تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برای دوستان  در رشته مدیریت که حجم نمونه  تحقیقتون پایینه بهتره که ازاین نرم افزار در ارائه فصل ۴ خود استفاده نمایید چون این نرم افزار به حجم نمونه کم حساسیت نشون میده حتی با نمونه 50 تا 80 نفری جواب میدهد

 

و مورد دیگری که میتونیم در نرم افزار pls اون رو شاخص قلمداد کنیم این است که تحلیل عاملی مرتبه دوم به بالا فقط از طریق این نرم افزار میسر است و امکان انجام تحلیل عاملی مرتبه دوم به بالا از طریق نرم افزار هایی مثل Amos،lisrelمقدور نیست و فقط از طریق نرم افزار plsامکان پذیر است .

 

شما میتونید با استفاده از نرم افزار pls مدل مفهومی تحقیقتون رو در حالت های مختلف اندازه گیری ،ساختاری و کلی نشون بدید .

 

ما معمولا مدل رو در حالت های بار عاملی و معنا داری در نظر میگیریم  . در حالت معنا داری ارتباط یا عدم ارتباط متغیر ها ی مستقل و وابسته با هم بررسی میشوند

 

اگر ارتباط بین دو متغیر بالاتر از قدر مطلق ۱/۹۶باشه این بدین معنیست که بین دو متغیر ارتباط معنا داری وجود داره و در حالت مدل با بار های عاملی نیز میزان تاثیری که متغیر های مستقل رو وابسته میگذارند مورد تحلیل قرار می گیره . مقدارR2 که روی متغیر وابسته میاید نشان دهنده میزان تاثیریست که متغیر مستقل (برون زا)روی متغیر وابسته (درون زا )میگذارد. همچنین انواع شاخص کیفیت ساختاری مدل مثل Q2، RED ،GOF، Com قابل برازش است.

 

ضمنا شما میتونید به راحتی اثر متغیر های تعدیل گر رو روی مدل مفهومیتون ببینید در صورتی که نرم افزار هلی لیزل و آموس ایت قابلیت رو ندارند .

 

مزیت دیگری که نرم افزار PLSداره بررسی مدل های سازنده است . یعنی پیکان از سمت یه متغیر به سمت شاخص های خودش نیست بلکه ممکنه از سمت شاخص ها پیکان ها به سمت متغیر روانه شوند که نرم افزار PLSبه راحتی امکان بررسی این مدل ها رو داره .

 

روش تحلیلی PLS ویا حداقل مجذورات جزئی(Partial Least Squares) روش نسبتاً جدیدی از ساخت معادلات رگرسیون است .این روش برای رگرسیون تک متغیری و چند متغیری استفاده می شود.

 

بنابر این ممکن است چندین متغیر وابسته داشته باشد (متغیرهای وابسته متعددی داشته باشد). برای ایجاد ارتباط بین متغیرهای وابسته و متغیرهای مستقل، PLS متغیرهای تبیینی (مستقل) جدیدی ایجاد می کند. برخلاف مدل یابی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس، کمترین مجذورات جزئی (PLS) بر بیشترین واریانس تبیین شده متغیرهای وابسته بوسیله متغیرهای مستقل به جای باز تولید ماتریس کوواریانس تجربی تمرکز دارد.

 

مشابه با هر مدل یابی معادلات ساختاری، مدل کمترین مجذورات جزئی از یک بخش ساختاری که ارتباط بین متغیرهای مکنون را نشان می دهد و یک مؤلفه اندازه گیری که نحوه ارتباط متغیرهای مکنون و نشانگرهای آنها را منعکس می کند تشکیل شده است. متخصصان دپارتمان آماری پارس تز ایرانیان با تسلط کامل به نرم افزارهایی مانند پی ال اس گراف(PLS Graphing)، اسمارت پی ال اس(Smart PLS)، رپ پی ال اس(Warp PLS)ویژوال پی ال اس(Visual PLS)، به شما اطمینان می دهند که توانایی تحلیل های با کیفیت و انجام اصلاحات لازم را تا جلب رضایت کامل شما دارا می باشند. علاوه براین، متخصصان دپارتمان آماری پارس تز ایرانیان با برگزاری جلسه آموزشی حضوری امکان تسلط و احاطه شما به تحلیل های انجام شده را بالا خواهند برد.

 

منبع: تحلیل آماری

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

ابراهیم منصوری |   1396/01/24 08:22:57   |
0     0
نرم افزار Smart PLS برای حل مسائل Partial Least Squares یا حداقل مربعات جزئی استفاده می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابراهیم منصوری |   1396/01/24 08:24:24   |
0     0
روش تحلیلی PLS ویا حداقل مجذورات جزئی(PARTIAL LEAST SQUARES) روش نسبتاً جدیدی از ساخت معادلات رگرسیون است .این روش برای رگرسیون تک متغیری و چند متغیری استفاده می شود. بنابر این ممکن است چندین متغیر وابسته داشته باشد (متغیرهای وابسته متعددی داشته باشد). برای ایجاد ارتباط بین متغیرهای وابسته و متغیرهای مستقل، PLS متغیرهای تبیینی (مستقل) جدیدی ایجاد می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمید زارعی |   1396/10/11 16:07:09   |
0     0
متن کامل است
ممنون
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics