دارد. "امام حسن عسکری (ع) "
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics