تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فیلم این‌تایم، «سروقت»، به خوبی توانسته رابطه نظام سرمایه‌داری با جامعه را با استفاده از عناصر دراماتیک به تصویر ‌بکشد.

 

 معرفی کارگردان:

 

اندرو نیکول متولد ۱۰ ژوئن ۱۹۶۴، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان نیوزیلندی است. او نویسندگی و کارگردانی فیلم‌هایی همچون گاتاکا، سایمون، ارباب جنگ و سر وقت را بر عهده داشته ‌است. او همچنین نویسنده و تهیه کننده‌ی نمایش ترومن نیز بوده است که در سال۱۹۹۹ نامزد بهترین فیلمنامه‌ی اسکار شد و همچنین جایزه بفتا را به عنوان بهترین فیلمنامه دریافت کرد.

 

توضیحاتی در مورد  فیلم:

این‌تایم یا «سروقت» روایتی از یک جامعه در آینده است که دانشمندان با تغییرات ژنتیکی توانسته‌اند عمر بشر را در ۲۵ سالگی متوقف کنند و بشر برای زنده ماندن پس از این سن باید تلاش کند به جای پول،«زمان» برای زنده ماندن به دست آورد.

 

در این فیلم زمان کارکرد پول را پیدا کرده و شخصیت‌های داستان باید به جای پول، زمان کسب کنند. سرمایه‌دار‌ان و ثروتمندان با در اختیار داشتن زمان نامحدود (سرمایه‌ی زمان به جای سرمایه‌ی پول) در این جامعه به زندگی جاودانه دست پیدا کرده‌اند. آن‌ها با احتکار زمان بانک‌هایی به وجود آورده‌اند که به جای پول «زمان» به مردم وام می دهند.

 

داستان از آن‌جا آغاز می‌شود که قهرمان فیلم با از دست دادن مادر خود بر اثر تمام شدن زمان زندگیش، دست به شورش علیه نظام سرمایه‌داری زمان‌مبنا می‌زند و با همراه شدن دختر سرمایه‌دار بزرگ جامعه در نهایت موفق به فروپاشی این سیستم می‌شوند.

 

فیلم «سروقت» به خوبی توانسته رابطه‌ی نظام سرمایه‌داری با جامعه را با استفاده از عناصر دراماتیک به تصویر ‌بکشد.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics