تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یکی از دلایلی که مردم فاقد هوش مالی شماره یک "بیشتر پول در آوردن" هستند، این است که آن ها پول را می خواهند؛ اما حاضر به طی کردن روند رسیدن به آن نیستند. آنچه اکثر مردم درک نمی کنند این است که فرآیند پول دار شدن است که آن ها را ثروتمند می کند، نه خود پول...

 

همه ما متمایز هستیم!  "من باید با روش خودم ثروتمند شوم"
اولین گام برای افزایش هوش مالی شماره یک "بیشتر پول درآوردن" این است که تشخیص دهید بهترین راه بیشتر پول درآوردن برای شما چه راهی است.
هوش مالی نوعی هوش احساسی است!
وارن بافت ثروتمندترین سرمایه گذار دنیا می گوید:
اگر نتوانید احساسات خود را کنترل کنید، نمی توانید پولتان را کنترل کنید.
رها کنندگان به ندرت پیروز می شوند!
هروقت پیروز شدی می توانی کارت رو رها کنی!
اما هیچ وقت به خاطر این که داری می بازی کاری رو رها نکن.
یکی از دلایلی که مردم هوش مالی خود را افزایش نمی دهند به خاطر این است که به آن چیزهایی که می دانند می چسبند. به جای برگرفتن چالشی جدید و یادگیری، به دنبال کارهایی بی خطر می روند. هوش واقعی در مورد یادگیری حل مسائل است تا شایسته حل مشکلات بزرگتر شویم. هوش حقیقی درباره لذت یادگیری در برابر ترس از شکست است.


بیشتر پول در آوردن
بسیاری از افراد خویش فرما، صاحب یک کسب و کار نیستند. آنها صرفأ صاحب یک شغل هستند. اگر افراد خویش فرما دست از کار بردارند، درآمدشان نیز متوقف شده یا کاهش می یابد. یک شغل دارایی محسوب نمی شود. دارایی ها باعث می شوند چه کار کنید و چه کار نکنید پول به جیب بزنید.


علت ثروتمند شدن ثروتمندان
یکی از دلایلی که ثروتمندان ثروتمندتر می شوند این است که هرساله برای تأسیس و به دست آوردن دارایی های بیشتر کار می کنند. افزودن دارایی های بیشتر نیازمند صرف کار سخت تر یا طولانی مدت تر نیست. در واقع هرچه هوش مالی شخصی بالاتر باشد، کار کمتری انجام می دهد. در حالی که با کار کمتر دارایی بیشتر و با کیفیت بهتر به دست می آورد.


راز بیشتر پول در آوردن
بسیاری از مردم می خواهند به خاطر کاری که نمی کنند پول بگیرند و هیچ علاقه ای به حل هیچ مشکلی ندارند؛ یا آنکه می خواهند بیش از ارزش مشکلی که حل می کنند، به آنها پول پرداخت شود.

 

منبع
کتاب هوش مالی- رابرت کیوساکی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

سادات حسینی |   1395/01/15 12:53:06   |
3     0
هوش مالی بخشی از هوش شماست که می‌تواند موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات مالی‌تان را شناسایی و آن را حل کند. نمونه‌های ساده‌ای از این مشکلات که این هوش قادر به رفع آن است شامل نداشتن درآمد کافی و پیدا کردن راهکارهایی برای درآمدزایی بیشتر، بدهی‌های زیاد، داشتن پول و ناآگاهی برای استفاده مفید از آن است. البته اینها بخشی از مشکلات مالی است که ممکن است برای هر فردی در طول زندگی پیش آید. فردی با هوش مالی بالا می‌تواند این مشکلات را به آرامی و مرحله به مرحله حل کند. متاسفانه اگر شما هوش مالی پایینی داشته باشید مشکلات مالی‌تان همیشه حل نشده باقی می‌ماند و هرگز از بین نمی‌رود، بلکه در یک برهه از زمان کمرنگ‌تر و در زمانی دیگر پررنگ‌تر می‌شود. اگر هوش شما در این زمینه پایین است، باید معلومات مالی خود را افزایش دهید. با این افزایش می‌توانید مشکلات مالی را حل کرده و قوی‌تر از قبل شوید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی |   1395/04/03 23:41:55   |
0     0
همگی مردم دنیا چه فقیر و چه ثروتمند مشکل مالی دارند.بسیاری فکر می کنند اگر پول زیادی داشته باشند مشکلات مالی آنها تمام می شود در حالیکه اینطور نیست و پول بیشتر مسائل مالی بیشتری را به دنبال دارد
پول به تنهائی مشکلات مالی شما راحل نمی کند.تحصیلات هم مشکلات مالی راحل نمی کند.داشتن یک شغل هم مشکلات مالی را حل نمی کند .پس چه چیزی مشکلات مالی را حل می کند؟
جواب این سئوال ((هوش مالی)) است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه میرجلیلی |   1396/01/04 10:09:20   |
1     0
یکی از دلایلی که ثروتمندان ثروتمندتر می شوند این است که هرساله برای تأسیس و به دست آوردن دارایی های بیشتر کار می کنند. افزودن دارایی های بیشتر نیازمند صرف کار سخت تر یا طولانی مدت تر نیست. در واقع هرچه هوش مالی شخصی بالاتر باشد، کار کمتری انجام می دهد. در حالی که با کار کمتر دارایی بیشتر و با کیفیت بهتر به دست می آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه میرجلبلی |   1396/01/05 22:39:41   |
0     1
انسان ثروتمند برای سه نسل آینده اش برنامه ریزی می کند.
اما انسان عادی برای اولین شب تعطیلش
دیویدبکهام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
|   1396/01/14 17:07:13   |
1     0
اغلب ما از هوش مالی لازم برای کسب پول بهره مندیم هرچه پولی که به دست می آورید بیشترباشدهوش مالی شما بیشتراست .به عبارت دیگر شخصی که یک میلیون دلاردرسال درآمدداردنسبت به فردی که سی هزاردلاردرسال کسب می کندازهوش مالی بالاتری برخورداراست .وچنانچه دوشخص درآمدی برابریک میلیون دلاردرسال داشته باشندآن کسی که مالیات کمتری پرداخت می کنداز هوش مالی بالاتری برخورداراست .(درسهای رابرت کیوساکی)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا میرجلیلی |   1396/04/06 17:42:00   |
1     0
4تکنیک برای افزایش هوش مالی:

۱. تمرد را کنار بگذارید:
اگر شما از وظایف کاری‌تان که واقعا دوست ندارید انجام‌شان دهید سر باز زنید یا از انجام آنها تمرد و چشم‌پوشی کنید، فکر می‌کنید رییس‌تان چندوقت شما را سرکار نگه می‌دارد؟ طول نمی‌کشد، مطمئن باشید! شغل‌تان، منبع مالی و درواقع پول شما است.

وقتی شما به پول یا امور مالی خود به نحوی شایسته توجه کنید آن‌گاه می‌توانید تغییر را ببینید. ممارست برای بهبود رابطه با پول‌تان، هوش مالی شما را افزایش می‌دهد.

۲. به خودتان آموزش دهید:
به شما پیشنهاد نمی‌کنیم به دوران مدرسه برشد تا درباره‌ی امور مالی چیزهایی بیاموزید یا در کلاس‌های آموزشی سهام و اوراق قرضه ثبت‌نام کنید. مادامی که شما می‌توانید یک مشاور موثق استخدام کنید تا در تصمیمات و انتخاب‌های مالی کمک‌تان کند، ضرورتی ندارد خودتان تمام زیر و بم سرمایه‌گذاری را بدانید. فهمیدن چگونگی تغییر راه‌های رفتاری شما با پول‌تان مهم است. توجه داشته باشید که چگونه با پول‌تان رفتار می‌کنید و روزانه چه تصمیماتی اتخاذ می‌کنید که وضع مالی‌تان را بهتر یا بدتر می‌کند. به این مسئله که فقط رفتاری را از خود بروز دهید که به نفع شماست متعهد باشید. این هوش مالی شما را افزایش می‌دهد.

۳. تفکرتان را تغییر دهید:
اغلب مواقع این تفکر ما است که در جایی که هیچ رشد فکری نداریم نگه‌مان می‌دارد. برای افزایش هوش‌مالی و احساس کامیابی مالی، طرز تفکرتان را تغییر دهید. به جای این‌که فکر کنید زندگی بدون خریدن فلان چیز گران‌قیمت برای‌تان پوچ است، بیشتر درباره‌ی ثروت ساختن بیندیشید. وقتی روی خرج کردن تمرکز کنید، هوش مالی‌تان پایین نگه داشته می‌شود، اما وقتی به این می‌اندیشید که چگونه می‌توانید پول بیشتری بسازید، هوش مالی‌تان افزایش می‌یابد و به اتخاذ تصمیماتی می‌پردازید که در پس آن تفکرتان تغییر می‌یابد. باهوش‌تر بودن یعنی هوشمندانه‌تر اندیشیدن.

۴. زمان تان را عاقلانه بگذرانید:
افزایش هوش مالی شامل تخصیص زمان‌تان به انجام کارهایی است که واقعا برای زندگی سالم‌تر با پول به آن نیاز دارید. برای این‌که رابطه‌تان با پول بهتر باشد نیاز دارید کارهای بهتری با پول انجام دهید. رهاسازی خودتان از بدهی‌ها، هوش مالی‌تان را افزایش می‌دهد، بنابراین خرج روزانه‌تان را شدیدا کنترل کنید. به جای این‌که منتظر بمانید و به این بیندیشید که آیا می‌توانید از پس خواسته‌هایتان برآیید، هر ماه زمانی را به این اختصاص دهید که برنامه‌ای را برای امور مالی‌تان بنویسید و دقیقا پولی را که به‌دست می‌آورید و نیز انتخاب‌هایتان برای چگونگی خرج کردن‌اش را مشخص کنید. انجام این کار قدرت کنترل بیشتر پول‌تان را به شما می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics