تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اکثر افراد درمورد سازماندهی امور مالی خود کار را از پایین شروع می کنند. یعنی ابتدا برنامه های روزانه و هفتگی می نویسند. البته این کار نتیجه ای در پی نخواهد داشت؛ 

 

چراکه ایشان بدون آگاهی دقیق از توانایی های خود اقدام به هدف گذاری و برنامه ریزی می کنند و صد لبته بعد از مدت کوتاهی همانند رژیم غذایی آن را رها می کنند.

 

گام اول: نبوغ من
رشد ذهنی تا حدود سن 18 سالگی به حد کمال می رسد و پس از آن رشد آن ثابت می ماند و فقط در صورتی که تغیر محیطی و تربیتی بیشتر باشد، چند واحد افزایش یا کاهش می یابد. از آنجایی که ما تا سنین بالا فقط به تحصیلات دانشگاهی می پردازیم، هوش مالی ما رشد نمی کند و هم اکنون باید با تمرکز بر دانش مالی، آن را تقویت کنیم.
ما همگی یک استعداد یا نبوغ خاص داریم. اگر مردم بخواهند ثروتمند شوند، یا شاید ابر ثروتمند، نیاز دارند محیطی بیابند که به آنها اجازه به کار بستن و ارتقاء نبوغشان را می دهد. این کار آسان نیست؛ اما اگر خود را وقف آن کرده و انگیزه پیروز شدن را داشته باشیم،‌ قابل انجام است.


گام دوم: پرورش و یکپارچه سازی پنج هوش مالی
برای ثروتمند شدن و پول درآوردن نیاز به خلق،‌ یکپارچه سازی و توسعه پنج هوش مالی به صورت یکپارچه دارید.
1)    بیشتر پول درآوردن
2)    حفظ پول
3)    بودجه بندی پول
4)    تقویت پول
5)    بهبود اطلاعات مالی
از طریق ‌یکپارچه سازی و تکرار سیکل فوق، درآمد خالص خود رابیشتر و بیشتر می کنید. جمله ای خردمندانه وجود دارد که می گوید: "پیش از آنکه بتوانی بدوی، می بایست راه رفتن را یاد بگیری..."
این مساله در مورد هوش مالی صحت دارد. قبل از هرکاری مقدمات و اصول هوش مالی راباید آموخت.

 

گام سوم:‌ فراتر از توانمندی ها با تکنیک های پیشرفته تر
همواره به یاد داشته باشید که ذهنتان نامحدود است و شک و تردیدهایتان محدود کننده هستند.
ثروت محصول ظرفیت تفکر انسان است! و هوش مالی یعنی استفاده از تمام ظرفیت مغز برای خلق و توسعه ارزش افزوده پایدار.


گام چهارم:‌  بادکنک را بترکان! شجاعت،‌شجاعت، شجاعت
در دنیای حقیقی، جرأت، از نمرات خوب هم مهم تر است. شجاعت انسان را به سوی هدفی بالاتر هدایت می کند. پیرامون خود را با آن دسته از کسانی پر کنید که از شما باهوش تر هستند و تا جایی که می توانید دوستان مشاور بیابید.
تعریف دوست مشاور:‌ کسی که در حال حاضر در جایی است که شما می خواهید باشید.


گام پنجم: هم اندیشی و آموزش
یک تکنیک فوق العاده،‌ بررسی کتاب در جلسات جمعی است. به طور مثال: ‌7 عدد از کتاب "هوش مالی خود را افزایش دهید" را تهیه کنید. آن را برای مطالعه به دوستان خود هدیه دهید. در ساعاتی مقرر گرد هم جمع شوید و سپس فصل به فصل تا انتها برداشت های خود را با دوستان در میان بگذارید.


گام ششم:‌حرکت در جریان
1)    مطالعه هدفمند سری کتاب های برج ساز جوان "جریان مستمری" برای خلق چشم انداز ها و افق های جدید پیش روی شماست.
2)    به طور دائم نشریات تخصصی به خصوص نشریه عصر سرعت را مطالعه کنید. شما با مطالعه مجلات تخصصی به دریایی از علم وصل می شوید.
3)    به طور دائم در سمینارها شرکت کنید. میزان موفقیت شما به تعداد افرادی بستگی دارد که شما را می شناسند و حاضرند که محصولات و خدمات شما را بخرند و یا در مواقع سختی به شما کمک کنند.
4)    به صورت دائم در نمایشگاه ها شرکت کنید.
5)    به طور دائم در اتاق فکر شرکت کنید.
6)    سرمایه گذاری و مشارکت کنید.
7)    در انجمن ها، تشکل های صنفی و اتحادیه ها عضو و از این طریق با سایر انجمن ها ارتباط برقرار کنید.
8)    سخنرانی کنید.
9)    برای نشریات مقاله بنویسید.
10)    حرکت در جریان! تمرین و تکرار تا موفقیت!


منبع

کتاب هوش مالی- رابرت کیوساکی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

مهدی |   1395/04/03 23:45:30   |
1     0
نمی توانیم این حقیقت را انکار کنیم که برای رفع نیازهای اولیه زندگی مان به پول احتیاج داریم و به همین دلیل نظم دادن به امور مالی و مسائل مربوط به پول و داشتن دانش و آگاهی مربوط به آن برای تک تک افراد جامعه ضروری است، البته نمی توان این ادعا را داشت که با پول می توان خوشبختی را خرید، ولی اگر صادقانه به این موضوع نگاه کنیم آیا بی پولی آرامشی به همراه دارد؟

بی پولی و فکر کردن دائم به آن جز اضطراب و نگرانی و مبتلا شدن به انواع و اقسام بیماری های جسمانی و روانی نکته مثبتی ندارد. پس باتوجه به اهمیت مساله پول بهتر است به هوش مالی خود که یکی از برترین هوش ها در زمینه مالی و اقتصادی است بیشتر توجه و سعی کنیم آن را تقویت کرده و بیشتر به آن بپردازیم تا با استفاده از این هوش، هم بتوانیم در حل کردن مشکلات مالی مان بهتر عمل کنیم و هم راه های درآمدزایی بیشتر را یاد بگیریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics