تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نوار ابزار الکسا به عنوان یک وسیله برای تشخیص رتبۀ یک پایگاه اینترنتی برای وبمسترها اهمیت زیادی دارد. هر چند معیار خیلی دقیقی برای سنجش میزان کیفیت یک سایت نیست. اما به هر حال یک رتبه بندی جهانی از سایت‌های مختلف است که معیار مقایسه‌ای بدی نیست. 

 

 الکسا یک وب سایت آنالایز کننده ترافیک وب سایت ها است و وب سایتها را بر اساس تعداد بازدید کاربران رتبه بندی می کند. 

 

رتبه الکسا یا جایگاه در لیست الکسا بر اساس مجموع بازدیدهای 3 ماه گذشته از یک وب سایت توسط میلیونها کاربری که تولبار یا نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند می باشد، به نحوی که کاربری که نوار ابزار را نصب کرده به هر صفحه ای که سر می زند یک مورد بازدید برای آن صفحه از آن سایت ثبت می شود و با توجه به نوع ورود به صفحه، اینکه از جایی لینک شده یا مستقیم وارد شده و ... این اطلاعات در الکسا ذخیره می شوند.
در اولین گام الکسا یک میزان Reach ریچ و دوم تعداد بازدید از هر صفحه وب در طول روز را محاسبه می کند و اصل رتبه بندی الکسا بر اساس همین 2 مورد است.

به همین دلیل از کاربران بخش آموزش و فروشگاه درخواست می کنیم جهت حمایت از بخش آموزش حتما نوار ابزار Alexa را بر روی مرورگر فایرفاکس نصب کنند.

 

 

مراحل نصب نوار ابزار الکسا در Mozilla Firefox

 

این نوار ابزار روی بیشتر مرورگرهای معروف از قبیل مرورگر Mozilla Firefox قابل نصب است و می‌توانید را با رفتن به سایت الکسا مستقیماً این نوار ابزار را نصب کنید تا از این به بعد با مراجعه به هر سایتی، بتوانید رتبۀ الکسای آن را هم ببینید. پس مرورگر فایرفاکس خود را باز کرده و به نشانی alexa.com/toolbar بروید.

 

 

در شکل بالا بر روی کلید سبز رنگ Install Alexa Toolbar کلیک کنید . بعد از کلیک بر روی این گزینه صفحه ای را باز نکنید . زیر مراحل نصب غیر فعال می شود .  در صفحه بعدی بر روی کلید Accept and install کلیک کنید.

 

 


بالای صفحه یک کادر کوچک نمایش داده می شود. بر روی کلید Allow کلیک کنید.

 

 

در مرحله بعدی باید بر روی کلید Install Now کلیک کرده و کمی صبر کنید تا پیغام restart نمایش داده شود. بعد از ریست شدن نوار ابزار بر روی مرورگر فایرفاکس نصب شده است . 

 

 

 

 

مراحل نصب نوار ابزار الکسا در گوگل کروم

در ادامه، مراحل گام به گام  نصب تولبار الکسا گوگل کروم به صورت تصویری آموزش داده میشود:

 

مرحله اول:

از مرورگر گوگل کروم، این لینک را باز کنید:

 

مرحله دوم:

مانند تصویر زیر روی دکمه  Install Alexa Browser Extension کلیک کنید:

 

مرحله سوم:

سپس روی دکمه Add to Chrome کلیک کنید:

 

مرحله چهارم:

سپس روی دکمه Add extension برای نصب تولبار الکسا در کروم کلیک کنید

 

مرحله پنجم:

در صورتی که الکسا با موفقیت نصب شود با پیام زیر مواجه می شوید:

 

 

مرحله ششم:

شما باید روی آیکن آبی رنگ کلیک کنید، سپس روی گزینه Accept and Enable کلیک کنید تا تولبار فعال شود:

 

سپس مجدد روی آیکن الکسا کلیک کرده، تا رتبه سایتی که در آن قرار دارید نمایش داده شود ، برای مشاهده رتبه الکسا هر سایتی که تمایل دارید ابتدا باز کنید و سپس روی آیکن تولبار کلیک کنید تا نمایش داده شود.

 

 

منابع:

آسترایان

webnology

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics