تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یکی از دلایلی که تعداد زیادی از مردم امروز در بحران مالی قرار دارند این است که پول تکامل یافته است، اما ما با آن تکامل نیافتیم. یک دلیل برای آن که چرا ما با آن تکامل نیافتیم این است یک دسیسه برعلیه هوش مالی ما وجود داشته است.

 

همچنان توضیح داده شد مدارس جهان به راحتی یک موضوع مورد نیاز برای زندگی راحذف می کنند؛ موضوع پول. وقتی شما درباره پول بی اهمیت باشید؛ هوش مالی شما تکامل نمی یابد و توجهی به بسیاری از اتفاقات مالی و روند تاثیرآن بر زندگی خود ندارید.


مثلا در گذشته شما با تلمبار کردن پولتان زیر یک تشک می توانستید پس انداز نموده و ثروتمند شوید. اما در اقتصاد امروزی، پس انداز به مفهوم، سرمایه گذاری در دارایی هایی است که به جای سود سرمایه؛ جریان نقدینگی ایجاد می کند. امروزه،  باید بدانید  چگونه پولتان را خرج دارایی هایی کنید که  ارزششان را حفظ کرده، درآمد فراهم می‌کنند، با تورم خود راتطبیق می‌دهند و ارزششان افزایش می‌یابد نه کاهش.


در عصر اطلاعات‌، پول حائز اهمیت است‌. به طور خاص تری دانش در زمینه پول در عصر اطلاعات حیاتی است. مشکل این است که سیستم آموزشی ما هنوز در عصر صنعتی است و در اندیشمندانه ترین و دانشگاهی ترین اذهان، پول اهمیت ندارد. اکثر این افراد برمبنای عقیده های کهنه و مهجور و منسوخی در مورد پول عمل می کنند. اما پول مهم است. امروزه ،پول جنبه کلیدی زندگی است. امروزه امنیت مالی مهم¬تراز امنیت شغلی است.
در دوران تکنولوژی خبر خوش این است که در ازای زندگی افزایش یافته و خبر بد این اینکه هرکس مسئول اداره زندگی خود تا فرارسیدن مرگ است.


منبع
کتاب هوش مالی- رابرت کیوساکی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 12:15:37   |
3     0
در عصر امروز کاربُرد امنیت شغلی به این معناست که به جای وابستگی افراد به سازمان باید سازمان‌ها وابسته به افراد باشند و این در گرو این است که سازمان‌ها بستر لازم را برای افراد فراهم سازند تا افراد و یا کارکنان از ابعاد مختلف به بالندگی لازم برسند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه میرجلیلی |   1396/04/19 19:37:09   |
0     0
اگر زمان بازنشستگی شما فرا برسد، آیا آمادگی مالی کافی برای مواجهه با آن را دارید؟ تقریبا تمام تحقیقاتی که تاکنون در این زمینه و طی چند سال اخیر صورت گرفته، نشان می‏دهد بیشتر افراد نمی‏توانند آمادگی مالی لازم را برای سال‏های بازنشستگی خود داشته باشند. این موضوع تنها تاکیدی است بر این واقعیت که پس‏انداز برای دوران بازنشستگی یک فرآیند پرچالش است و به برنامه‏ریزی دقیق نیاز دارد. در اینجا نکات مفیدی را ارائه می‏کنیم که می‏توانند کمک کنند دوران بازنشستگی راحتی داشته باشید.

1) هر چه زودتر پس‏انداز را شروع کنید

واضح است که پس‏انداز کردن در سنین پایین بهتر است، اما برای شروع این کار هیچ زمانی دیر نیست؛ حتی اگر به سال‏های آخر کاری خود و زمان بازنشستگی خیلی نزدیک شده‏اید، چون هر ریالی که پس‏انداز می‏کنید می‏تواند در پوشش هزینه‏ها تاثیرگذار باشد. مسلما اگر مبلغ اندکی از حقوق‏تان را به مدت 40 سال با نرخ بهره 5 درصد ذخیره کنید، خیلی بیشتر از کسی که 10 سال است با همین نرخ پس‏انداز می‏کند، پول خواهید داشت. اما همان مبلغی که در مدت زمانی کوتاه ذخیره شده، می‏تواند به پوشش هزینه‏هایتان در دوران بازنشستگی کمک کند. همچنین، به یاد داشته باشید که دیگر حوزه‏های برنامه‏ریزی مالی مانند تخصیص دارایی، با نزدیک شدن به سن بازنشستگی اهمیت بیشتری می‏یابد. این به آن دلیل است که تحمل ریسک با بالا رفتن سن و کمتر شدن زمانی که برای جبران آسیب‏های مالی دارید، کاهش می‏یابد.

2) با پس‏انداز مثل یک هزینه برخورد کنید

پس‏انداز کردن به صورت یک روال منظم می‏تواند چالش‏برانگیز باشد، به‌خصوص وقتی هزینه‏های روزمره‏ای که همه ما داریم زیاد باشد. برای اینکه پس‏انداز تضمین شده‏ای داشته باشید و هر ماه بتوانید بر ذخیره‏های مالی‏تان بیفزایید، با آن مثل یک هزینه تکرار شونده برخورد کنید؛ مثل اینکه می‏خواهید اجاره خانه یا قسط خودرو بپردازید. می‏توانید یک حساب جداگانه برای این کار باز کنید.

3) دارایی‏هایتان را متنوع‏سازی کنید

نباید همه تخم‌مرغ‏هایتان را در یک سبد بگذارید. یعنی پس‏اندازهایی که برای بازنشستگی دارید نباید به یک شکل سرمایه‏گذاری شوند، چون در این صورت هم بازدهی سرمایه‏تان محدود می‏شود و هم احتمال اینکه سرمایه را یک جا از دست بدهید، بالاتر می‏رود. برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

سن‏. این عامل در جسارتی که برای سرمایه‏گذاری دارایی‏هایتان به خرج می‏دهید، منعکس می‏شود. وقتی جوان‏تر هستید ریسک بیشتری می‏کنید و ریسک‏پذیری شما با بالا رفتن سن و نزدیک شدن به دوران بازنشستگی کاهش می‏یابد.

قدرت تحمل ریسک. این عامل تضمین می‏کند که در صورت بروز هرگونه ضرر و زیانی، قدرت این را دارید که همه چیز را جبران کنید.

هدف گذاری برای افزایش درآمد. آیا می‏خواهید دارایی‏هایتان را افزایش دهید یا صرفا درآمدزایی داشته باشید؟

4) کلیه هزینه‏های احتمالی را در برنامه مالی لحاظ کنید

برخی از ما، هنگام برنامه‏ریزی برای بازنشستگی، هزینه‏هایی مثل هزینه‏های بهداشت و درمان، دندانپزشکی و مالیات بر درآمد را لحاظ نمی‏کنیم. وقتی برای مبلغ مورد نظرتان در دوران بازنشستگی برنامه‏ریزی می‏کنید، لیستی از هزینه‏های احتمالی تهیه و آن را لحاظ کنید. این باعث می‏شود پیش‏بینی‏های واقع‏گرایانه‏تری داشته باشید و متناسب با آن برنامه را پیش ببرید.

5) بودجه‏بندی

پس‏انداز کردن زیاد خیلی خوب است، اما اگر برای این کار مجبور شوید وام‏هایی با نرخ بهره بالا بگیرید تا بتوانید از پس هزینه‏ها برآیید، مزایای آن دیگر به درد نمی‏خورد. بنابراین، آماده شدن و عمل کردن بر اساس یک بودجه مناسب ضروری است. پس‏انداز بازنشستگی شما باید یکی از اجزای هزینه‏هایی که در بودجه‏بندی دارید باشد تا تضمین شود درآمدتان به درستی و با دقت مصرف می‏شود.

6) هر از گاهی دارایی‏هایتان را ارزیابی مجدد کنید

هر چه به دوران بازنشستگی نزدیک‏تر می‏شوید و نیازهای مالی، هزینه‏ها و قدرت تحمل ریسک‏تان تغییر می‏کند، باید در سرمایه‏گذاری‏هایی که انجام داده‏اید، یک تخصیص دارایی استراتژیک را پیاده کنید تا در صورت لزوم تنظیمات مورد نیاز صورت گیرد.

7) در هزینه‏ها تجدیدنظر و تغییرات لازم را اعمال کنید

اگر سبک زندگی‏تان، درآمدتان یا مسوولیت‏های مالی‏تان تغییر کرده، ایده خوبی است که پروفایل مالی‏تان را دوباره ارزیابی کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. شاید نیاز باشد مبلغی را که برای پس‏انداز بازنشستگی تعیین کرده‏اید، تغییر دهید. به عنوان مثال، ممکن است یکی از قسط‏های شما تمام شده باشد یا تعداد افراد تحت تکفل‏تان تغییر کرده باشد. ارزیابی مجدد درآمد، هزینه‏ها و تعهدات مالی کمک می‏کند بتوانید تغییرات لازم را در میزان پس‏اندازتان اعمال کنید.

8) نقش همسرتان را فراموش نکنید

اگر ازدواج کرده‏اید، این را در نظر بگیرید که همسرتان هم می‏تواند مبلغی را پس‏انداز کند و می‏توانید به‌طور مشترک از پس برخی هزینه‏ها در دوران بازنشستگی برآیید. اگر همسرتان در دوران کارش پس‏اندازی نداشته، این را در نظر بگیرید که پس‏انداز دوران بازنشستگی باید هزینه‏های هر دوی شما را پوشش دهد.

9) از برنامه‏ریزهای باتجربه‌ کمک بگیرید

اگر در حوزه برنامه‏ریزی مالی و مدیریت دارایی تجربه ندارید، همکاری با یک برنامه‏ریز مالی مجرب و کارآزموده لازم است. انتخاب شخصی مناسب که بتوانید با او کار کنید، تصمیم بسیار مهمی است.

نتیجه‏گیری

آنچه در اینجا گفته شد، تنها چند فاکتور است که می‏تواند بر موفقیت برنامه‏ بازنشستگی شما اثر بگذارد و کمک کند از یک دوران بازنشستگی مطمئن از لحاظ مالی لذت ببرید. اگر با یک برنامه‏ریز مالی مشورت کنید، به شما خواهد گفت آیا فاکتورهای دیگری نیاز دارید یا نه. همان‏طور که در ابتدا گفته شد، شروع زودهنگام این کار ادامه آن را آسان‏تر می‏کند. اما بدانید هیچ‏گاه برای شروع دیر نیست.


به نظر من هم امنیت مالی امنیت فکری و روحی رو برای ما فراهم میکنه وقتی فکر ما امنیت مالی رو تجربه کنه به تبع خود امنیت شغلی رو نیز یقینا داره.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics