تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

امروزه وقتی می شنوم مردم می گویند: ”لازم است پول پس انداز کنی" یا "برای دوران بازنشتگی پول پس انداز کن" از خود می پرسم آیا این شخص درک می کند که قوانین پول تغییر کرده است؟!

طبق قوانین قدیمی، پس انداز نشان دهنده ذکاوت بود؛ اما در قوانین جدید، پس انداز کردن دیوانگی مالی محسوب می شود. پارک کردن پول اصلا منطقی به نظر نمی رسد.

 

اولین قانون جدیدپول: پول دانش است!
امروزه طلا، نقره و املاک نیست که شما را ثروتنمند می سازد. بلکه دانشی که شما درباره تجارت طلا، نقره واملاک دارید شما را ثروتمند می سازد. امروزه برای کسب پول، به پول نیاز ندارید. شما صرفا نیازمند دانش هستید. ممکن است در کسب وکار، املاک، سهام، اوراق قرضع، کالاها و حتی در طلا پولتان را از دست بدهید. دانش، شما را ثروتمند و فقدان دانش شما را فقیر می سازد. در این دنیای پرشکوه جدید، این دانش شماست که پول جدید شما را به وجود می آورد.


دومین قانون جدید پول: بجای پس انداز سرمایه گذاری کنید!
مردمی که پولشان را با درایت سرمایه گذاری می کنند، همیشه نسبت به آن هایی که پولشان را با درایت پس انداز  می کنند، کامیاب ترند. ثروتمندان می فهمند که در اقتصاد امروزی شما نمی توانید با تلمبار کردن پولتان زیر تشک ثروتمند شوید؛ یا حتی بدتر، در یک بانک! آن ها می دانند که کلید ثروت، سرمایه گذاری در دارایی هایی با پول نقد جاری است.


سومین قانون جدید پول: یاد بگیر چگونه از بدهی استفاده کنی!
بسیاری از مردم آموزش می دهند که بدهی بد است. آنها موعظه می کنند که تسویه کردن بدهی ها کار عاقلانه ای است تا از بدهی خلاص شوید و تا حدودی هم درست می گویند. روشن است که هم فقرا وهم ثروتمندان نیاز دارند که یاد یگیرند از بدهی بهتر بهره ببرند. بدهی خوب و بد وجودارد. عاقلانه این است که بدهی بد را تسویه کنید، یا به عبارتی زیر بار بدهی بد نروید. بدهی بد پول را از جیب شما بیرون می کشد و بدهی خوب به جیب شما پول وارد می کند.


چهارمین قانون جدید پول: کنترل پول نقد را بیاموزید!
وقتی شما بدهکارید، پول نقد به سمت شما و دیگران جریان می یابد. اگر شما می خواهید از لحاظ مالی ایمنی یابید، باید یاد بگیرید چگونه پول نقد بیشتری به داخل جیب هایتان جاری سازید.


پنجمین قانون جدید پول: نیاز به سرعت!
امروزه مردم کند نادیده گرفته می شوند. مردم به جای آنکه ماهانه پول بدست بیاورند می توانند هر ثانیه پول کسب کنند.


ششمین قانون جدید پول: زبان پول را بیاموزید.
دانش با کلام آغاز می شود.
از آنجایی که پول دانش است، استنباط می شود که دانش با کلام آغاز می شود. لغات برای مغزهای ما حکم سوخت را دارند و دنیای واقعی ما را شکل می دهند. اگر از کلام نادرست وضعیفی استفاده کنید، افکار ضعیف و زندگی ضعیفی خواهید داشت. استفاده از لغات ضعیف مثل استفاده از بنزین بد برای یک ماشین خوب است.


هفتمین قانون جدید پول: چاپ پول خودتان!
ما همگی می توانیم مشتق ایجاد کنیم.
ما همه می توانیم مشتقات ساده ایجاد کنیم. یعنی مشتقاتی از افکارمان بسازیم. ما همه قدرت چاپ پول خودمان را داریم اگر ذهنمان را پرورش دهیم تا به مشتقات بیندیشید. به عبارت دیگر، پول می تواند مشتقی از دانش مالی باشد.


هشتمین قانون جدید پول: بجای تنوع بخشی ،متمرکز شوید!
سرمایه گذاران عاقل به جای تنوع، متمرکز می شوند و تخصص کسب می کنند. آن ها روی شناخت گروه سرمایه گذاریی که در آن سرمایه گذاری کرده اند متمرکز می شوند و اینکه چگونه کسب و کارشان بهتر می شود.

 

منبع

کتاب هوش مالی– رابرت کیوساکی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics