تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پول به تنهائی مشکلات مالی شما را حل نمی کند. تحصیلات هم مشکلات مالی را حل نمی کند. داشتن یک شغل هم مشکلات مالی را حل نمی کند. پس چه چیزی می تواند مشکلات مالی شما را حل کند؟
جواب این سئوال "هوش مالی" است.

 

 

همگی مردم دنیا چه فقیر و چه ثروتمند مشکل مالی دارند. بسیاری فکر می کنند اگر پول زیادی داشته باشند مشکلات مالی آنها تمام می شود؛ در حالیکه اینطور نیست و پول بیشتر مسائل مالی بیشتری را به دنبال دارد. هوش مالی مشکلات مالی را برطرف می کند. هوش مالی بخشی از هوش کلی ماست که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می کنیم.

 

مشکلات مالی رایج در دنیای امروز، تطبیق نداشتن درآمدها و هزینه های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه های ماشین، هزینه های بهداشتی و درمانی و… است که با استفاده از هوش مالی می توان آنها را برطرف کرد.


اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم تر می شوند و شرایط روز به روز سخت تر خواهد شد. واقعیت این است که پول تاثیر به سزائی بر سبک زندگی و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش می آورد، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می آورد. ولی بدست آوردن پول به تنهائی اگر با استفاده از هوش مالی نباشد منجر به ثروتمند شدن نمی شود.


هوش مالی آن بخش از هوش ماست که برای حل مسائل مالی از آن استفاده می کنیم. ما هوش مالی خود را به صورت کمیتی عددی بیان می کنیم. به طور مثال اگر 100000 دلار پول به دست آوریم و 20% آن را برای هزینه بپردازیم؛ در برابر کسی که 100000 دلار پول به دست می آورد و 50% آن را برای هزینه می پردازد دارای هوش مالی بالاتری است. هر دوی این اشخاص هوش مالی دارند؛ اما کسی که پول بیشتری برای خود نگه می دارد دارای هوش مالی بالاتری است. به بیان دیگر، هوش مالی آن هوشی است که ما استفاده می کنیم تا مسائل مالی خاص خود را برطرف کنیم. هوش مالی باعث می شود فرصت هایی را خلق، و یا از فرصت هایی که دیگران نمی توانند ببینند استفاده کنیم.


بنابراین هوش مالی عبارست است از جریان هدایت ترکیب دانش، تجربه و اطلاعات دریافتی، در جهت اقدام برای ایجاد، افزایش،‌ حفظ،‌ تقویت و توسعه ارزش افزوده.

 

منبع:‌

کتاب هوش مالی- رابرت کیوساکی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 12:13:49   |
3     0
دارائی حقیقی ثروتمندان هوش مالیشان است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics